۰
فرماندار خاش:

کشت جایگزین با هدف مقابله بابحران کم آبی در شهرستان خاش رو به افزايش است/ کشت زعفران بجای محصولات با مصرف آب زیاد

فرماندار خاش گفت: کشت جایگزین با هدف مقابله بابحران کم آبی در شهرستان خاش رو به افزايش است و محصولات كه به آب كمتري نياز دارند جايگزين محصولات پرآب مي شوند.
کشت جایگزین با هدف مقابله بابحران کم آبی در شهرستان خاش رو به افزايش است/ کشت زعفران بجای محصولات با مصرف آب زیاد
به گزارش تفتان ما، محمداكبر چاكرزهي در جلسه كارگروه كشاورزي؛ آب و منابع طبيعي شهرستان خاش با اشاره به بازديد اخير استاندار از منطقه مرزي روتك با تاكيد بر افزايش سطح زير كشت نخيلات اين منطقه مرزي از 6 هزار به 10 هزار هكتار، اظهار كرد: افزايش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی كه به آب كمتر نياز دارند از مهمترين برنامه هاي نظام است.
وي با اشاره به توسعه كشت محصولاتي كه به آب كمتر نياز دارند، تصريح كرد: توسعه كشت زعفران و پسته كه هم اقتصادي بوده و هم به آب كمي نياز دارند از برنامه هاي در دست اقدام شهرستان خاش است.
چاكرزهي با تاكيد بر تعيين تكليف چاه هاي آب كشاورزي بدون پروانه از شركت پخش فرآورده هاي نفتي خواست نسبت به تامين به موقع سوخت كشاورزان و تحويل سهميه سوخت بخش كشاورزي به موقع اقدام كند تا خللي در روند توليد ايجاد نشود.
مدير جهادكشاورزي شهرستان خاش نيز در ادامه از آغاز برداشت ذرت دانه اي در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين محصول با قيمت هر كيلو 9500 ريال توسط شركت پشتيباني امور دام خريد تضميني مي شود.
امان الله طوقي بيان كرد: اجرای توليد گياهان دارويي، شيلاتي، پسته و زعفران، توسعه و تقويت كشت در محيط گلخانه اي از مهمترين برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي است كه اين اقدامات هم اكنون به صورت جدي در دستور كار قرار دارد.
گفتني است، در این نشست برای رفع مشکلات سوختی کشاورزان و گلخانه داران و طرح های صنعتی حوزه کشاورزی و نیز اختصاص منابع و تسهیلات لازم به کشاورزان برای رونق بخشیدن به فعالیت هایشان تصمیم گیری شد.
انتهاي پيام/
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 422735
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *