۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش خبرداد:

۲۰ فروشگاه خاش وسایل کالابرگی عرضه می‌کنند  

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت: حدود ۲۰ فروشگاه در کنار واحدهای افق کوروش و دیلی مارکت‌ها، کار عرضه وسایل کالابرگی را در این شهرستان برعهده دارند.
هوشنگ ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: سهمیه هر فرد از دهک‌های پایین جامعه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بوده که سرپرست خانوار با کارت‌بانکی یارانه‌ای خود با مراجعه به فروشگاه‌های موردنظر می‌تواند، کالایشان را دریافت کند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش افزود: طرح فجرانه از ۱۷ بهمن امسال شروع شده و به مدت سه ماه در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تداوم دارد و طرح جدید آن از ۱۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ به مردم خدمات لازم ارائه می‌شود.

 این مقام مسئول ادامه داد: در راستای اجرای این طرح هیچ فروشگاهی حق دریافت مبلغ و یا عرضه کالای اضافی مبنی بر سهمیه فرد و یا اعضای خانوار را ندارد و در صورت دریافت گزارش با متصدی واحد صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

 ریگی اظهار کرد: متصدیان فروشگاه‌ها حق ندارند به بهانه قطع سیستم و یا خرابی کارت‌خوان مردم را سرگردان کنند، بنابراین از شهروندان انتظار داریم در صورت وجود تخلف صنفی موارد را با شماره ۱۲۴ نظارت اداره صمت گزارش کنند و نیز در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا فرمانداری خاش آمادگی لازم برای پاسخگویی به شکایت مردمی وجود دارد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خاش عنوان کرد: هیچ فروشگاهی حق عرضه وسایل به‌غیراز اقلام کالابرگی را ندارد.
 طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک اول تا هفتم درآمدی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده و وی افزود: در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شود.

وی بیان کرد: ماه دوم این طرح ملی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از تاریخ ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید نکنند و اجباری در خرید تمام اقلام به‌صورت یک جا وجود ندارد.

 ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

انتهای خبر/
  •  
     
 
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 453875
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *