۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

رشد اقتصادی در گرو رونق تولیدات بومی و توسعه صادرات است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشد اقتصادی کشور به‌ویژه در این استان با وجود ظرفیت‌هایی که دارد در گرو رونق تولیدات بومی و توسعه صادرات است.
رشد اقتصادی در گرو رونق تولیدات بومی و توسعه صادرات است
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما»، محمد کرمی شامگاه شنبه ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از رزمندگان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به دست رژیم صهیونیستی، بیان کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی در باتلاق جنگ غزه گرفتار شده و می‌خواهد آمریکا را نیز در این باتلاق گرفتار کند، قتل‌عام ۲۴ هزار زن و کودک بی‌دفاع و ویران کردن خانه‌های مردم و آوارگی هزاران نفر رفتار دیوانه‌وار این رژیم کودک کش است.

 وی با اشاره به موضوع ائتلاف یمن تصریح کرد: رژیم صهیونیستی رو به سقوط است؛ بنابراین به هر جنایتی چنگ می‌اندازد و کارهای شنیع انجام می‌دهد و متأسفانه هیچ دولت و نهادی در این دنیا از او بازخواست نمی‌کند.

 استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر این مطلب که آینده از آن اسلام خواهد بود، اظهار کرد: اقتصاد در این استان بسیار مهم است، شرایط این منطقه می‌طلبد تا نسبت به سایر نقاط رشد چندبرابری داشته باشد؛ چون ظرفیت‌های بی‌نظیر دارد که معادن یکی از آنان هست.

 وی ادامه داد: بعضی بخش‌ها که تولید ثروت برای کشور می‌کند؛ مانند معادن و صنایع فراوری، معادن، اقتصاد دریا محور، کشاورزی و شیلات مهم است.

 کرمی خاطرنشان کرد: حوزه صادرات بخش بسیار مهمی است به‌ویژه صادرات از بخش تولیدات؛ در بازدیدهایی که از منطقه آزاد داشتیم مدام تأکید کرده که فلسفه منطقه آزاد بر پایه تولیدات بومی است.

 وی ادامه داد: اقتصاد دریا حوزه مهم دیگری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است انواع و اقسام محصولات در دریا برای استفاده صنعت، خوراک و داروسازی وجود دارد که هم اکنون کار بر روی پرورش جلبک و ماهی شروع شده و کارهای پژوهشی نیز در دستور کار بوده، شرط تحقق این‌ها تلاش و کوشش است.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه تجارت نیز با تمامی کشورها در حال ارتباط هستیم آنچه مهم است ایجاد شهرک‌های تولیدی بوده چرا که باید تجارت و صادرات بر پایه تولید پیش برود و منطقه آزاد نیز صادرات آن بر پایه تولیدات باشد تا سایر کشورها از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

 وی تأکید کرد: در حوزه تجارت پیشنهاد می‌شود نقاط قوت و ضعف را احصا و شناسایی کنید چرا که شما در کف میدان هستید و شرایط را بهتر می‌دانید تا موضوعات بومی‌سازی شود.

 کرمی با بیان اینکه بخش‌های مختلف باید فعال شود، افزود: گردشگری خود یک اقتصاد است باید در این حوزه تلاش کرد، همچنین بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان باید تمرکز کنید چرا که تولید ثروت می‌شود.

 وی گفت: دانشگاه‌ها باید در حوزه اقتصاد دیجیتال ورود کنند چرا که در سیستان و بلوچستان به طور مطلوب به آن پرداخته نشده و باید در این زمینه از دانشجویان نخبه بهره‌گیری کرد چرا که اصل توسعه و پیشرفت دانشگاه‌ها هستند.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 453685
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *