۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

همايش پیاده روی اربعین قدرت اسلام را در دنیا به نمایش گذاشت/ هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ كتابخواني است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: همايش پیاده روی اربعین قدرت اسلام را در دنیا به نمایش گذاشت و اين همايش بزرگ جلوه ای از اتحاد امت مسلمان در دنیاست.
همايش پیاده روی اربعین قدرت اسلام را در دنیا به نمایش گذاشت/ هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ كتابخواني است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نماد و مظهر عمل به تقوا هستند و بايد سيره و سبك زندگي ائمه را سرلوحه كار و زندگي خود قرار دهيم و در اين راه قدم برداريم تا به رستگاري و تقوا برسيم.
 
وي با بيان اينكه تقوا به معناي بازداشتن و جلودارنده نفس از بدي ها و پليدي هاست، تصريح كرد: اسلام ميوه و ثمره تقوا است و لذا انسان ها و مومنان بايد با رعايت تقوا راه سعادت را در پيش گيرد و از پروردگار اطاعت كند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به پیامدهای مثبت پیاده روی میلیونی امت اسلامی در آیین اربعین حسینی، گفت: این همایش بزرگترین اجتماع بین المللی در جهان بشریت است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا نهاده شده است.
 
وی با بيان اينكه تمامي عاشقان حسینی  که آرزوی شهادت دارند، در این همایش بزرگ شرکت كردند و این حضور، کفار غربی را ترساند، تصريح كرد: همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی سبب اثبات امنیت نظام الهی و مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.
 
امام جمعه شهرستان خاش ادامه داد: راهپيمايي عظيم و ميليوني اربعين حسيني به دشمن فهماند اگر بخواهند در برابر ايران ايستادگي كنند با یک اشاره رهبری، دنیا برای کفار و بدخواهان ناامن می شود.
 
وي خاطرنشان كرد: امروز تمام شبکه های ماهواره ای دنیا، آیین اربعین حسینی را کانون توجه خود قرار داده اند و  توجه شبکه های ماهواره ای به پیاده روی مسلمانان در راهپیمایی اربعین، سبب می شود که همه دنیا با فرهنگ حسینی و عاشورا آشنا و جذب این فرهنگ والاي حسینی شوند.
 
حجت الاسلام دهقان گفت: از ساير آثار مهم پیاده روی میلیونی اربعین حسینی شکست توطئه های آمریکا و کفار در منطقه و نابودی همه دشمنان از جمله داعش است و بايد امت اسلامی با تاسی از سیره و منش امام حسین (ع) در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.
 
رئيس شوراي فرهنگي شهرستان خاش با اشاره به هفته كتاب و كتاب خواني، اذعان كرد:  عرصه کتاب و کتابخوانی عرصه مهمی است و از فعالان این عرصه انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب در جهت اعتلای فرهنگ مطالعه بیش از گذشته به این حوزه توجه كنند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به مناسبت هاي ملي و مذهبي، اظهار كرد:  روز اتحال ملکوتی علامه آیت الله سید محمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان و روز بزرگ داشت آن انسان الهی در پيش رو است كه بايد همگان از كتاب هاي اين عالم بزرگوار درس بگيرند.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 442371
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *