۰

یکی از مشکلات کنونی افراد فاقد شناسنامه، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و با مردان خارجی است

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان یکی از مشکلات کنونی افراد فاقد شناسنامه در استان را فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و با مردان خارجی دانست و گفت: طبق قانون امکان تشکیل پرونده و صدور شناسنامه در ثبت احوال وجود ندارد و اینگونه افراد باید برای سیر مراحل قانونی به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مراجعه کنند.
 یکی از مشکلات کنونی افراد فاقد شناسنامه، فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و با مردان خارجی است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان مابرخلاف سابقه طولانی و قدمت ثبت احوال در استان سیستان و بلوچستان و صدور اولین شناسنامه در سال 1307 در حوزه سیستان و اجرای طرحهای مختلف در سال های گذشته، کماکان افرادی در گوشه و کنار استان مدعی داشتن تابعیت ایرانی و فاقد شناسنامه هستند.
رضا راحت دهمرده با اشاره به تشکیل پرونده برای افراد ایرانی فاقد شناسنامه، افزود: از سال 1392 تا کنون 7000 پرونده مربوط به افراد فاقد شناسنامه در استان رسیدگی شده که برای 24 هزار نفر و فرزندان آنان که تابعیت آنها در شورای تامین شهرستانها مورد تایید قرار گرفته شناسنامه صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افراد فاقد شناسنامه باید ایرانی بودن خود را با مدارک و اثبات نسب ثابت کنند، گفت: پس از تشکیل پرونده بررسی هویت و تابعیت از طریق مراجع ذیصلاح بررسی و در صورت تایید تابعیت از طریق شورای تامین شهرستان نسبت به صدور شناسنامه برای اینگونه افراد اقدام می شود.
وی یکی از مشکلات کنونی افراد فاقد شناسنامه در استان را فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی وبا مردان خارجی دانست و افزود: طبق قانون امکان تشکیل پرونده و صدور شناسنامه در ثبت احوال وجود ندارد و اینگونه افراد باید برای سیر مراحل قانونی به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مراجعه نمایند.
راحت‌دهمرده تصریح کرد: اگر اقامت اتباع بیگانه قانونی باشد ولادت فرزند در ثبت احوال به ثبت می‌رسد و به جای شناسنامه، گواهی ولادت اتباع خارجه صادر می‌گردد و فرزند پس از رسیدن به سن 18 سالگی می‌تواند پس از دریافت سند تابعیت از وزارت امور خارجه، نسبت به دریافت شناسنامه اقدام کند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 442416
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *