۰
معاون مركز بهداشت شهرستان خاش

۳.۶ دهم درصد دانش آموزان صبحانه نمی خورند/ رعایت بهداشت مدارس، ضامن سلامتی دانش‌آموزان است

معاون مركز بهداشت شهرستان خاش گفت: خوردن صبحانه کامل، به بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان کمک می کند و سطح یادگیری آنها را افرایش می دهد اما متاسفانه 3.6 دهم درصد دانش آموزان صبحانه نمی خورند.
۳.۶ دهم درصد دانش آموزان صبحانه نمی خورند/ رعایت بهداشت مدارس، ضامن سلامتی دانش‌آموزان است
به گزارش  تفتان ما ،  الله بخش کرد در کميته بهداشتی مدارس در مرکز بهداشت شهرستان خاش، اظهار كرد: طرح تحول بهداشت دهان و دندان در مدارس ابتدایی شهرستان خاش به صورت صد در صدي اجراء شده است.
 
وي بيان كرد: با توجه به جمعیت بالای دانش آموزان در بین گروههای هدف، بهترین بستر جهت اصلاح الگوی  سبک زندگی و اصلاح شاخص های سلامت بستر آموزش و پرورش است.
 
كرد با اشاره به هدف برگزاری این کمیته و ارتقاء شاخصهای سلامت نوجوانان و مدارس، تصريح كرد: با برنامه ریزی مناسب با آموزش و پرورش در جهت توانمند سازی مدیران و اولیاء میتوان گام مثبتی در جهت انتقال اطلاعات سلامت به دانش آموزان و آموزش مهارتهای زندگی به آنان برداشت.
 
معاون مرکز بهداشت شهرستان خاش خاطرنشان كرد:  توسعه و ارتباط برون بخشي تاثير به سزايي در ارتقاء شاخص هاي مرتبط به سلامت دارد و بايد مسئولان و كارشناسان مربوطه به اين مسئله مهم توجه كنند.
 
* مدارس بايد در اجراي طرح هاي درماني و بهداشتي براي دانش آموزان همكاري كنند
 
مسئول واحد سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت نیز در ادامه اين نشست به جمع بندی مطالب و صورتجلسات کمیته های گذشته و نیز انتظارات، چالشها و مشکلات اجرای برنامه ها پرداخت و اظهار كرد: رعایت بهداشت فردی، وضعیت ساختمانی مدارس، بهسازی سرویس های بهداشتی، و بهداشت آبخوری ها، رعایت بهداشت بوفه های مدارس، شست و شوی مخازن آب در مدارس روستایی و عشایری، برنامه ریزی های آموزشی شامل ( آموزش های بلوغ، سفیران سلامت دانش آموزی ،پدیکلوزیس ، مروج سلامت ) برنامه عملیاتی طرح تمرینات کششی و الزام اجرای آن در سال 96 است.
 
نارویی بيان كرد: بايد اداره آموزش و پرورش در خصوص آمار جمعيتي مدارس همكاري و مركز بهداشت و درمان شهرستان خاش نيز كلاس هاي آموزشي براي مديران، معلمين و رابطين بهداشتي مدارس برگزار كند.
 
وي اظهار كرد: ارتقا آگاهی والدین دانش آموزان در مورد نحوه سنجش و غربالگری دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، برگزاري جلسات آموزشي با همکاري اعضاء براي آموزگاران،  توجيه مديران مدارس ابتدايي در ارتباط با نحوه اجراءطرح مدارس مروج سلامت، نظارت بر نحوه اجراء طرح پديکلوز و ساير طرح ها  مدارس مروج سلامت، ارسال جزوه و پمفلت هاي آموزشي، انجام معاينات غربالگري وانجام واکسيناسيون دانش آموزان، ارزيابي تغذيه اي و اختلالات تغذيه اي در مدارس، نظارت واحد بهداشت محيط بر مدارس، اجرای طرح مراقبت های دهان و دندان و طرح وارنیش فلوراید و ویزیت رایگان دانش آموزان مراقبت شده توسط دندانپزشک و پزشک بايد در دستور كار كارشناسان مربوطه مركز بهداشت و درمان قرار بگيرد.
 
انتهای پیام/
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 441720
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *