۰
رئيس اداره بهزيستي خاش خبر داد

ساماندهي 250 معتاد در شهرستان خاش/ 41 مرکز نكهداري معتادان در سيستان و بلوچستان فعال است

رئيس اداره بهزيستي شهرستان خاش از ساماندهي 250 معتاد اين شهر در مراكز نگهداري معتادان خبر داد.
ساماندهي 250 معتاد در شهرستان خاش/ 41 مرکز نكهداري معتادان در سيستان و بلوچستان فعال است
احسان تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: سه مرکز خدمات دهی، نگهداری و درمان معتادان به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و با حضور شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان، امامان جمعه، علما و معتمدان در خاش افتتاح شد.
 
وي با بيان اينكه این مراکز توسط بخش خصوصی ایجاد شد که زیر نظر ادارات بهزیستی و بهداشت و درمان فعالیت می کنند، تصريح كرد: برای راه اندازی این مراکز افزون بر 300 میلیون ریال هزینه شده است و به حدود 250 فرد گرفتار در دام اعتیاد خدمات داده می شود.
 
تمنداني گفت: این مراكز جهت اسکان شبانه کارتن‌ خواب‌ها و افراد معتادی است که به دلیل نداشتن پناهگاه در خیابان‌ها به سر می‌برند افتتاح شده است.
 
وی با بيان اينكه همه خيران بايد بيماران این مراكز را مانند فرزندان خود بدانند و در درمان و بازپروری آنها مسئولان را یاری کنند، بيان كرد: در این سرپناه ها خدماتی مانند یک وعده غذای گرم، صبحانه، استحمام، خدمات پزشکی و آموزشی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی چون ایدز، هپاتیت و غربالگری ارائه می‌شود.
 
رئيس اداره بهزيستي شهرستان خاش با بيان اينكه اعتیاد یک آسیب اجتماعی است و می‌تواند آسیب‌های متعددی را به وجود بیاورد، گفت: شروع فعالیت این مراكز از ساعت ۷ غروب تا ۷ صبح خواهد بود.
 
وي با اشاره به ضرورت احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای مددجویان بهبود یافته، اظهار كرد: با توجه به این که بیکاری و نداشتن شغل از جمله مهمترین عوامل بازگشت معتادان بهبودیافته به مصرف مواد مخدر است، ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای و بسترسازی برای فروش محصول این مددجویان یکی از راه های موثر در جلوگیری از بازگشت به اعتیاد مددجویان بهبود یافته است.
 
* 41 مرکز گذری کاهش آسیب با مدیریت خودگردان در استان فعال است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نيز گفت: در حال حاضر 41 مرکز گذری کاهش آسیب با مدیریت خودگردان در استان ایجاد و مجوز فعالیت 15 مرکز گذری کاهش آسیب در روستاهای استان نیز اخذ شده است.
 
هادی مرعشی بيان كرد: امسال 2 مرکز میان ‌مدت ماده 15 در زاهدان و چابهار، 2 مرکز پناهگاه شبانه در سراوان و چابهار و 10 مرکز گذری کاهش آسیب خودگردان در سطح استان راه‌ اندازی می شود.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 439990
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *