۰

ایمن‌سازی 28 نقطه پر حادثه در جاده‌های سیستان و بلوچستان

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 28 نقطه پر حادثه در جاده‌های سیستان و بلوچستان ایمن‌سازی می‌شود، گفت: با کاهش نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی برون شهری و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز قطعاً می توان بر چالش‌های موجود غلبه کرد.
ایمن‌سازی 28 نقطه پر حادثه در جاده‌های سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،پیش ازظهر امروز محمدعلی حمیدیان در کارگروه پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات موثر نهادهای متولی طی دو سال اخیر منجربه ارتقاء 17 رتبه ای جایگاه استان در مدیریت ایمنی و سوانح رانندگی شده و امنیت سفرهای برون شهری به یک دغدغه ی عمومی تبدیل شده است.
معاون رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: در سال جاری یک میلیون و 500 هزار تردد در جاده های استان صورت پذیرفته و متأسفانه شاهد تخطی 25درصدی از سرعت مجاز در این ترددها بوده ایم.
وی با اشاره به مهمترین معضلات محورهای مواصلاتی استان افزود: برخورد با دام های سنگین خصوصاً شتر، شرایط خاص اقلیمی و ریزگردها ، قاچاق سوخت و انسان و کمبود زیربناهای مناسب خصوصاً جاده های ایمن و بزرگراه های استاندارد از شایع ترین عوامل تسهیلگر و وقوع تصادفات منجربه فوت می باشد.
حمیدیان با تأکید بر کاهش شکاف های موجود گفت: محرومیتهای استان در حوزه های ترددهای برون شهری یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و توسعه مجتمع های خدمات رفاهی، صیانت از زیرساخت های جاده ای خصوصاً دوربین های ثبت تخلفات و تجهیز جایگاه های سوخت از ضرورت های مدیریت مطلوب سفرهای برون شهری است.
وی با اشاره به کاهش 7 درصدی تلفات جاده ای در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: با توسعه فرهنگ ترافیکی در استان و ارتقای آگاهی‌های همگانی می توان روند کاهش آمار تصادفات را سرعت بخشید.
 حمیدیان با بیان اینکه 28 نقطه پرتصادف جاده‌ای سیستان و بلوچستان امسال ایمن می‌شود، گفت: با کاهش نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی برون شهری و اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز قطعاً می توان بر چالش های موجود غلبه کرد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 440969
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *