۰
در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه خاش مطرح شد؛

تقوا عامل رستگاری و سعادت انسان هاست

خطیب نماز جمعه خاش در خطبه های نماز جمعه امروزبیان کرد: تقوا و پیروی از فرضیات الهی باعث رسیدن به سعادت دنیا و اخرت خواهد شد سعادتی که راه رستگاری در گرو آن است.
تقوا عامل رستگاری و سعادت انسان هاست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، نماز جمعه امروز جمعه ۵ اسفندماه به امامت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان با حضور مردم مومن و دیندار در محل مسجد جامع خاش برگزار شد.

امام جمعه خاش اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و یکی از اعمال پسندیده در اسلام می باشد چرا که امر به معروف و کار نیک و نهی از کارهای خلاف سنت ها باعث گسترش تقوا در جوامع اسلامی میشود.

حجت الاسلام دهقان قیام تاریخی عاشورا را در راستای عمل به امر به معروف و نهی از منکر نام برد و افزود: امام حسین (ع) فرموده قیام من از سر خودخواهی و ظلم نبوده است من به معروف اشتیاق و از منکر تنفر دارم این فرمایش نشان از اهمیت عمل به این فرضیه اسلام داشته چیزی که باعث بقای اسلام و گسترش آن را به دنبال داشته و خواهد داشت همچنین نهی از نژاد پرستی نیز از خصایص اخلاقی امام حسین(ع) بود که تقوا را عامل برتری میدانست و از نژادپرستی نهی فرموده اند.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان خودسازی را یکی از عوامل مهم  سعادتمندی دانست که باید بدان اهتمام ورزید.

امام جمعه خاش به سوم شعبان سالروز میلاد مبارک سرور و سالار شهیدان اشاره کرد وگفت: روز میلاد امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده و امید است همانگونه که امام حسین(ع) با خون خود اسلام را آبیاری و نقشی ماندگار در تاریخ اسلام برای گسترش دین اسلام و انسانیت ایفا کرد پاسداران نیز در تبعیت از آن امام نیز پاسدار و حافظ اسلام و انقلاب اسلامی باشند.

وی اقدامات سپاه را در عرصه های مختلف و در راستای خدمت رسانی به مردم برشمرد و بیان کرد: ما به برکت ایستادگی و مقاومت مردم همواره توانستیم در برابر تبعیضات دشمنان ایستادگی کنیم.

دهقان همچنین به پیشرفت های عمده در عرصه های دفاعی، پزشکی، اقتصادی و ....اشاره و امنیت کشور را مرهون زحمات شبانه روزی پاسداران و سربازان راستین انقلاب دانست.
امام جمعه خاش در پایان انجام وظایف مسؤلین در نهادهای مربوطه را یکی از عوامل اساسی در پیشرفت کشور دانست ورسیدگی به خواسته و مطالبات مردم را وظیفه مسؤلین دانست.

انتهای خبر/
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 452652
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *