۰
كارشناس اجتماعي و مدرس حوزه هاي علميه:

باید از طریق فرهنگ سازی با مواد مخدر مقابله شود/ مهمترين عامل اعتياد، بيكاري است

كارشناس اجتماعي و مدرس حوزه هاي علميه گفت: همه باید از طریق فرهنگ سازی برای مبارزه با شیوع مواد مخدر در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم و بدون شك ریشه کن شدن مواد مخدر، نیازمند عزم و تلاش ملی است.
باید از طریق فرهنگ سازی با مواد مخدر مقابله شود/ مهمترين عامل اعتياد، بيكاري است
حجت الاسلام محمود قاسمي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد:  باید قاچاقچیان موادمخدر مورد مجازات قرار گیرند و معتادانی که امکان بازگشت آنها از مواد مخدر وجود ندارد نیز باید مجازات شوند تا جامعه نسبت به گسترش مواد مخدر ایمن شود.
 
وي تصريح كرد: دستگاه‌های اجرایی باید معتادان را در نهادهای مختلف شناسایی و در جهت درمان آنها وارد عمل شوند.
 
حجت الاسلام قاسمي خاطرنشان کرد: برخورد همراه با تعیین مجازات برای قاچاقچیان امری ضروری است و باید اقداماتی صورت گیرد تا الزامات لازم برای برخورد با قاچاقچیان و ممنوعیت آنها از خدمات اجتماعی جامعهُ فراهم شود.
 
وي فاصله بین خانواده و فرزندان را عامل انحراف دانست و بیان كرد: چگونگی رابطه بین فرزندان و والدینشان در جلوگیری از کشیده شدن به ورطه اعتیاد مهم است و لذا خانواده هایی که محیطی آرام و گرم را برای فرزندانشان بوجود می آورند کمتر انحرافات اخلاقی در آن دیده می شود.  
 
اين كارشناس اجتماعي اظهار كرد: والدینی که از اعتیاد فرزند خود مطلع می شوند در وجود خود احساس گناه می کنند و به این باور خواهند رسید که حتما در تربیتش کوتاهی کرده است و هر چند این احساس همراه با خشم نیز هست که در این برهه از زمان باید بتوانند بر خشم خود غلبه کنند و برای پیدا کردن یک راه حل درست از مشاور کمک بگیرند.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۶
کد مطلب: 440031
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *