۰
برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خاش/

امام جمعه خاش: فضای مجازی تیغه دو لبه است/ رهبری "فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد"

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خاش با موضوع کنترل و رصد فضای مجازی در سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.
 امام جمعه خاش: فضای مجازی تیغه دو لبه است/ رهبری "فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد"
به گزارش تفتان_ما؛ امام جمعه خاش با تاکید بر اینکه ساماندهی امور جوانان را یک امر جدی در نظر بگیریم، اظهار کرد: باید از فضای مجازی استفاده درست و مفید شود تا جامعه و افراد آن از خطرات و آسیبهای آن دور بمانند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان بیان کرد: فضای مجازی هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی و لذا باید در راستای تحقق و سیاست های نظام در این فضا گام برداشته شود.
حجت الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: باید ضمن فرهنگ سازی استفاده درست و صحیح از فضای مجازی، کلاس های آموزشی در این خصوص برگزار شود.
وی بیان کرد: باید مسائل دینی و قرآنی در فضای مجازی ترویج و گسترش پیدا کند.
محمد احمدی بولاغی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش نیز در ادامه با تاکید بر اهمیت فضای مجازی، گفت: در فضای مجازی دشمن به دنبال تخریب نظام و دین است و لذا لازم است که افرادی که در این فضا هستند مراقب باشند که ابزار دست این افراد قرار نگیرند.
وی بیان کرد: باید همه دستگاه های اجرایی در راستای آموزش فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی همکاری کنند.
مسافر شهنوازی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش نیز در ادامه گفت: باید همه ادارات جهت حمایت از جوانان همت کنند و در این خصوص همه مسئولین وظیفه سنگینی دارند.
وی بیان کرد: فضای مجازی در قرن ارتباطات حرف اول را می زند و لذا باید خانواده ها در خصوص استفاده از این فضا به فرزندان آموزش های لازم را بدهند.
علیرضا هاشمی فر کارشناس فضای مجازی نیز در ادامه بیان کرد: باید مسئولان با بهره گیری از کارشناسان کلاس های استفاده صحیح از فضای مجازی و سایبری را آموزش دهند.
وی گفت: متاسفانه امروزه مشاهده می شود در برخی موارد افراد با دستان خودشان مطالبی را به اشتراک می گذارند که به ضرر اهداف و سیاست های کلان نظام است.
هاشمی فر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص فضای مجازی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند:"فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد" و لذا مسئولان و خانواده ها باید در این خصوص همت کنند و با انجام مسائل آموزشی و تربیتی این فضا را به فضای امن تبدیل کنند.
شماری دیگر از افراد حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود از قبیل دسترسی کمتر فرزندان به فضای مجازی، تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی، استفاده درست از فضای مجازی، فیلترینگ سایت های اخلاقی، آموزش دانش آموزان در مورد مضرات فضای مجازی پرداختند.   انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 441232
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *