۰

لزوم ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سراوان

فرماندار سراوان بر مدیریت صحیح امکانات و منابع موجود در راستای ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.
لزوم ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سراوان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،صبح امروز جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سراوان به ریاست درویش نارویی فرماندار شهرستان و دیگر اعضا در محل دفتر کار فرماندار برگزار شد.
فرماندار شهرستان سراوان ضمن بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: خیلی از دانشمندان و ریاضی دان و شعرا در گذشته بدون دانش دانشگاهی با کتابخوانی به این جایگاه های علمی بزرگی دست پیدا کرده اند و هنوز هم از یافته های آنان در دنیا بهره برداری می شود.
این مسؤول گفت: همچنین بر مدیریت صحیح امکانات و منابع موجود در جهت ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.
درویش نارویی ضعف جدی ای که در جامعه شاهد آن هستیم و هر چه به جلو تر حرکت می کنیم بیشتر نمود پیدا می کند استفاده نادرست از فضای مجازی و عواملی از این دست است که باعث ایجاد فاصله بین کتاب و مردم شده است و در این زمینه چاره اندیشی صورت پذیرد.
نارویی با اشاره به این مطلب که شهرستان سراوان شرایط بهتری نسبت به دیگر نقاط است افزود : این شهرستان از لحاظ بافت فرهنگی و شخصیت های فرهنگی دارای افراد صاحب نظر می باشد و بایستی از وجود آنها در ایجاد ساز و کار و شناسایی آسیب ها و در جهت بهره وری مفید استفاده شود.
فرماندار شهرستان سراوان همچنین راه اندازی هر چه سریعتر نگار خانه با توجه به پیگیری های استاندار و خواسته هنرمندان و جوانان را خواستار شد.
نارویی گفت: با ایجاد نگاه و هم افزایی در جهت بهتر شدن شرایط و بهره گیری از منابع مختلف و فرصت های شهرستان و دوستانی که خدمت فرهنگی می‌کنند فضایی ایجاد شود تا بتوان در اعتلاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیر گذار بود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 442330
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *