۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم معارفه امام جمعه جديد خاش؛

نماز جمعه هميشه یک جریان مهم و اثرگذار در جوامع اسلامی است/ نقش ائمه جمعه در پیشبرد اهداف نظام جمهوري اسلام کلیدی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نماز جمعه هميشه یک جریان مهم و اثرگذار در جوامع اسلامی است و تريبون نمازجمعه كانون اتحاد و وحدت است و بايد همواره مصالح نظام و كشور در آن بيان و به گوش مردم رسيده شود.
نماز جمعه هميشه یک جریان مهم و اثرگذار در جوامع اسلامی است/ نقش ائمه جمعه در پیشبرد اهداف نظام جمهوري اسلام کلیدی است
به گزارش تفتان ما، آيت الله عباسعلي سليماني در مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان خاش كه در محل سرسراي اداره تبليغات اسلامي اين شهرستان برگزار شد، با بيان اينكه نمازجمعه تنها عبادت نيست، اظهار كرد: ائمه جمعه از طرف ولي فقيه انتخاب مي شوند و نماز جمعه نماز حاكميت است و جهت بقاي حكومت اسلامي نيز لازم و ضروري است و حضور مسئولين در نماز جمعه جمايت از اسلام و ولي فقيه است.
 
وي بيان كرد: امام جمعه از جانب ولي فقيه منصوب مي شود و لذا بايد ديدگاه ولايت و ولي فقيه را براي مردم تبيين كند و نيز ديدگاه ها و مشكلات مردم را به گوش مسئولين برساند.
 
آيت الله سليماني با بيان اينكه جايگاه نماز جمعه متعلق به همه مردم است، تصريح كرد: همه ي مردم بايد نسبت به برگزار شدن هرچه بهتر و باشكوه تر نمازجمعه دغدغه داشته باشند و مشاركت كنند.
 
وي بيان كرد: برگزاري نمازجمعه مردم را نسبت به وظايف و رسالت خطير كه در خصوص با اسلام و انقلاب خون بار مردم ايران اسلامي دارند بيشتر آشنا مي كنند و به وحدت و همبستگي دعوت و ترغيب و از تفرقه و اختلاف دور مي كند.
 
امام جمعه زاهدان خاطرنشان كرد: روحانيون، مسئولين و اهالي شهرستان خاش بايد همكاري هرچه بهتر و باشكوه تر برگزار شدن نمازجمعه در اين شهرستان را داشته باشند و با امام جمعه جديد مساعدت كنند.
 
وي با بيان اينكه تريبون نمازجمعه بايد كانون اتحاد و وحدت باشد، گفت: جايگاه نمازجمعه بسيار ارزشمند است و بايد مصالح نظام و كشور در آن بيان و به گوش مردم رسيده شود.
 

 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: طبق توصيه مقام معظم رهبري بايد در نمازجمعه به مشكلات بيكاري، اشتغال و توليد پرداخته شود تا به رشد و توسعه منطقه كمك كند.
 
وي تصريح كرد: لباس روحانيت، لباس خدمت به دين، اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و مردم جامعه است و اگر گام و قدمي در اين راه برداشته شود سبب افتخار روحانيت است.
 

 
آيت الله سليماني با اشاره به حضور حداكثري و گسترده مردم استان سيستان و بلوچستان در انتخابات 29 ارديبهشت 96، گفت: مردم شهرستان خاش نيز با مشاركت 93 درصدي خود در انتخابات بار ديگر حمايت خود را از نظام، رهبري و انقلاب به اثبات رساندند.
 
عضو خبرگان رهبری بيان كرد: حضور بانوان شهرستان خاش در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بی‌نظیر و قابل تقدیر است که این امر نشان دهنده نگاه مناسبت مردم شهرستان به مشارکت بانوان در عرصه‌های اجتماعی است.
 
* امامان جمعه هميشه حامي و پشتيبان مسئولان هستند
دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات سیستان و بلوچستان نیز در ادامه اين آيين، با بيان اينكه امامان جمعه هميشه حامي و پشتيبان مسئولان هستند، اظهار كرد: از امروز منصب امام جمعه شهرستان خاش را حجت الاسلام دهقان به عهده خواهد گرفت که سابقه درخشانی در روحانیت و در امامت جمعه دارد.
 

 
حجت الاسلام غلامرضا عباسي با بيان اينكه تمامي اقشار بايد براي تامين منافع مردم با كارگزاران نظام همكاري كنند، تصريح كرد: حجت الاسلام دهقان امام جمعه شما که از امروز در این جایگاه قرار میگیرد یقینا می تواند منشا خدمات و برکات جدیدی باشد.
 
* ماه رمضان فرصتي جهت آشنايي و نزديكي هرچه بيشتر خود به خداوند است
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه فرصتی بزرگ است تا هرچه بیشتر خود را به خداوند متعال نزدیک و از درگاه احدیت رحمت و مغرفت را برای خود و اطرافیانمان آرزو کنیم.
 
مولوي محمدعلي شهنوازي بيان كرد: در ميان ابزارهاي فرهنگي، نمازجمعه يك تريبون فرهنگي است و امام جمعه ترفندها و توطئه هاي شوم دشمنان را شناسايي و براي روشنگري در جامعه مطرح مي كند.
 
وي با بيان اينكه دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي از وحدت و همبستگي مردم ايران مي ترسند، تصريح كرد: با وجود وحدت و اتحاد ميان مردم، دشمنان هرگز نمي توانند به اهداف پليد و شوم خود دست پيدا كنند.
 
مولوي شهنوازي ضمن تشكر از حضور گسترده و دشمن شكن مردم در انتخابات اخير، گفت: علماء و روحانيون نقش بسيار مهمي در خنثي سازي توطئه ها و ترفند هاي شوم دشمنان دارند.
 

 
وي با اشاره به شخصيت اخلاقي مرحوم حجت الاسلام ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش، بيان كرد: مرحوم حجت الاسلام ميري اسوه و الگوي وحدت بود و بسيار دلسوز و خوش برخورد بودند.
 
مولوي شهنوازي با بیان مهمترین وظیفه امام جمعه که تبیین وروشن کردن مردم در ارتباط با مسائل پیرامون جامعه است گفت: امام جمعه جديد شهرستان خاش نيز يكي از افرادي است كه همواره بر مسير وحدت و اتحاد گام بر مي دارد.
 
* نماز جمعه اثرگذاری بسيار زيادي در همه امورات دارد
امام جمعه جديد شهرستان خاش نيز در ادامه اين مراسم با بيان اينكه نماز جمعه اثرگذاری بسيار زيادي در همه امورات دارد، گفت: در دفاع مقدس همين نماز جمعه سراسر كشور اقامه مي شد و توانست با روشنگري مسائل جنگي، مردم را هدايت و اداره كند و تاثير بسيار زيادي در افزايش روحيه مردم براي پشتيباني از رزمندگان در جبهه هاي حق عليه باطل داشت.
 
حجت الاسلام غلامرضا دهقان با بيان اينكه تريبون نماز جمعه هميشه بيانگر مواظع نظام است، تصريح كرد: دشمنان نسبت به تريبون نمازجمعه همواره حساس بوده و قصد تضعیف این جایگاه را دارند.
 

 
وي بيان كرد: اهمیت آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه بر هیچ فردی پوشیده نیست و ائمه جمعه نیز به عنوان علمای دینی مسائل روز جامعه را تبیین و تشریح می کنند.
 
حجت الاسلام دهقان خاطرنشان كرد: آیین نماز جمعه ظرفیت ارزنده ای بوده و دارای اهداف عبادی و تربیتی گسترده ای است.
 
* مرحوم حجت الاسلام ميري همواره منشاء وحدت و اتحاد در اين شهرستان بودند
فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه با بيان اينكه مرحوم حجت الاسلام ميري امام جمعه فقيد شهرستان خاش همواره منشاء وحدت و اتحاد در اين شهرستان بودند، اظهار كرد:  تریبون نماز جمعه تریبون مقدسی است و اگر نماز جمعه به خوبی برگزار شود خیلی از امور به خوبی انجام می پذیرد و باید این جایگاه را تبدیل به جایگاه اتحاد و انسجام مردم و مسئولین کرد.
 
محمداكبر چاكرزهي با بيان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبري مبنی براینکه دربین ابزار فرهنگی نماز جمعه یک تریبون فرهنگی است، گفت: مسئولیت به عنوان هدیه و امانتی از سوی خداوند متعال در نزد ما بوده و همه ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و از آن در راستای دفاع از ارزش‌های والای انسانی و اسلامی استفاده کنیم.
 

 
وی با تاکید بر حضور پررنگ مسئولان در نماز وحدت آفرین جمعه، اذعان كرد: یکی از اهداف دشمن ضربه زدن به ارزش‌های دینی و اخلاقی مسلمانان بوده و با حضور در نماز جمعه و ترویج فرهنگ نماز اهداف دشمنان خنثی می‌شود.
 
چاكرزهي اظهار كرد: نماز جمعه خار چشم فتنه گران و دشمنان است و باید باقی بماند تا انقلاب باقی بماند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ مرحوم حجت الاسلام میری امام جمعه فقید شهرستان خاش بر اثر عارضه قلبی صبح روز 30 بهمن 1395 در بیمارستان زاهدان دارفانی را وداع کد و اين روحاني عاليقدر در سال 1340 در روستای شیب آب زابل دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی تا متوسطه را در این شهرستان به پایان رساند و 21 سال به عنوان امام جمعه در شهرستان خاش فعالیت داشت و در مباحث آموزش قرآن کریم، احادیث نبوی (ص) و احکام دینی توانا بود.
 
گفتني است؛ حجت الاسلام غلامرضا دهقان از سال 1388تا کنون به عنوان امام جمعه شهرستان سروان فعالیت داشته است و اين روحاني طي حکمی از سوی حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، برای مدت 3 سال به عنوان امام جمعه شهرستان خاش منصوب شد.
 
همچنين آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان در ابتداي ورود به شهرستان خاش مورد استقبال گرم مردم اين شهرستان قرار گرفت.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 439083
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *