۰

کشف بیش از یک تن مواد مخدر و دستگیری 7 قاچاقچی در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از یک تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری هفت قاچاقچی در مرزهای این استان خبر داد.
کشف بیش از یک تن مواد مخدر و دستگیری 7 قاچاقچی در مرزهای سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سردار رهام‌بخش حبیبی امروز در زاهدان از اجرای چند عملیات موفقیت آمیز و کشف و ضبط بیش از یک تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری هفت قاچاقچی در مرزهای سیستان و بلوچستان خبر داد.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: در راستای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی و ممارست در برگزاری دوره‌های آموزشی، مهارتی، مرزبانان استان شب گذشته در عملیات‌های جداگانه موفق به کشف و ضبط یک تن و 689 کیلو و 840 گرم انواع مواد مخدر شدند.
این مسئول به عملیات موفقیت آمیز جنوب استان اشاره کرد و گفت: ماموران فرماندهی مستقر در هنگ مرزی سراوان شب گذشته با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی، از قصد ورود تعدادی قاچاقچی مواد مخدر آگاه شدند، لذا دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: در این راستا مرزداران با تشدید اقدامات کنترلی و اجرای تمهیدات ویژه برای مقابله با سوداگران مرگ توانستند قاچاقچیان را که برخلاف نصب تابلوهای هشدار دهنده قصد داشتند با یک دستگاه خودرو تویوتا به صورت غیر قانونی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شوند را متوقف کنند.
حبیبی گفت: سوداگران مرگ پس از ورود به کمین ماموران اقدام به تیراندازی به سوی مرزداران کردند که نتیجه‌ای برایشان به همراه نداشت و از این رو با استفاده از تاریکی شب پس از رها کردن خودرو و مواد داخل آن در منطقه به عمق خاک کشور پاکستان متواری شدند و در دستیابی به اهداف شومشان ناکام ماندند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان افزود: مرزداران در نهایت با رعایت اصول تامینی موفق شدند در پاکسازی محل درگیری و بازرسی خودرو، محموله سوداگران مرگ به مقدار یک تن و 379 کیلو و 400 گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.
کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در چابهار
این مسئول با اشاره به عملیات موفقیت آمیز دریابانی چابهار، ادامه داد: دریابانان پس از انجام یک هفته کار اطلاعاتی در اسکله‌های حوزه استحفاظی توانستند از حضور یک فروند لنج صیادی حامل مقادیر قابل توجهی سوخت قاچاق مواد مخدر صنعتی آگاه شوند که پس از توقیف شناور مذکور و دستگیری هفت نفر قاچاقی در بازرسی اولیه مقدار 20 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.
وی بیان کرد: از آنجا که برابر شواهد و قرائن وجود مقادیر قابل توجهی مواد مخدر صنعتی در داخل لنج متصور بود، لذا ماموران انجام اقدامات فنی در کشف و ضبط این محموله را در دستور کار قرار دادند.
حبیبی گفت: با توجه به آگاهی ماموران از قصد قاچاقچیان برای به آتش کشیدن لنج مذکور، حفاظت از این شناور با حساسیت ویژه در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در بازرسی‌های فنی، دریابانان موفق شدند مقدار 176 کیلوگرم و 340 گرم هروئین فشرده به نام کراک که به صورت بسیار ماهرانه در زیر باتری باک قسمت موتورخانه لنج جاسازی شده بود را کشف و ضبط کنند.
*کشف بیش از 300 کیلوگرم موادمخدر توسط هنگ مرزی زاهدان
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در ادامه به درگیری مرزداران هنگ مرزی زاهدان با سوداگران مرگ نیز اشاره کرد و گفت: ماموران در این عملیات موفق شدند مقدار 334 کیلو و 100 گرم انواع مواد مخدر شامل 192 کیلو و 300 گرم پودر حشیش و مقدار 18 کیلو گرم هروئین را کشف و ضبط  کنند.
این مسئول از تلاش برای دستگیری سایر متهمان مرتبط با این پرونده‌ها خبر داد و ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان در ارتقا امنیت مرزهای جنوب شرق کشور بیان کرد: سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان بدانند ورود به حریم امنیت جمهوری اسلامی ایران هزینه سنگینی را برای آنها به دنبال خواهد داشت و نیروهای مرزبانی با اقتدار کامل با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 425126
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *