۰
يك كارشناس مسائل اجتماعي و مذهبي خاش:

ریشه کن شدن مواد مخدر نیازمند عزم ملی است/ اعتیاد، فقر و بیکاری سه عامل مهم در افزایش آمار خودکشی

يك كارشناس مسائل اجتماعي و مذهبي شهرستان خاش گفت: ریشه کن شدن مواد مخدر نیازمند عزم ملی است و در حقيقت اعتیاد یک بیماری نیست بلکه بلای خانمان سوز برای جوانان کشورمان است.
ریشه کن شدن مواد مخدر نیازمند عزم ملی است/ اعتیاد، فقر و بیکاری سه عامل مهم در افزایش آمار خودکشی
حجت الاسلام مهدي يزدانيان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: موادمخدر و یا محرک به مجموعه مواد طبیعی و یا صنعتی اطلاق می شود که مهمترین ویژگی شان، تغییر خلق و ایجاد نشاط و آرامش موقت و گذرا است و با توجه به گذرا بودن این حالات، مصرف کننده برای به دست آوردن نشاط مجدد به مصرف مجدد روی می آورد و با تکرار مصرف روند اعتیاد شکل می گیرد.
 
وي گفت: عده ای بین چگونگی مصرف مواد تفکیک قائل میشوند و به اصطلاح خود را مصرف کننده تفریحی میدانند و به این افراد توصیه میکنم که به هیچ عنوان و لو تفریحی به سراغ مواد نروند چرا كه اولا به خاطر تاثیرات سوئی که بر مغز دارد و دوم به خاطر ایجاد یک خاطره خوشایند و ماندگار در ذهن انسان که باعث میشود انسان دائما با وسوسه مصرف مواد زندگی کند.
 
حجت الاسلام يزدانيان با بيان اينكه معتاد بیمار است و مجرم نیست، ادامه داد: اگر نگاهمان را به مقوله اعتیاد و شخص معتاد اصلاح کنیم، به جای طرد او از جامعه برای درمان او اقدام میکنیم.
 
وي افزود: مسئولین مربوطه باید توجه داشته باشند که بیشترین موردي که معتاد را در منجلاب اعتیاد غرق میکند، تنهایی است و لذا اصلاح تفکر جامعه درباره معتاد میتواند اقدام موثری در راه مبارزه با اعتیاد باشد و نگاه جامعه به معتاد باید عوض شود و مادامیکه به دیده تحقیر و توهین به معتاد بنگریم اعتماد به نفسش کاهش میابد و رغبتی برای سالم زیستن و برگشت به اجتماع ندارد.
 
اين كارشناس اجتماعي با بيان اينكه تریاک یکی از مخدرات سنتی است که کم ضررترین مخدر است، اذعان كرد: متاسفانه به خاطر قیمت بالای تریاک و ناخالصی های فراوان، معتادان به سمت مواد ارزان تر صنعتی رفته اند که آثار تخریبیشان وحشتناک است و توصیه می شود برای معتادان در حال ترک از مخدر سنتی تریاک استفاده شود.
 
وي با بيان اينكه جمهوری اسلامی ایران به اعتراف مسئولین بین المللی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، اظهار كرد: باید تقاضای داخلی برای مواد مخدر را کاهش داد و اگر شخصی اطلاعات کافی درباره مواد مخدر و مضراتش داشته باشد، هیچگاه به سراغ مواد نمیرود و لو اینکه در دسترس باشد كه بايد مسئولين در اين خصوص چاره انديشي كنند.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 440036
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *