۰
امام‌جمعه خاش:

دشمنان اسلام از وحدت مسلمین هراس دارند

امام‌جمعه خاش گفت: دشمن همواره در پی تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی است.
دشمنان اسلام از وحدت مسلمین هراس دارند
 
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در خطبه‌های نماز عید فطر امام‌جمعه خاش ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر بیان کرد: ماه رمضان فرصت رسیدن به مقام متقین است که انسان‌های برتر در میان دیگران باتقوایان هستند در جامع‌ترین آیه قران درباره ابرار سخن گفته شده که می‌فرماید بر یعنی خوبی به معنای به شرق و غرب بردن صورت همچون یهودیان و نصاری نیست؛ بلکه ایمان به مسئله غیب داشته باشد.

امام‌جمعه خاش تصریح کرد: از ویژگی‌های ابرار علی‌رغم علاقه‌مندی خود مال خود را در یاری در راه مانده و تنگ دستان هزینه می‌کنند و این کاری است که انسان را در زمره ابرار قرار می‌دهد.

وی افزود: زکات یکی از امور واجب است این همچون خمس واجب است و در کنار آنها نیز در صورت مشاهده‌کردن در راه مانده به او یاری می‌رسانند این افراد در سختی بیماری فراز و نشیب روزگار صبوری به خرج می‌دهند.
امام‌جمعه خاش عنوان کرد: امروزه ما در فلسطین شاهد نسل‌کشی و خونریزی‌های زیادی هستیم که مسلمین با یکدیگر ید واحده نمی‌شوند و حیات این رژیم جنایت‌کار را از آن نمی‌گیرند همدیگر را در گناهان دیگران شریک نکنیم برخی کشورهای عربی و اسلامی بدون توجه به آیات صریح قران نه‌تنها کاری برای مردم فلسطین نمی‌کنند؛ بلکه به حیات رژیم جنایت‌کار نیز یاری می‌دهد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان اذعان کرد: پیامبر فرمود کافر شده کسی که اسلحه بفروشد به دشمن اسلام هر کسی که ماندگاری این رژیم جانی را دوست داشته باشد در گناهان آنها شریک است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان عنوان کرد: وحدت و همبستگی میان مسلمانان همواره رمز موفقیت بوده و همین عامل باعث شده دشمنان اسلام به دنبال تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی شده و امروز ما شاهد جنایات پی‌درپی در استان خود هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی از کشورهای عربی همراهان ظالم و خائنان تاریخ اسلام و بشریت هستند، نمونه بارز همین جریان دیروز در استان که در شب عید فطر با به‌شهادت‌رساندن بانیان امنیت استان به مردم استان ظلم می‌کنند و همه را عذار کردند. این افراد خود را پیرو پیامبر نشان می‌دهند؛ اما به مردم ظلم می‌کنند اینها در روز قیامت باید پاسخگوی پیامبر باشند. ما با محکوم‌کردن این گونه جنایات خواستار پاک‌سازی‌کردن استان از این ظالمان هستیم.

امام‌جمعه خاش بیان کرد: رهبری درباره جهش تولید با کمک مردم سخن گفته‌اند و دولت باید ظرفیت را در اختیار مردم و نیروی جوان قرار دهد تا تولید داخل رونق پیدا کند و شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 453968
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *