۰
امام جمعه شهرستان خاش:

ياد و خاطره معلم فداكار"حميدرضا گنگوزهي" براي هميشه در اذهان جاودانه خواهد ماند/ تجليل ايران خودرو از معلم فداكار خاشي

امام جمعه شهرستان خاش گفت: ياد و خاطره معلم فداكار"حميدرضا گنگوزهي" براي هميشه در اذهان جاودانه خواهد ماند و براي ايثارگري و فداكاري اين معلم فداكار براي ساير معلمان الگو و نمونه است.
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري در آيين تجليل از معلمان نمونه شهرستان خاش كه در سالن ورزشي شهداي گمنام برگزار شد، با بيان اينكه شهید مطهری افتخار جهان اسلام است، اظهار كرد: معلم شمع فروزان علم،  انسانيت، آزادي،  تعليم دهنده ادب و اطاعت از پروردگار است.
وي افزود: معلمان با حضور خويش كه چون شمع سوخته ولي عالم را با نور معرفت و آگاهي روشن مي سازند و واقعاً يك تكليف است كه همه ما بايد قدردان زحمات هميشگي اين عاشقان دلسوخته باشيم.
 

 
حجت الاسلام ميري گفت: عظمت و اقتدار اين كشور پهناور در سايه توجهات پروردگار و تلاشهاي ماندگار اين قشر زحمت كش است و اين مملكت به جائي رسيده است كه تكنولوژي و دانش در دست دانشمندان ايراني است و قطعاً همين معلمان عزيز هستند كه تاثير گذار بوده و در جهت پيشرفت كشور از هيچ امري فرو گذار نمي گردند.
* شهید علامه مطهری جایگاه و نقش عمیق فرهنگ را با تمام وجود درک كرده بود
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان نيز در ادامه، گفت: شهید علامه مطهری معلمی بود که جایگاه و نقش عمیق فرهنگ را با تمام وجود درک کرده و به تمام لوازم آن مسلح و ملتزم بود و به حق روز شهادتش روز معلم نامیده شد.
ناصر زورقي با بیان اینکه معلمان و دانشگاهیان باید در عرصه تعلیم و تربیت و نشر فرهنگ اسلامی فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند، خاطرنشان كرد: وضعیت نامطلوب معلمان در شأن جامعه نیست و این قشر باید از حمایت بیشتری برخوردار باشند.
 

 
وي با اشاره به اینکه معلمان امانت دارانی هستند که انسان‌ها را امانت‌داری می‌کنند و موفقیت آنها به دلیل عشقی است که به کار خود دارند، اذعان كرد: معلمان یکی از خطیرترین وظایف را در جامعه به عهده دارند و به همین دلیل دغدغه‌ها و راهکارهای مناسبی را برای تعالی جامعه در ذهن خود همواره دارند.
* ارزش و منزلت و جایگاه مقام معلم در آموزه‌های دینی ما بسیار بالا است
قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو نيز در ادامه اين مراسم، اظهار كرد: ارزش و منزلت و جایگاه مقام معلم در آموزه‌های دینی ما بسیار بالا است و در دین مبین اسلام معلم به عنوان پدر روحانی جامعه نام برده شده است.
حمیدرضا بهمنی گفت: حقوق معلم را باید رعایت کنیم، زیرا نام معلم چنان با عظمت است که خداوند خودش را معلم بشریت معرفی می‌کند.
 

 
وي با تاكيد بر مسئولیت های اجتماعی ایران خودرو همگام با تمامی فعالیت های اقتصادی و صنعتی به عنوان وظایف ذاتی این گروه صنعتی، تصريح كرد: معلم فداکار «گنگوزهی» را باید بحق درس آموخته مکتب ایثار و خودگذشتگی دانست که یاد و خاطره ایثارگری اش در خاطر تاریخ خواهد ماند.
بهمنی اذعان كرد: معلمی شغل انبیاء است و مقامی والاتر از مقام معلم وجود ندارد و معلم در راستای هدایت جامعه گام بر می‌دارد.
* شهید مرتضی مطهری از اول طلبگی عشق به علم و تحقیق و اساتید داشت
علي كرد منتخب دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در خاش نيز بيان كرد: شهید مرتضی مطهری از اول طلبگی هم عشق به علم و تحقیق و اساتید داشت و هم به تزکیه، سلوک الهی و سلوک عرفانی. پدرم همیشه به من می گفت اگرجان آدم با معارف الهی و اهل بیت ارتباط نداشته باشد دکترا هم بگیری هیچ از تو در نمی‌آید.
* شهید مطهری معلمی بود عاشق، همچون شمعی می سوخت
محمداكبر چاكرزهي فرماندار خاش نيز در ادامه، اظهار كرد: شهید مطهری معلمی بود عاشق، همچون شمعی می سوخت تا معارف الهی را به شاگردانش بیاموزد و نور الهی را بر آنان بتاباند.
 

 
به گزارش خبرنگار تفتان ما، آيين تجليل از خانواده معلم فداكار «حميد رضا گنگوزهي» و همكار فداكار وي «عبدالرئوف شهنوازي» كه در اين حادثه مجروح شده بود با حضور جمعي از مسئولان استاني، معلمان خاش و قائم مقام گروه صنعتي ايران خودرو در اين شهرستان برگزار شد.
* تجليل ايران خودرو از خانواده «حميدرضا گنگوزهي» معلم فداكار خاشي
همچنين به مناسبت هفته معلم، گروه صنعتي ايران خودرو از خانواده «حميدرضا گنگوزهي» معلم فداكار خاشي با اهداي يك دستگاه خودرو"رانا" تجليل و همچنين تعداد 5 سكه تمام بهار آزادي به "عبدالرئوف شهنوازي" همكار معلم فداكار نيز اهداء كرد.
 

 
در پايان اين آيين نيز كاركنان مدرسه غيرانتفاعي استعداد برتر منطقه هشت تهران نيز در اقدامي خداپسندانه مبلغ 25 ميليون ريال به همسر و فرزندان معلم فداكار خاشي كمك كردند.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 431979
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *