۰

همدردی با خانواده‌های دانش‌آموزانی که به شیرینی سال نو نرسیدند

روز گذشته 15 اسفند ماه 1395 وقوع حادثه تلخی در محور روستایی لاشار و جان باختن چهار دانش‌آموز رفت تا شیرینی سال نو را در کام خانواده‌های آنها تلخ کند.
همدردی با خانواده‌های دانش‌آموزانی که به شیرینی سال نو نرسیدند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،روز گذشته خبر غروب زندگی چهار دانش‌آموز این مرزو بوم بر اثر حادثه رانندگی مخابره شد، دانش آموزانی که آخرین ماه سال را طی می‌کردند و تا چند روز دیگر با تعطیلی مدرسه به استقبال عید می‌رفتند و حالا تصور نبودنشان کنار سفره هفت سین برای ما بسیارسخت است وتلخ.
دو فرزند از یک خانه بودند و دو دانش آموز دیگر از همکلاسی‌های آنها، برای تسکین آلام این خانواده به عنوان اولین اقدام تسلیت و ابراز همدردی بسیار انسانی است.
هر که ارتباطی دارد از ابراز همدردی ابا نکند یک آه سوزناک هم از این خانواده کم شود، خود غنیمتی است به نظر می‌رسد گروه تسکین آلام بشری مراکز اورژانس علوم پزشکی ما باید دراین موارد فعال شوند.
برای اینکه این خانوادهای داغدار، دیگران را در غم خویش شریک ببینند حتی اگر عزای عمومی برای شهرستان نیکشهر اعلام می‌شد بجا و شایسته بود.
دیگر اینکه تلفات محورهای فرعی وروستایی سیستان و بلوچستان درحال سبقت گرفتن از تصادفات در محورهای مواصلاتی است و باید این مساله به طور جدی مدنظر باشد و برای آن برنامه ریزی شود.
اینکه نقش پلیس راه را در محورهای روستایی کدام کانون‌های اثرگذار در روستاها می‌تواند ایفا کند، موضوع یک برنامه راهبردی است برای کاهش تلفات در جاده‌های فرعی سیستان و بلوچستان.
و در پایان اینکه تردد با وانت برای رفتن به مدرسه در استان سیستان و بلوچستان مرسوم است و سخت نیازمند آن است که سرویس‌های مدارس ولو اینکه خارج از طرح باشند، استاندارد سازی شوند و از همه مهمتر تا استاندارد سازی این سرویس‌ها باید فرهنگ سازی شود که وسایل نقلیه هنگام رویت سرویس مدارس، ملاحظات خاصی داشته باشند.
گفتنی است، بر اثر برخورد کامیون با دانش آموزان در حین سوار شدن در خودرو که (همان سرویس خطرناک مدرسه یعنی وانت بار) در روستای اپدم منطقه لاشار شهرستان نیکشهر چهار دانش آموز جان باختند.
انتهای پیام/فارس
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 437146
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *