۰
امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي خاش:

کتاب، ابزار مهم ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه است/ مسئولان از نويسندگان و ناشران حمايت كنند

امام جمعه و رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: کتاب، ابزار مهم ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه است و بايد بسترهاي لازم جهت افزايش ميزان ساعات مطالعه و كتابخواني افراد جامعه صورت بگيرد تا شاهد كاهش آسيب هاي اجتماعي باشيم.
کتاب، ابزار مهم ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه است/ مسئولان از نويسندگان و ناشران حمايت كنند
به گزارش  تفتان ما ، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در ديدار با جمعي از كتابداران و نويسندگان خاشي، ضمن تبريك هفته كتاب و كتابخواني، اظهار كرد: بالندگي، پيشرفت و توسعه هر كشوري در گرو مطالعه کتاب و اهمیت به کتابخوانی است.
 
وي با بيان اينكه کتاب و کتابخوانی از مسائل بسیار مهمی که در دين مبين اسلام به آن سفارش و توصيه بسياري شده است، تصريح كرد: کتاب بسيار مهم است و يافته‌هاي نسل امروز را براي نسل بعدي حفظ مي‌کند.
 
حجت الاسلام دهقان با  بيان اينكه مسئولين بايد جوانان را به سوي كتابخواني و مطالعه هدايت كنند، افزود: هر شخصي در زندگي روزمره خود دغدغه هاي بسيار زيادي دارد كه با مطالعه كتاب، به ويژه مطالعه قرآن كريم به آرامش خواهد رسيد.
 
وي خاطرنشان كرد: سعي و تلاش در راستاي ترويج و گسترش فرهنگ كتابخواني و مطالعه در ميان جوانان و نوجوانان از تاكيدات رهبر انقلاب اسلامي است و لذا اگر مي خواهيم به ارزش هاي علمي دست پيدا كنيم بايد با كتاب رابطه زيادي داشته باشيم.
 
امام جمعه شهرستان خاش با بيان اينكه مطالعه كتاب هاي درسي و علمي كه در پايان به نتايج بسيار خوبي دست پيدا كنيم بسيار نشاط بخش است، افزود: بايد فضاي كتابخانه هاي شهرستان خاش براي آحاد مردم و به خصوص نسل جوان جذابيت داشته باشد.
 
وي با تاكيد بر افزايش تعداد كتابهاي مذهبي و ديني در راستاي اعتقادات جوانان در كتابخانه هاي سطح شهرستان خاش، تصريح كرد: با مطالعه و كتابخواني علم و دانش افراد زياد و سبب رشد علمي جامعه مي شود.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به حضور شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي به عنوان رقيبان كتاب، گفت: کتابخانه ها با حضور در فضای مجازی می توانند جهت تبلیغ خدمات و برنامه های خود استفاده بهینه کنند.
 
وي اذعان كرد: دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه نباید فرصت مطالعه کتاب را از دست بدهند و لذا مدیران و معلمان مدارس نقش سازنده ای در معرفی کتاب به دانش آموزان دارند.
 
رئيس شوراي فرهنگي شهرستان خاش با بيان اينكه جوانان و نوجوانان باید به کتاب و کتابخوانی روی آورند، اظهار كرد: بايد بسترهاي لازم جهت افزايش ميزان ساعات مطالعه و كتابخواني افراد جامعه صورت بگيرد تا شاهد كاهش آسيب هاي اجتماعي باشيم.
 
* بيش از 57 هزار نسخه كتاب در كتابخانه هاي شهرستان خاش وجود دارد
نواب كرد رييس كتابخانه هاي عمومي شهرستان خاش در ادامه اين نشست  گزارشي از عملكرد خود ارائه كرد و با بيان اينكه در اين شهرستان سه هزار و 844 عضو كتابخانه وجود دارد، گفت: اين شهرستان داراي 6 باب كتابخانه مجهر و تخصصي با 57 هزار و 713 نسخه کتاب است.
 
گفتني است؛ برگزاري نمايشگاه كتاب و مسابقه كتابخواني در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و مدارس شهرستان خاش از ساير برنامه هاي هفته كتاب و كتابخواني در اين شهرستان بود.
 
همچنين تبليغات به صورت بنر براي عضويت رايگان شهروندان، بازديد مدارس از كتابخانه هاي عمومي شهرستان، نشست كتابداران در مدارس شهرستان، تقدير و تشكر از نويسندگان بومي، برپايي نمايشگاه كتاب در كتابخانه، اهداء كتاب به مدارس مقاطع دبستان و پيش دبستاني، اجراي مسابقات كتابخواني، نقاشي، كار دستي، قصه گويي و روزنامه ديواري در كتابخانه عمومي شهيد بهشتي، ديدار كتابداران با فرماندار و شهردار و تجديد بيعت نويسندگان كتابداران با شهدا از جمله برنامه هاي اين هفته است.
 
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 442477
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *