۰

مسئولان درآمد میلیاردی مرز میلک را در سیستان هزینه کنند‌/چرا مسئولان متوجه فریادهای ما نیستند؟

امام جمعه زابل گفت: در زمینه تبادل کالا و ورود خودروهای افغانستان از مرز سیستان از مسئولان سئوال داریم چرا سهم پنج شهرستان این منطقه از درآمد میلیاردی ماهانه صفر بوده و با وجود این درآمد سیستان با مشکلات فراوان رو به رو است؟
مسئولان درآمد میلیاردی مرز میلک را در سیستان هزینه کنند‌/چرا مسئولان متوجه فریادهای ما نیستند؟
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی المهدی زابل ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: باید به فکر جوانان و نوجوانان باشیم، والدین نحوه رفتار با کودک، نو‌جوان و جوان را اسلامی قرار دهند تا دشمن در خانواده نفوذ نکند.
امام جمعه زابل افزود: یکی از راه‌های نفوذ دشمن به وسیله ماهواره‌ها است، خانواده‌ها باید با برچیدن ریشه ماهواره‌ها از خانه‌ها سبک زندگی و رفتار اسلامی را در خانواده نهادینه کنند.
خطیب نماز جمعه زابل با بیان اینکه در آستانه دهه فجر قرار داریم، گفت: یک شنبه 4 بهمن سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد برای جلوگیری از امام راحل به ایران در سال 57 است.
وی با اشاره به مشکلات منطقه سیستان گفت: سیستان از نعمت مرز برخوردار است اما اثر این مرز نشینی در سفر او مشاهده نمی‌شود، قول‌هایی در این زمینه از مسئولان شنیده شده اما هنوز محقق نشده است.
کیخا بیان کرد: معاونان استاندار سیستان و بلوچستان تجارت چمدانی و پاس مرزی را به مردم وعده دادند اما  هنوز در این منطقه محقق نشده اگر اختلافی بین هنگ مرزی، استاندار و دولتمردان است، اختلاف خود را برطرف کنند، مردم نباید به دلیل این اختلافات متحمل سختی شوند.
امام جمعه زابل افزود: تجارت چمدانی یک فرصت برای سیستان در راستای برطرف شدن مشکلات اشتغال است، در حالی که کشور همسایه به بسیاری از صنایع ما و مواد خوراکی ما نیاز دارند چرا ما از مسئولان حرکتی نمی‌بینیم؟
وی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان نیز در برهه‌ای از زمان نشاطی در جامعه ایجاد کرد اما هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، نگرانیم نکند دولت به دیگر مناطق قول‌هایی داده باشد و به یکباره حجم مناطق آزاد زیاد شود و سیستان و بانه چوب این آمار زیاد را بخورد و دولت با مجلس به نتیجه نرسد.
خطیب نماز جمعه زابل اضافه کرد: در زمینه تبادل کالا و ورود خودروهای افغانستان از مرز سیستان، از مسئولان سئوال داریم سهم سیستان و پنج شهرستان از درآمد میلیاردی ماهانه چرا صفر است؟
وی گفت: خزانه مشکل اقتصادی دارد بله ما هم واقف هستیم یکی از مشکلات دولت سیستان است اگر درآمد میلیاردی میلک صرف سیستان شود قطعا مشکلات این منطقه برطرف می‌شود، هزینه کردن در سیستان به منزله خروج سرمایه از کشور نیست.
وی یادآور شد: بزرگراه زابل زاهدان که باید جشن افتتاح آن را می‌گرفتیم اما هنوز نیمه کاره است، ما منتظر افتتاح این طرح هستیم، در بعضی از فصول و هفته‌ها وارد این مبحث نمی‌شدیم اما در حال حاضر پاسخ می‌خواهیم.
کیخا افزود: باید کشور افغانستان حق آبه سیستان را به ایران اسلامی پرداخت کند، حق آبه سیستان باید پرداخت شود مسئولان باید با هر زبانی که می‌توانند دیپلماتیک و اقتصادی باید با افغانستان صحبت کنند.
وی تاکید کرد: چرا مشکل آب زاهدان از جای دیگه بر طرف نشود و آب سیستان را به زاهدان  انتقال داده‌اند؟ چه نفعی برای سیستان دارد ؟ رسانه‌های سیستان نباید بیکار بنشینند باید در این زمینه تحقیق کنند.
امام جمعه زابل بیان کرد: تاسفم میخورم به خاطر وجود برخی رسانه‌ها که هدف را فراموش کرده‌اند و در آستانه انتخابات برخی از آنها رسالت خود را به احزاب فروختند، باید مسئولان از سکوت ما نگران باشند.
وی گفت: رسانه‌ها باید تحقیق کنند سازمان آب در زاهدان ماهانه چند میلیارد تومان از فروش آب سیستان درآمد دارد و چقدر از آن به منطقه سیستان می‌رسد؟
وی تاکید کرد: چرا مسئولان متوجه فریادهای ما نیستند؟ مسئولان باید از سکوت ما نگران باشند به گفته مقام معظم رهبری اینجا تنگه احد است یعنی وجود سیستانی‌ها در این منطقه اقتدار نظام را به دنبال دارد چرا مسئولان متوجه تنگه احد نیستند؟
کیخا ابراز امیدواری کرد: در این بازه زمانی اندک مسئولان به این سوالات ما پاسخ دهند زیرا در غیر اینصورت ادبیات ما تغییر می‌کند شاید مسئولان برای برطرف کردن مشکلات منطقه اقدام کنند.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 425131
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *