۰
به مناسبت فرا رسیدن ماه عزای حسینی؛

شهرستان خاش؛ سياه پوش و عزادار امام حسين(ع) شد

شهر خاش از اواخر ماه قبل هجری قمری غرق در عزا و ماتم شده و در ایام عزاداری و سوگواری ویژه شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش همچنان محزون بوده و این شهر جامه سیاه بر تن کرده است.
 شهرستان خاش؛ سياه پوش و عزادار امام حسين(ع) شد
به گزارش  تفتان ما، با فعال شدن هیئت های عزاداری و دسته روی هیئت ها و سیاه پوش شدن شهر هر دستگاه و ارگان و ستادهای مردمی محرم به اجرای برنامه های از پیش تعیین شده می پردازند.
 
شهر خاش برای تردد عبور دسته جات عزاداری ویژه ماه محرم الحرام مهیای استقبال از ایام ماه محرم و لحظات سخت سوگواری شهادت حضرت ابی عبدالله الحسین ع و یاران باوفایش شده است.
 
شهردار خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای او در صحرای کربلا از شروع عملیات اجرایی احداث پارک و فضای سبز در بلوار مرحوم حاج مسعود هاشمزهی واقع در محله اردوگاه با توجه به عدالت محله ای خبر داد.
 
عبدالمجید تمندانی با اشاره به اینکه عملیات جدول  گذاری این پارک آغاز شده است، اظهار کرد: اقدامات مربوط به احداث این پارک با تلاش کارکنان واحد عمران و فضای سبز در حال انجام است.
 
وی با تاکید بر ضرورت توسعه و گسترش سرانه فضای سبز شهری، افزود: با توجه به نیاز شهروندان به فضای سبز و تفریحگاه، عملیات احداث پارک در محله اردوگاه در دست اقدام است.
 
تمندانی فضاهای سبز را عاملی در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان عنوان و تصریح کرد: باید در راستای توسعه فضاهای سبز و پارک های با عدالت محله ای و الویت محلات کم برخوردار و محروم در دوره اخیر برنامه های متنوع در دستور کار شهرداری اشت.
 
وی در ادامه با اشاره به ایام ماه محرم از عملیات بهسازی آسفالت مسیر بهشت زهرا جهت تردد راحت دسته های عزاداری خبر داد و افزود: جهت بهسازی مسیرهای تعیین شده دستجات عزاداری در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حسینی، شهرداری خاش تدابیر لازم جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسمات عزاداری سالار شهیدان را برنامه ریزی كرده است.
 
 شهردار خاش بیان کرد: با آغاز ایام محرم و فصل بازگشایی مدارس به جهت تسهیل در تردد دسته جات عزاداری و هیاتهای مذهبی و رفاه حال عزاداران حسینی در مسیرهای تعیین شده حرکت دسته جات عزاداری و در مدارس در حوزه کاری خدمات شهری و عمرانی بهسازی می شود.
 
وی اذعان کرد: در این راستا ضمن بازدید و كنترل کلیه محل های تعیین شده جهت عبور دسته جات، مقرر شد نسبت به ساخت پل عابر پیاده، ساخت و نصب دریچه های فلزی بر روی انهار و جوی ها، شستشوی معابر، جمع آوری خار و خاشاک و علفهای هرز و آسفالت و لکه گیری معابر اصلی در دستور کار قرار گیرد.
 
تمندانی اظهار کرد: كلیه موارد غیر ایمن و نواقص مسیرها را شناسائی و با توجه به ضرورت رفع آنها، قبل از شروع مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان و فصل بازگشایی مدارس اقدامات لازم انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 441479
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *