۰

هفته وحدت سرآغاز پیوند مسلمانان با هم است

سرپرست دانشگاه زابل گفت: هفته وحدت، سر آغاز پیوند برادران مسلمان و تجلی حضور یکپارچه مسلمین در عرصه‌های مختلف همکاری‌های اجتماعی است.
هفته وحدت سرآغاز پیوند مسلمانان با هم است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه زابل موسی بهلولی در جلسه هم اندیشی با حضور فرهیختگان شیعه و سنی به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت، سر آغاز پیوند برادران مسلمان و تجلی حضور یکپارچه مسلمین در عرصه‌های مختلف همکاری‌های اجتماعی است.
وی با تاکید بر اهمیت وحدت افزود: همیشه دست خدا با جماعت است و خداوند وحدت را دوست دارد و پاداش‌های دنیوی را به جماعت بیشتر می‌دهد، از نظر علمی هم ثابت شده است که در نمازهای جماعت هم هر چه تعداد نمازگزاران بیشتر باشد اثر آن بر سلامتی انسان بیشتر است.
بهلولی افزود: توصیه خداوند و اعمال نیک هم به سمت وحدت هست، نیکی به پدر و مادر یعنی وحدت چند نفر، صله رحم وحدت اقوام و حتی اعمال عبادی مثل حج، روزه و جهاد هم وحدت را نشان می‌دهد.
سرپرست دانشگاه زابل ادامه داد: شیطان که بزرگترین دشمن انسان است بشر را به تفرقه ترغیب می‌کند و این خلاف فرمان الهی است، دعواها و نزاع‌هایی که در عالم است دسیسه شیطان و عامل ضد وحدت است، حسادت‌ها، خودخواهی‌ها و خود بزرگی‌ها عوامل ضد وحدت‌اند و اگر هر نزاعی را در جهان ریشه‌یابی کنیم، می‌بینیم که به شیطان یا کشورهای شیطان صفت مثل انگلیس و آمریکا برمی‌گردد.
این مسئول در خصوص تکفیر و جریان‌های تکفیری تاکید کرد: مسئله تکفیر و جریانات تکفیری محدود به سوریه و عراق نیست و ممکن است که در هر جای عالم اسلامی افرادی به دلایل مختلف دیگران را نپذیرند و به سمت تفرقه پیش روند، تفرقه‌ای که ممکن است منجر به قتل انسان‌های دیگر گردد، بنابراین راه برخورد قتل انسان‌ها نیست بلکه گفتگوست.
بهلولی ادامه داد: در سایه پیروی از فرمان الهی از طریق منش گفتگو شاهد حرکت واقعی به سمت وحدت باشیم تا در درگاه الهی عزیز باشیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 423131
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *