۰

فضای با نشاط خاش پس از بارشها /حضور روزانه صدها خانوار خاشی در طبیعت/ مشکلات مردم و گردشگران از بابت قطع ارتباط تلفن همراه در مسیر خاش به ایرانشهر

پس از وقوع بارشهای برف و باران در بهمن و اسفند ماه امسال فضای طبیعت خاش بسیار زیبا و جذاب و با نشاط شده است.
فضای با نشاط خاش پس از بارشها /حضور روزانه صدها خانوار خاشی در طبیعت/ مشکلات مردم و گردشگران از بابت قطع ارتباط تلفن همراه در مسیر خاش به ایرانشهر
به گزارش خبرنگار تفتان ما روزانه صدها خانوار از شهر و نقاط روستایی و عشایری برای مشاهده طبیعت و بهره گرفتن از موهبت های خداوندی به کوهها و دشت و صحرا مراجعه دارند.
افزون بر 10 هزار نفر زن و مرد و پیر و جوان خاش بصورت خانوارهای چند نفری در طبیعت حاضر می شوند و اوقات خود را سپری می کنند.

بسیاری از مردم شهرستان خاش چند روزی است که در ارتفاعات و دامنه های کوههای مورپیش و پنج انگشت و در جوار روستاهای خان بی بی، شوگه، دولت آباد، تل گزی، شورآپ، کروجی، دشت آبخوان، پیگل، کارواندر، حوالی ایرندگان و بیرک و گوهرکوه و حاشیه تفتان، آپک سیاهان، پشتکوه و گزو، ترشاب، سنگان، تمندان و غیره مشغول گشت و گذار و تفریح و بهره بردن از نعمت های پروردگار متعال هستند و خانوارهای خاشی از گیاهان دارویی و خوراکی خاش بهره می برند.

به دنبال بارشهای زمستان امسال فضای خاش زیبا و با نشاط شده و چشم اندازهای جذابی در منطقه شکل گرفته که نظر هر بیننده ای را به خود جذب می کنند.

خاش در آستانه فصل بهار سرشار از ظرفیت های گردشگری و تفریحی شده و اقشار مختلف مردم منطقه از نعمت های در اختیار استفاده می کنند.

هم اینک اقشار مختلف مردم مشغول خرید و فروش گیاهان دارویی و خوراکی هستند و حضور روستائیان و عشایر در حاشیه محورهای ارتباطی برون و درون شهری خاش که بسته های گیاهان را در دست گرفته اند بسیار جالب به نظر می رسد.

مردم خاش شکرگزار نعمت های پروردگار متعال هستند و در آستانه سال جدید ورود گسترده مهمانان نوروزی از نقاط مختلف را انتظار می کشند تا بتوانند از هم وطنان گرامی استقبال و پذیرایی کنند.

بارشهای خوب در فصل زمستان سبب شادمانی اقشار مختلف مردم بویژه کشاورزان و دامداران شهرستان خاش شده و بهاری زیبا و دلنشین را به مردم هدیه کرده است.

باران و برف در خاش و منطقه تفتان از برکات و الطاف خداوند متعال است که شامل حال مردم خوب و نجیب این خطه از میهن اسلامی شده است.

با این تفاسیر قطع ارتباط تلفن همراه اول در ده کیلومتر نخست جاده خاش به ایرانشهر که محل اصلی حضور گردشگران و محل سکونت مردم حداقل ده روستا بوده سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم و گردشگران شده و این مشکل دو ساله هست که تاکنون رفع نشده است.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش گفت: بعد از گذشت مدتی طولانی از خشکسالی بارش برف و باران روحیه مردم را زنده کرد و ان شاءالله با تداوم بارش ها نشاط و آبادانی به منطقه باز می گردد.

وی اظهار داشت: خداوند را شاکریم بارش ها به موقع رخ داد لذا امیدواریم سرسبزی و شادابی ناشی از این رحمت الهی زندگی کشاورزان و دامداران سخت کوش و مردمان مهمان نواز این منطقه را نیز شاداب و متحول کند.
 
گزارش از محمدامین میربلوچزهی
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 437169
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *