۰
گزارش تفتان ما از اعتياد، بنیان خانواده را دود می‌کند؛

ایجاد اشتغال و رونق مباحث اقتصادی؛ مهمترين راه حل جهت کاهش مصرف مواد مخدر / اعتیاد از رذایل جاهلیت نوین است

ایجاد اشتغال و رونق مباحث اقتصادی مهمترين راه حل جهت کاهش مصرف مواد مخدر است چرا كه بسياري از جوانان به دليل نداشتن شغل و يا سرگرمي به سمت اين بلاي خانمان سوز روي مي آورند كه بايد مسئولين براي جلوگيري از گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه چاره اي بيانديشند.
ایجاد اشتغال و رونق مباحث اقتصادی؛ مهمترين راه حل جهت کاهش مصرف مواد مخدر / اعتیاد از رذایل جاهلیت نوین است
به گزارش تفتان ما، اعتیاد به عنوان یک بیماری شایع در جهان مطرح شده است و این بیماری در برخی از کشورها که اعتقادان مذهبی بالاتری دارند این بیماری در سطح پایین تری است و افراد کمتری را به خود دچار ساخته است.
 
این بیماری سن و سال نمی شناسد و ممکن است هر فردی را با هرسنی دچار خود سازد و در این میان زن ها کمتر به اعتیاد روی می آورند اما با مدرنیزه شدن و گسترش مدرنیسم شدن کشورهای توسعه نیافته، این بیماری در بین زنان نیز شیوع پیدا کرده است.
 
* استفاده، خريد و فروش هر نوع مواد مخدر از نظر دين اسلام حرام است
كارشناس اجتماعي و مسئول امور جوانان جمعيت هلال احمر شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه استفاده، خريد و فروش هر نوع مواد مخدر از نظر دين اسلام حرام است، اظهار كرد: به عنوان مسلمان برخود وظيفه داريم در جهت اطلاع رساني و آگاهي بخشي از مضرات استفاده از مواد مخدر به خانواده ها و افرادي كه از مضرات مواد مخدر بي اطلاع هستند آنان را و خانواده ها را از اين بلاي خانمان سوز نجات دهيم و خانواده ها هم بايد مراقب فرزندان خود باشند.
 
عبدالرحيم كوهبان بیان کرد: قاچاقچیان موادمخدر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران که منطبق با شرع اسلام است مفسدان فی‌الارض محسوب می‌شوند از این رو براساس این قوانین می‌توان آنها را اعدام کرد البته قطعی بودن این حکم بنا برنظر حاکم شرع است.
 
وي تصريح كرد: موثرترین عامل پیشگیری از اعتیاد نوجوانان خانواده است و اگر محیط خانواده ها سالم باشد فرزندان آن خانواده می توانند با اعتماد به نفس بیشتری بزرگ شوند و در آینده احساس مسئولیت بیشتری خواهند داشت.
 
كوهبان اذعان كرد: خانواده هایی که در آن طغیان های مکرر روی می دهد عاطفه کودکان با مشکل مواجه می شود و پس خانواده ها باید اطلاعات کافی در این مورد داشته باشند و بدانند که دوران بلوغ علاوه برتغییرات ظاهری فرزندانشان از نظر روحی هم دوران بی قراری هاست.
 
وي اظهار کرد: اگر برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و تعیین مجازات اعدام برای آنها طبق قوانین شرع صورت مطمئناً تاثير بسزايي در كاهش آمار مصرف مواد مخدر در جامعه دارد.
 
انتهاي پيايم/
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 440022
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *