۰

کشف بیش از 3 میلیون لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

معاون دادگستری‎کل سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته 3 میلیون و 748 هزار و 798 لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شده است.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمدعلی حمیدیان در زاهدان اظهار داشت: کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در سال گذشته سهم موثری در کاهش قاچاق سوخت در استان داشته است.
معاون رئیس‎کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه قاچاق کالا زمینه‌ساز بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: قاچاق کالا در این استان به چالشی جدی برای اشتغال و تولیدات بومی تبدیل شده است.
وی افزود: در سال گذشته 3میلیون و 748 هزار و 798 لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف و تحویل شبکه‎های نفتی در این استان شده است.
معاون رئیس‎کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به نصب 8 هزار دستگاه GPS بر روی خودروهای سنگین درون شهری، افزود: این دستگاه‎ها با هدف پایش عملکرد و برآورد سهمیه خودروها بر روی آنها نصب شده که در نتیجه منجر به صرفه‎جویی 6 میلیون لیتری نفتگاز به طور ماهانه شده است.
حمیدیان خاطرنشان کرد: تشدید کنترل گلوگاه‎ها با همکاری ارگان‎های امنیتی و انتظامی استان و اجرای طرح 20 روزه «مقابله با قاچاق فرآورده‎های نفتی» که سبب کشف 200 هزار لیتر انواع فرآورده‎های قاچاق شد از دیگر برنامه‎های این کارگروه در سال 94 بوده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: رصد مستمر خودروهای حامل سوخت در مبادی ورودی استان با همکاری مراجع امنیتی و انتظامی که منجر به کشف بیش از 407 هزار لیتر انواع فرآورده‎های نفتی فاقد بارنامه و مدارک قانونی بوده از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت و فراورده‎های نفتی در پوشش بارنامه‎های جعلی در سال گذشته بوده است.
این مسؤول کشف بیش از 561 هزار لیتر محصولات نفتی دارای مدرک جعلی را از دیگر اقدامات کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در مدت فوق عنوان کرد.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 432032
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *