۰
امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي خاش:

پياده روي اربعین باشکوه ترین تجمع انسانی در جهان است/ برگزاري مراسمات عزاداري اربعين و دهه آخر صفر در بيش از ده نقطه شهرستان خاش

امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: پياده روي اربعین باشکوه ترین تجمع انسانی در جهان است و اين راهپيمايي یک مانور عبادی و سیاسی بی نظیر است.
پياده روي اربعین باشکوه ترین تجمع انسانی در جهان است/ برگزاري مراسمات عزاداري اربعين و دهه آخر صفر در بيش از ده نقطه شهرستان خاش
حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: روشنگری مهترین هدف حضرت زینب(س) بود تا درس‌های قیام سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) در کربلا نماند و بعد از يك هزار و 400  سال هنوز تازگی داشته باشد.
 
وي با اشاره به راهپيمايي بزرگ اربعين، بيان كرد: هر ساله میلیون ها نفر از عاشقان امام حسين(ع)، با شور و اشتیاق در پیاده روی اربعین راهی کربلا می شوند.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه ثواب زیارت امام حسین(ع) بسیار زیاد است، تصريح كرد: اربعین یک مانور زیارتی، عبادی و سیاسی است و تمامي محققین، صاحب نظران، اهل قلم و رسانه باید روی این مسئله بسيار مهم سرمایه گذاری کنند.
 
وي با بيان اينكه همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی سبب تثبیت امنیت نظام الهی ایران اسلامي می شود، گفت: راهپيمايي عظيم اربعين به دشمن می فهماند اگر بخواهند در مقابل  جمهوری اسلامی قرار بگیرند، با یک اشاره مقام معظم رهبري، دنیا برای کفار و بدخواهان ناامن می شود.
 
امام جمعه شهرستان خاش بيان كرد: بروز آسیب‌های اجتماعی از  مهمترین دغدغه‌های رهبر انقلاب است و لذا  فعالیت مداحان باید در جهت کاهش آسیب های اجتماعی باشد و  هیئت های مذهبی می توانند با برگزاری جلسات قرآنی و تشویق جوانان به حضور در این مراسم در این زمینه پیش قدم شوند.
 
وي با اشاره به برگزاري مراسمات اربعين حسيني در شهرستان خاش، گفت: مراسم محوري اربعين چهارشنبه 17 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع و كانون فرهنگي تربيتي فاطمه الزهرا(س) آموزش و پرورش همراه با طبخ حليم، پنج شنبه 18 آبان ساعت 9 صبح و نيز بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حسينيه صاحب الزمان(عج) برگزار مي شود و در پايان اين مراسمات عزاداران حسيني بر سر سفره اهل بيت عصمت و طهارت(ع) اطعام مي شوند.
 
حجت الاسلام دهقان با بيان اينكه اين مراسمات با مداحي ابوالفضل نوفرستي و سخنراني امام جمعه شهرستان برگزار مي شود، افزود: همچنين مراسمات اربعين حسيني چهارشنبه 17 آبان ساعت 9 صبح و بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد فاطمه الزهرا(س) كوي سازماني امام حسن مجتبي(ع) و نيز در مساجد روستاهاي عباس آباد و افتخار آباد و شهر نوك ‌آباد برگزار مي شود.
 
وي با اشاره به برنامه هاي دهه آخر ماه صفر، گفت: برنامه هاي دهه آخر ماه صفر از پنج شنبه 25 آبان به مدت سه شب همراه با زيارت از راه دور پيامبر و دعاي كميل بعد از نماز مغرب و عشاء در حسينيه صاحب الزمان(عج) همراه با اطعام عزاداران برگزار مي شود.
 
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش با بيان اينكه تعزيه خواني "خورشید کاروان" به صورت استاني در برخي از شهرهاي استان برگزار مي شود، افزود: اين مراسم شنبه 20 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء در حسينيه صاحب الزمان(عج) اين شهرستان اجراء خواهد شد.
 
وی با بيان اينكه عزاداری به شیوه سنتی طبق سخنان امام خمینی (ره)،حفظ حجاب و رعایت سایر آیین های اسلامی در عزاداری ها از لازمه های یک هیئت مذهبی ایده آل است، اظهار كرد:در سالروز اربعین سرور سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) شهرخاش غرق در عزا و ماتم شد و مردم این شهر به یاد اسرا و شهدای دشت نینوا به سوگ خواهند نشست.
 
انتهاي پيام/
 
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 442291
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *