۰
وقتی بار بی تدبیری مسئولان بر دوش مردم سنگینی می کند؛

راه اندازی ۱۵ جایگاه سی ان جی در هاله ای از ابهام!/ صف های بنزین هر روز طویل تر می شود

مشکلات صف های طولانی سوخت که مدت هاست میهمان ناخوانده شهرهای سیستان و بلوچستان شده است، همچنان در اغلب شهرها خود نمایی می کند و این تراژدی پر تکرار، این روزها پایانی ندارد.
راه اندازی ۱۵ جایگاه سی ان جی در هاله ای از ابهام!/ صف های بنزین هر روز طویل تر می شود
به گزارش تفتان ما به نقل از  عصرهامون، معضل تشکیل صف‌های طولانی سوخت در جایگاه‌های عرضه و ساعت ها انتظار در این نقاط برای مردم سیستان و بلوچستان موضوع جدیدی نیست؛ وجود این معضلات در حالیست که مسئولان سالهاست در حال رفع این مشکل هستند اما نتیجه مطلوبی در پی نداشته و کماکان ‏شاهد صف های طولانی در جوار جایگاه های عرضه سوخت هستیم.‏
 
به گفته شماری از شهروندان عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه در این رابطه و افزایش روزانه این صف ها حاکی از ضعف ‏مدیریت است؛ اینکه یک جایگاه عرضه سوخت ظرف دو ساعت اعلام می کند سهمیه سوخت کارت آزاد به اتمام رسیده و ‏شهروندان پس از ۷-۶ ساعت معطلی در صف های طولانی باید بدون سوختگیری خودرو جایگاه را ترک کنند و یا برخی از نازل ‏های سوخت علیرغم صف های طولانی با یک تابلو هشدار دهنده غیرفعال است، نشان از سوءمدیریت دارد.‏
 
وعده هایی که محقق نشد

استاندار سیستان و بلوچستان پیش‌تر در دی‌ماه ۱۴۰۰ با اشاره به صف‌های طولانی بنزین در شهرهای استان به‌ویژه شهر زاهدان، گفته بود: احداث 30 جایگاه سوخت درون‌شهری و برون‌شهری در سیستان و بلوچستان مصوبه سفر رئیس جمهور بوده که این مصوبه باید با جدیت پیگیری شود چرا که وضعیت موجود جایگاه‌های سوخت جوابگوی نیاز و در شأن مردم نیست.
 
حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه در هیچ یک از نقاط کشور از نظر تعداد جایگاه‌های سوخت چنین شرایطی وجود ندارد که مردم ساعت‌ها در صف معطل بمانند، تصریح کرد: مجوز ساخت چهار جایگاه سوخت در شهر زاهدان اخذ شده که لازم است فرمانداری و شهرداری به‌فوریت جانمایی این جایگاه‌ها را انجام دهند. جایگاه‌های موجود در چابهار نیز با توجه به ورود مسافران و گردشگران و جمعیت کنونی این شهر غیرمنطقی است. برای جلوگیری از قاچاق سوخت مطالبه ما گازسوز کردن خودروها و در وهله اول گازسوز کردن خودروهای ناوگان عمومی و دولتی است.
 
برخی از شهروندان با گلایه از عدم وجود جایگاه سی ان جی در شهرهای استان گفتند: اگر جایگاه سی ان جی در شهرهای استان راه اندازی شود قطعا صف های طولانی بنزین کاهش خواهد یافت.

تجهیزات راه اندازی جایگاه های سی ان جی در انبارها خاک می خورد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در آبان ماه سال گذشته از راه اندازی ۱۵ جایگاه سی ان جی در سطح سیستان و بلوچستان خبر داده بود.
 
ابراهیم پوریزدانی گفته بود؛ از این تعداد هشت جایگاه سی ان جی در شمال و هفت جایگاه در جنوب سیستان و بلوچستان احداث خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه به شهرداری زابل و سازمان همیاری شهرداریهای استان مجوز ساخت جایگاه سی ان جی داده شده اما هنوز اقدامی برای راه اندازی آن صورت نگرفته است عنوان کرده بود: جایگاه ها باید تا بهمن ماه (بهمن ۱۴۰۰ ) آماده و راه اندازی شوند، در غیراینصورت مجوزها به افراد و ارگان های دیگر واگذار می شود.
 
علی اکبر عرب عامری مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در ۳ آبان ماه جاری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به رسیدن گاز به استان سیستان و بلوچستان و تعهداتی که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص احداث جایگاه‌های سی ان جی داشته، تجهیزات رایگان را در این رابطه تهیه کردیم و در انبارها موجود است.
 
وی افزود: اگر محل‌های مورد نظر برای احداث جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده در این استان، توسط استانداری که نظر آنها، احداث این جایگاه‌ها توسط شهرداری‌های تابعه سیستان و بلوچستان است، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام شود، از لحاظ اعطای امتیاز احداث این جایگاه‌ها، هیچ مشکلی نداریم.
 
۱۴ شهریور امسال، علی اکبر نژاد، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته بود که این شرکت، می‌تواند تا سقف احداث ۱۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده، برای سیستان و بلوچستان، تجهیزات رایگان در اختیار سرمایه گذارانی که شرایط ذکر شده در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار را دارند، قرار دهد.
 
با این تفاسیر اما هنوز هیچ اقدام مثبتی از سوی دست اندکاران مربوطه برای احداث و راه اندازی جایگاه های سی ان جی در استان صورت نگرفته است.
 
‏ پایگاه خبری عصرهامون در راستای رفع مطالبات و دغدغه مردم آماده دریافت ‏پاسخ متولیان امر در این خصوص می باشد‎.‎
 
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 452197
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *