۰
بخشدار مرکزی خاش/

دومین جشنواره انار در دهستان سنگان این بخش قبل از ماه محرم برگزار می‌شود

بخشدار مرکزی خاش گفت: دومین جشنواره انار در منطقه سنگان این بخش به دلیل مقارن بودن فصل اوج برداشت با ایام محرم در اواخر شهریور ماه و قبل از آغاز ماه محرم، در دهکده فرهنگی سنگان برگزار می‌گردد.
دومین جشنواره انار در دهستان سنگان این بخش قبل از ماه محرم برگزار می‌شود
مجتبی شجاعی در گفت وگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: این جشنواره به همت فرمانداری خاش، ادارات جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، شوراها و دهیاریهای دهستان سنگان و جمعی از ادارات شهرستان در محل سرو کهنسال سنگان بخش مرکزی خاش و با حضور مدعوین استانی و شهرستانی و عموم مردم و با اجرای برنامه های متنوع بومی و محلی و با ظرفیت و توانمندی گروههای داخل شهرستان برای دومین سال متوالی اواخر شهریور ماه برگزار می‌گردد.

شجاعی افزود: ایران رتبه نخست تولید انار در دنیا را دارد و به دلیل شرایط اقلیمی، این نوع میوه در 31 استان کشور کشت می‌شود که منطقه سنگان و مناطقی دیگر از بخش مرکزی خاش کانون تولید استانی این محصول با حدود 600 هکتار باغات و تولید بیش از 6 هزار تن‌ محصول مرغوب و با کیفیت انار است که عمدتا در بازار مصرف استان استفاده می‌گردد.

وی گفت: تقارن نامگذاری سالجاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و همچنین هدف گذاری سالجاری برای استان به عنوان سال هدف گردشگری کشور با دومین جشنواره انار سنگان به عنوان محصول معنوی با تولید با کیفیت که نقش مهمی در اقتصاد محلی منطقه سنگان و مناطق دیگری از بخش مرکزی در دهستانهای دیگر دارد می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی در منطقه داشته باشد.

شجاعی ادامه داد: با توجه به پتانسیل ها و دیگر فرصت های گردشگری در مناطق شهرستان و با برنامه ریزی های متنوع همچون اجرای موسیقی و آیین های های محلی، فروش صنایع دستی بومی، محصولات و فرآورده های محصولات کشاورزی، غذاهای محلی، موجب تغییر نگرشها، جذب گردشگران و رونق بازار و همچنین معرفی دیگر منابع گردشگری منطقه و در پی آن احیا نمودن آیین ها، آداب و رسوم محلی، ارزشهای بومی و رشد اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی را داشته باشد.

وی گفت: اجرای مناسب جشنواره‌های استانی و معرفی و تبلیغ آنها، می‌تواند در نگاهی وسیع‌تر سبب شود، به جشنواره‌هایی ملی تبدیل شوند که گردشگران خارجی را نیز جذب خود کنند؛ به‌ویژه جشنواره‌های کشاورزی که گردشگری سودآور کشاورزی را به همراه دارد.

بخشدار مرکزی خاش افزود: بخش مرکزی خاش رنگین کمان تولیدات مختلف زراعی و باغی با ۲۵۰۰۰ هکتار اراضی مرغوب و تولید ۱۰۰ هزار تن محصولات کشاورزیست.
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 441275
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *