۰

راهپیمایی اربعین نمایش وحدت و قدرت مسلمانان جهان است/ اربعین سرور و سالارشهيدان فرصتی دوباره برای اعلام همبستگی با عاشورا است

امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: راهپیمایی اربعین نمایش وحدت و قدرت مسلمانان جهان است و اربعين صحنه نمایش الگوها و ارزش‌های اسلام واقعی است.
راهپیمایی اربعین نمایش وحدت و قدرت مسلمانان جهان است/ اربعین سرور و سالارشهيدان فرصتی دوباره برای اعلام همبستگی با عاشورا است
 به گزارش  تفتان ما ، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در مراسم اربعين حسيني كه در حسينيه صاحب الزمان(عج) شهرستان خاش برگزار شد، با بيان اينكه فلسفه اربعین حسینی بیعت مجدد با سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) است، اظهار كرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن امام شهید و دیگر شهیدان کربلا است.
 
وي با بيان اينكه روز اربعین، روز زیارت مخصوص حضرت امام حسين(ع) است، تصريح كرد: جابربن‌عبدالله انصاری اولين شخصي بود که در اربعین به زیارت سرور و سالار شهيدان مشرف شد.
حجت الاسلام دهقان گفت: همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی باعث تثبیت امنیت نظام ال می شود و اين راهپيمايي به دشمن می فهماند اگر بخواهند در برابر ايران قرار بگیرند، با یک اشاره
 
مقام معظم رهبري، دنیا برای کفار و بدخواهان ناامن می شود.
وي با بيان اينكه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به لطف خدا بزرگترین تجمع امت اسلامی و کنگره عظیم جهان اسلام در کربلاست، خاطرنشان كرد: امسال اربعین پذیرای بیش از 20 میلیون زائر جابر سیرت، ناشر آرمان عاشورای حسینی است که به نماد اقتدار و عظمت امت اسلام تبدیل شده است.
 
 

 
امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه اشک ریختن در عزاداری امام حسین (ع) فلسفه خاص خود را دارد، اذعان كرد: در مجالس عزاداری نباید فقط به فکر اشک ریختن باشیم زيرا اگر سرور و سالار شهيدان به‌درستی معرفی نشود، فایده‌ای ندارد.  
 
وي اظهار كرد: چند سالی است که نظام راهپیمایی باشکوه حسینی را برگزار می‌کند و حماسه عظیم اربعین حسینی به عزت و عظمت نظام کمک می‌کند.
 
 

 
در ادامه اين مراسم ابوالفضل نوفرستي مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در وصف امام حسين(ع) پرداخت و عزاداران حسيني در سوگ امام حسين(ع) اشك ماتم ريختند  در پايان نيز عزاداران بر سر سفره امام حسين(ع) اطعام شدند.
 
گفتني است؛ نظير اين مراسم در محل تيپ 288 مستقل زرهي شهرستان خاش، كانون فاطمه الزهرا(س) آموزش و پرورش و ساير مساجد و نقاط مختلف شهرستان نيز برگزار شد.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 442342
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *