۰
گزارش تفتان ما از وضعیت اسفبار آموزش در مدارس خاش؛

شروع دوباره سال تحصيلي در مدارس قديمي و فرسوده/ جان دانش آموزان؛ قربانی بی تدبیری مسئولان

فرسودگی مدارس، کلاسهای درس و نبود امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب و کیفی در کنار نبود معلم وضعیت اسفباری در موضوع آموزشی شهرستان خاش رقم زده است.
شروع دوباره سال تحصيلي در مدارس قديمي و فرسوده/ جان دانش آموزان؛ قربانی بی تدبیری مسئولان
به گزارش  تفتان ما، با گذشت چهار روز از شروع سال تحصیلی جدید شرایط بسیار سختی را برای فراگیری علم و دانش برای دانش آموزان خاش پدید آورده و از این موضوع خانواده ها به شدت گلایه مند هستند.
 
مدرسه قدیمی و فرسوده عرفان و وحدت در سراهی محله قلندرزهی های خاش نمونه ای از بی توجهی های مسئولان در موضوع تعلیم و تربیت فرزندان مردم است. خانواده ها از وضعیت تحصیل فرزندان خود به شدت نگران بوده و خواهان رسیدگی و توجه فوری مسئولان هستند.
 
با توجه به اینکه کلاسهای درس در مدرسه دو شیفته و قدیمی وحدت و عرفان خاش با حجم کوچک گنجایش حدود 20 دانش آموز را دارند، اما مشاهده می شود با امکانات بسیار محدود آموزشی و نبود میز و صندلی فرزندان مردم مجبور هستند بر روی نیمکت ها چهار و پنج نفره بنشینند و با این اوضاع امکان نشستن و خواندن و نوشتن به شیوه مناسب را ندارند و قطعا با ادامه این روند فرزندان مردم آسیب می بینند.
 
امیدواریم مسئولان و خیران برای رفع مشکلات آموزشی در شهرستان خاش و از جمله "دبستان دو شیفته پسرانه عرفان و ده ترانه وحدت" پای کار بیایند و به حل مشکلات موجود کمک کنند. شروع سال تحصیلی جدید در خاش با کمبود نیرو، کلاس درس و تجهیزات آموزشی سال تحصیلی جدید در خاش با کمبود شدید نیرو، کلاس درس و امکانات و تجهیزات آموزشی آغاز شده است.
 

 
در حالی که مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان خاش از اتخاذ تمهیدات لازم برای شروع کیفی سال تحصیلی جدید خبر داده بودند اما از داخل شهر و نقاط روستایی این شهرستان از نبود معلم، کمبود کلاس درس، میز و صندلی خبر می رسد.
 
* فرزندان ما در مدارس جانشان در خطر است
محمد سارانی از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما گفت: هم اینک با گذشت چند روز از آغاز سال جدید تحصیلی کمبود شدید معلم و کلاس درس و تجهیزات آموزشی در دبستان دو شیفته و بسیار قدیمی وحدت و عرفان در سراهی خاش احساس می شود.
 

 
وی اظهار کرد: این مدرسه بسیار قدیمی و کلنگی که امسال رنگ آمیزی و برای شروع سال جدید تحصیلی چهره آرایی شده، به شدت نیازمند توجه مسئولان آموزش و پرورش و اقدامات خداپسندانه خیران است.
 
* هنوز با گذشت چند روز برخی از مدارس معلم ندارند
رضا ریگی یکی دیگر از شهروندان نیز به خبرنگار تفتان ما گفت: در مدرسه وحدت و عرفان خاش دانش آموزان و معلمان سر پا ایستاده و یا بر روی خاک سال جدید تحصیلی را شروع کرده اند و دانش آموزان پایه دوم و پنجم معلم ندارند اما قولهایی داده شده تا هفته آینده مشکلات رفع می شوند.
 
احمد شهنوازی هم به خبرنگار تفتان ما گفت: در منطقه گورچان برخی کمبودها در زمینه نیروی آموزشی گزارش شده که امیدواریم هر چه سریعتر رفع شود.
 

 
به گفته یک فرهنگی فعال در خاش مدارس قدیمی و کلاسهای فرسوده و عدم برخوردار از امکانات و تجهیزات دغدغه بسیار مهم خانواده ها و اولیای دانش آموزان در مدارس است.
 
* همچنان مدارس خاش با کمبود امکانات دست و پنجه نرم می کنند
 رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش نیز به خبرنگار تفتان ما گفت: از جاهای مختلف مردم به ما مراجعه می کنند و از کمبودها در زمینه های مختلف آموزشی گلایه مند هستند.
 
عید محمد قلندرزهی افزود: اکثر مدارس و کلاس های درس در این شهرستان فاقد کیفیت بوده و جدا از نداشتن امکانات بروز آموزشی از نبود امکانات سرمایشی و گرمایشی مناسب رنج می برند.
 

 
 مدیر آموزش و پرورش خاش گفت: افزون بر 32 هزار دانش آموز این شهرستان در 299 مدرسه و 1260 کلاس درس سال تحصیلی خود را شروع کرده اند.
 
قاسم کوچکزایی بیان کرد: افزون بر 1800 فرهنگی کار آموزش فرزندان مردم را برعهده دارند.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 441480
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *