۰

هم‌زمان با شروع تبلیغات تنور انتخابات گرم شد

با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات از سوم اسفندماه تنور انتخابات در سیستان و بلوچستان نیز گرم شد.
هم‌زمان با شروع تبلیغات تنور انتخابات گرم شد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما»، سیستان و بلوچستان با جمعیت بالغ بر ۳ میلیون و ۲۶۶ هزار نفر از بین ۲۹۰ کرسی بهارستان هشت کرسی را از آن خودکرده که این تعداد برای سهمیه ۶ حوزه انتخابیه «زاهدان، سیستان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار» است.

 هم‌زمان با سراسر کشور و با آغاز رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تنور انتخابات در سیستان و بلوچستان نیز گرم شد.

 شورای نگهبان ۲۵۳ نامزد انتخابات در سیستان و بلوچستان را برای رقابت در ماراتون انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأیید کرد که از این تعداد تا کنون هشت نفر انصراف داده‌اند.

 نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوم تا هشتم اسفند به مدت یک هفته فرصت دارند تا برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را برای مردم تبلیغ کنند.

 بر اساس آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران، صداوسیما و شهرداری‌ها نیز باید امکانات خود را در اختیار تبلیغات انتخاباتی نامزدها قرار دهند.

 در همین چارچوب صداوسیما، ۲۰۰ کانال استانی ویژه انتخابات راه‌اندازی کرده است که هر نامزد ۲۰ دقیقه فرصت و امکان ارائه اهداف و برنامه‌های خود را خواهد داشت.

 از این تعداد ۶ شبکه تلویزیونی ویژه تبلیغات انتخابات در سیستان و بلوچستان برای ۶ حوزه انتخابیه سیستان، زاهدان، خاش، سراوان، ایرانشهر و چابهار راه‌اندازی شد که نامزدهای انتخابات می‌توانند از فرصت راه‌اندازی این کانال‌ها جهت معرفی و برنامه‌های خود به شهروندان استفاده کنند.

 همچنین تاکنون ۲۱ مناظره با حدود ۲ هزار دقیقه از نامزدهای انتخاباتی در سیستان و بلوچستان ضبط شده که به تفکیک از ۶ کانال انتخاباتی استان پخش می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولین مناظره امروز چهارم اسفندماه ساعت ۱۴ از طریق کانال‌های انتخاباتی صداوسیمای استان پخش می‌شود.

 به گفته رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان امسال در استان یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۹۹۳ نفر واجد شرایط رأی‌دادن هستند که از این تعداد ۱۶۶ هزار و ۸۱۳ نفر را رأی اولی‌ها تشکیل دادند.

 شریفی همچنین در خصوص تعداد کل شعب اخذ رأی در استان افزود: یک هزار و ۸۶۱ شعبه اخذ رأی برای روز انتخابات در سراسر استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۹۰۱ شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه سیار است، در مرکز استان نیز ۲۱۲ شعبه برای اخذ رأی وجود دارد که از این تعداد ۱۸۸ شعبه ثابت و ۲۴ شعبه سیار است.

 در روز ۱۱ اسفند با انتخاب مردم هشت نماینده به مدت چهار سال برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نماینده برای مدت هشت سال برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری انتخاب خواهند شد.

انتهای خبر/
جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 453814
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *