۰
گزارش تفتان ما از امدادرساني شبانه روزي بسيجيان به سيل زدگان؛

كمك رساني عاشقانه و بي ادعاي بسيجيان؛ التيام بخش دردهاي سيل زدگان خاشي/ بسيجيان به كمك سيل زدگان خاشي شتافتند + تصاوير

به دنبال وقوع سيل در شهرستان خاش گروه هاي جهادي بسيج سازندگي اين شهرستان به حالت آماده باش در آمدند و در جهت خدمت رساني به مردم سيل زده شتافتند و با دستانی پر مهر و بي منت از ابتداي وقوع سيل جهت ياري رساندن به مردم و توزيع مواد غذايي در تلاش بودند و دوشادوش مردم براي رفع آثار سيل اقدام كردند و بي ترديد اگر بسیج نبود، چه کسی به داد سیل زدگان خاشي می رسید؟.
كمك رساني عاشقانه و بي ادعاي بسيجيان؛ التيام بخش دردهاي سيل زدگان خاشي/ بسيجيان به كمك سيل زدگان خاشي شتافتند + تصاوير
به گزارش تفتان ما، بسيج و سپاه هميشه و در هرجا و مكاني كه نياز به حضور و كمك رساني بوده حاضر و آماده بودند و هرگز در تاريخ انقلاب شاهد ايستايي در ميان بسيجيان سلحشور و نظاره گر بودن آنان نبوده ايم و در سيلاب و بارندگي بسيار شديد روزهاي اخير در شهرستان خاش نيز همانند ساير شهرهاي استان نقش بسيجيان در اين عرصه بسيار تاثيرگذار و مهم بود و شاهد حضور چشمگير و گسترده بسيجيان اين شهرستان در عرصه كمك رساني به سيل زدگان خاشي بوديم.
 
في الواقع بارندگي هاي روزهاي گذشته در شهرستان خاش سبب سيل را فراهم ساخت و برخي از مناطق شهري و روستايي اين شهرستان نيز مورد آسيب جدي ناشي از سيل قرار گرفتند كه اعضاي گروه هاي جهادي بسيج سازندگي شهرستان خاش به ياري آنان شتافتند.
 
اين بسيجيان هميشه در صحنه با وحدت و همدلي در كنار يكديگر گرد هم آمدند و جهت به ثمر نشستن اهداف خود كه همان كمك و ياري رساندن به نيازمندان است گام هاي بزرگي نيز اينبار در عرصه كمك رساني به سيل زدگان برداشتند.
 

 
اين نيروهاي جوان و داوطلب هنوز مشغول لايروبي و تخليه وسايل منازل مسكوني هستند و اولويت و دستور كار خود را كمك و ياري به آسيب ديدگان تعريف كردند و به سوي آنان شتافتند و تاكنون نيز در چندین نوبت اقدام به ارسال سبدهای کالا به مناطق سیل‌زده کرده است.
 
حضور اين گروه هاي جهادي بسيج سازندگي شهرستان خاش در مناطق سيل زده به نوعي تداعي گر همدلي و هم زباني رزمندگان هشت سال جنگ تحميلي بود و با حضور گسترده و داوطلبانه خود روحيه سرزندگي و شادابي مجدد را به مناطق آسيب ديده خاش بازگرداند و مردم و بسيجيان با همكاري يكديگر به كار پاكسازي و ترميم منازل آسيب ديده مشغول شدند.
 
علي اي حال زماني كه تلاش و كوشش بي مزد و منت جوانان اين خطه قهرمان پرور و شهيدپرور را مي بينيم به خوبي درك ميكنيم كه جهادي ديگر از نوع دفاع مقدس همچنان باقي است و آن نيز كمك در جهت رفع مشكلات افراد نيازمند است.
 
بدون شك جهاد براي رضاي پروردگار متعال در هر عرصه و زمينه اي سبب شادكامي و غرور براي يك ملت و جامعه است و تعالي و سربلندي شايسته و هميشگي را بعنوان توشه راه با خود همراه دارد و بسيج سازندگي خاش نيز با بكارگيري جوانان و نوجوانان عاشق و دلباخته و مشتاق كوله اي پر از مهر و صفا را روانه كمك به نيازمندان و گرفتاران در سيل سطح شهرستان كرده و دست پرمهر و عطوفت انقلاب و نظام را با عزمي راسخ و پر بركت بسيجيان و سبزپوشان دلاور اين سرزمين بر كودكان، مردان و زنان و جوانان و نوجوانان روستايي و محروم نوازش مي دهد.
 

 
بي ترديد جهادي كه از دل انسانيت برامده و سعادت را به ارمغان آورده است طي سالهاي گذشته اقيانوسي از خودباوري و اعتماد به نفس را همانند راهيان جهادي به روستاها كشانده است.
 
اين جوانان كه نه به دنبال نام و نشاني هستند و نه پست و مقامي بلكه جوياي روحيه جهادي و در پي اجراي دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامي هستند و بدون شك حضور اين سلحشوران همانند هشت سال جنگ تحميلي تفكر انقلابي و حزب الهي را گسترش مي دهد و به همگان ثابت مي كند تنها راه نجات كشور همين تفكر انقلابي است و بس.

علي اي حال بسيج سازندگي در قالب اردوهاي جهادي هدفي جزء ياري رساندن و شاد كردن دل محرومين ندارد و بسيجيان سلحشور و سبزپوشان بي ادعا هميشه با واژه هاي همانند پايداري، ايثار، از خودگذشتگي و غيره قرين هستند اما بي ترديد اينها همه معاني و كاركردهاي بسيج به ويژه بسيج سازندگي نيست بلكه بايد ديد بسيج در عصركنوني چه حماسه هايي خلق مي كند و بسيج سازندگي پيشرفت و توسعه كشور را از دل روستاها آغاز كرده و با اقدامات و امكانات اندك، كشور را در جهت خودكفايي و آباداني ياري و كمك مي كند.
 
في الواقع حضور گروه هاي جهادي بسيج سازندگي شهرستان خاش در مناطق سيل زده برگي ديگر از افتخارات بسيج بود زيرا در هر نقطه از اين سرزمين كه پا مي گذاري اهالي مناطق مختلف براي بسيجيان دعاي خير مي كنند و از حضور آنها بسيار خرسند و خوشحال هستند.
 

 
* حضور گسترده نيروهاي بسيج قوت قلبي به مردم بود
محمدايوب ناروئي يكي از شهروندان خاشي كه خودرو وي در گل و لاي فرو رفته بود و بسيجيان سخت مشغول بيرون آوردن خودروي اين شهروند بودند، به خبرنگار تفتان ما گفت: سپاه مانند تمامي عرصه هاي ديگر اينبار نيز در كمك رساني به سيل زدگان اين شهرستان بسيار خوب عمل كرده است و نمي توان نقش پررنگ آنها را ناديده بگيريم.
 
وي بيان كرد: بنده از زمان ابتداي بارندگي و جاري شدن رواناب در خيابان هاي خاش شاهد بودم كه بسيجيان خاشي مردم و شهروندان را تنها نگذاشتند و با تلاش و سخت كوشي بسيار به كمك آنان شتافتند.
 

 
ناروئي با بيان اينكه بي ترديد امداد و نجات بسيجيان و جهادگران دلاور در امدادرساني به سيل زدگان خاش نقشي بسيار مهم و تاثيرگذار داشت، گفت: حضور گسترده و بي نظير نيروهاي بسيج و سپاه خاش در مناطقي كه شهروندان در سيل گير افتاده اند قوت قلبي به مردم بود.
 
* من از همان ابتداء شاهد كمك رساني هاي بسيجيان سخت كوش به شهروندان بودم
ارسلان شهنوازي يكي ديگر از شهروندان خاشي در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: من از همان لحظات اول شروع بارندگي با چشمانم به عينه شاهد امدادرساني و تلاش هاي بسيار زياد نيروهاي داوطلب و جان بركف بسيجي براي امدادرساني به مردم بودم.
 
وي با اشاره به خدمات ارائه شده بسیجیان به مردم مصیبت دیده خاشي، بيان كرد: خارج سازي خودرهاي گرفتار در رودخانه، خارج سازي آب ورودي به منازل، بازسازي و تعمير ديوارهاي تخريب شده توسط گروه هاي جهادي و غيره از جمله اقدامات اين بسيجيان جهت كمك به شهروندان خاشي بوده است.
 

 
شهنوازي خاطرنشان كرد: كمك رساني در مسئله امنيت منطقه و حفاظت از اموال مردم توسط نيروهاي بسيج از ساير اقداماتي بود كه سبب خرسندي و خوشحالي شهروندان شده است.
 
* هميشه براي بسيجيان دعاي عاقبت بخيري مي كنم
با حضور بسيجيان و سبزپوشان خاشي در منزل يك خانم شور و نشاط در چشمان اين خانم نمايان بود و چنان از حضور اين بسيجيان دلگرم و شاد بود كه با پاي ناتوان و عصا به دست براي اين بسيجيان چايي آورد و در پايان براي آنها دعاي عاقبت بخيري كرد.
 

 
اين خانم كه نخواست نامش ذكر شود، در گفت و گو با خبرنگار  ما با اظهار خوشحالي از كمك رساني نيروهاي داوطلب بسيجي شهرستان خاش، گفت: من مادر يك شهيد هستم كه در راه خدا به انقلاب هديه دادم و حال امروز با مشاهده اين جوانان ياد فرزندم و امثال فرزندانم در جبهه هاي حق عليه باطل افتادم كه داوطلبانه براي دفاع از خاك و ناموسشان جنگيدند و به شهادت رسيدند.
 
* بسيجيان شهرستان خاش به كمك سيل زدگان شتافتند
مسئول بسيج سازندگي شهرستان خاش در حاشيه اجراي اين كمك رساني به سيل زدگان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: از زمان وقوع بارندگي و جاري شدن رواناب و سيلاب در سطح شهرستان خاش، گروه جهادي شهيد ميرحسيني بسيج سازندگي به همراه ساير بسيجيان، پاسداران و سربازان ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش به كمك شهروندان و روستاييان خاشي آسيب ديده ناشي از سيل شتافتند.
 

 
ستوانيكم پاسدار ابوذر جوادي مقدم با بيان اينكه خدمت بی مزد و منت، فقط برای رضای خدا هدف گروه جهادی شهید میر حسینی در شهرستان خاش است، گفت: اين گروه هاي جهادي 15 نفره علاوه بر امدادرساني به شهروندان، به روستاهاي محمدآباد، ناصرآباد و ناصري نيز رفتند و به روستاييان كمك كردند.
 
* كمك رساني بسيج سازندگي همچنان در مناطق سيل زده با قدرت و قوت ادامه دارد
وي با تاكيد براينكه كمك رساني بسيج سازندگي همچنان در مناطق سيل زده با قدرت و قوت ادامه دارد، تصريح كرد: ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش هرآنچه در توان داشت شامل ابزار و ماشين آلات سبك و سنگين را در اختيار هلال احمر جهت كمك به سيل زدگان قرار داده است.
 

 
ستوانيكم پاسدار جوادي مقدم تاكيد كرد: كمك رساني نيروهاي بسيجي تا زماني كه مشكل شهروندان و روستاييان حل نشود ادامه دارد زيرا بسيج سازندگي در راستاي رفع محروميت و خدمات رساني به خانواده هاي كم برخوردار و نيازمند فعاليت مي كنند و در اين عرصه از هيچ كوششي دريغ نمي ورزد.
 
وي با بيان اينكه حضور اين گروه هاي جهادي و بسيجيان در مناطق آسيب ديده تشريفاتي و تبليغاتي نيست، گفت: گروه هاي جهادي شهرستان خاش سابقه مثبت و بسيار خوبي را در امر كمك رساني و خدمات رساني به مناطق محروم و كمتر توسعه يافته دارند و همچنان نيز اين كمك رساني ها با قدرت ادامه دارد.
 

 
* بسيجيان سرمايه هاي نظام هستند
مسئول بسيج سازندگي شهرستان خاش با بيان اينكه بسيجيان سرمايه هاي نظام و افتخاري براي ايران اسلامي هستند، خاطرنشان كرد: امام راحل می‌فرماید: « باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.»
 

 
وي ادامه داد: بسيجيان و گروه هاي جهادي بسيج سازندگي شهرستان خاش آمادگي كامل جهت خدمت رساني به سيل زدگان را در راستاي جلوگيري از خطرات احتمالي دارد.
 
ستوانيكم پاسدار جوادي مقدم با بيان اينكه نيروهاي بسيجي همواره آماده جهت مقابله با خطرات احتمالي حوادث طبيعي هستند، گفت: بسيجيان آماده هرگونه كمك رساني جهت بازسازي منازل تخريب شده خاش هستند.
 

 
وي ضمن قدرداني و تشكر از حضور خودجوش و داوطلبانه نيروهاي بسيجي در امر خدمات رساني به حادثه ديدگان خاش، بيان كرد: در برخي از روستاها بسيجياني كه داراي تراكتور بودند با حضور در محل سيلاب جهت حمل و نقل مردم كمك فراواني كردند.
 
* توزيع مواد غذايي بين آسيب ديدگان ناشي از سيلاب خاش
ستوانيكم پاسدار جوادي مقدم ادامه داد: بسيج سازندگي شهرستان خاش همچون هميشه با توزيع مواد غذايي بين آسيب ديدگان به آنها خدمات رساني كرده است.
 
وي با بيان اينكه بسيجيان امروز با حماسه هاي خود در جهت اعتلاي كلمه و انديشه هاي امام راحل گام برمي دارند، اذعان كرد: بدون شك توفيق خدمت به مردم جزء نعمات خاصه اي است كه نصيب افراد معدودي مي شود و در اين ميان بسيجيان با افتخار و صلابت در راه سربلندي و اعتلاي نظام گام بر مي دارند و مجاهدت مي كنند.
 

 
* قرارداد ساخت 11 واحد مسكوني براي افراد نيازمند خاش امضاء شده است
وي با بيان اينكه قرارداد ساخت 11 واحد مسكوني براي افراد نيازمند خاش امضاء شده است، اظهار كرد: انجام امورات فرهنگي، زيباسازي مدارس، توسعه و عمران روستايي و غيره در اولويت كارهاي بسيج سازندگي شهرستان خاش قرار دارد و با قدرت آنها را دنبال مي كند.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 436306
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *