۰

شوراهای حل اختلاف نقش بسزایی در رفع اطاله دادرسی دارند

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: تلاش شوراهای حل اختلاف بار فراوانی را از دوش دادگستری ها کم کرده است و شوراهای حل اختلاف نقش بسزایی در رفع اطاله دادرسی دارند.
شوراهای حل اختلاف نقش بسزایی در رفع اطاله دادرسی دارند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا بندانی امروز در دیدار با رئیس دادگستری، دادستان و جمعی از  اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان کنارک اظهار کرد: وظیفه ذاتی شوراهای حل اختلاف بحث صلح و سازش است و در استان سیستان و بلوچستان زمینه برای این ظرفیت وجود دارد و مردم به صورت خود جوش به بزرگان، ریش سفیدان و افراد صاحب نفوذ برای حل مشکلات خود مراجعه می کنند.
وی با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف در رفع اطاله دادرسی نیز گفت: تلاش شوراهای حل اختلاف بار فراوانی را از دوش دادگستری ها کم کرده است و در واقع اعضای شوراهای حل اختلاف با تلاش هایی که انجام می دهند باعث می شوند پرونده به دادگستری ورود پیدا نکند و در همان شوراهای حل اختلاف به سازش ختم شود.
بندانی ادامه داد: با مراجعه فرد به دادگستری از کنار یک پرونده پرونده های دیگری هم به وجود خواهد آمد اما در شوراهای حل اختلاف اینگونه نیست و پرونده با وساطتت  بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان به سازش منتهی و مختومه می شود.
وی با تاکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف بازوی توانمندی برای دادگستری ها هستند گفت: امروز بعد از سال ها تلاش و خدمت مسئولان مربوطه، شوراهای اختلاف شان و جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و خود مردم برای صلح و سازش پیش قدم می شوند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه مسئولان مربوطه تلاش دارند از این ظرفیت به وجود آمده در استان ها استفاده کنند که استان سیستان و بلوچستان در موضوع صلح و سازش سرآمد است و در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.
وی در ادامه بر ثبت نام مراجعه کنندگان در سامانه ثنا( ثبت ابلاغ الکترونیک پرونده‌های قضایی) تاکید کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان در زمینه ابلاغ الکترونیک نیز جز استان های برتر کشور شده است که باید این جایگاه را حفظ و ارتقا داد.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 442494
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *