۰

اختصاص 900 میلیارد تومان برای 3 پروژه سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در‌ مدت ‌عمر دولت تدبیر و امید و در شرایط بی‌پولی و تحریم‌ 9000 میلیارد تومان اعتبار برای تنها 3 پروژه عمرانی به استان تخصیص یافته است.
اختصاص 900 میلیارد تومان برای 3 پروژه سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی اوسط‌هاشمی عصر امروز در جلسه نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان اظهار کرد: ‌شأن نزول و فلسفه انقلاب اسلامی بر مبنای کرامت و شخصیت بخشیدن به انسان است، امروز شما هنرمندان نیز با عقلانیت، درایت و قانونمندی می‌توانید آرامش و رفتار انسانی را در جامعه نهادینه کنید.
وی افزود: گفتمان جهانی امروز ما برگرفته از فرهنگ و تمدن غنی ایرانی است گفتمانی غالب که بر همه گزینه‌های روی میز بیگانگان که به رخ ایران می‌کشیدند غلبه کرد و ما باید ارزش این فرهنگ غنی‌مان را بدانیم و در همه عرصه‌ها قوی‌تر حاضر شویم.
استاندار سیستان و بلوچستان با ابراز خوشحالی از تشکیل اتاق فکر فرهنگ در استان آن را نسخه نجات رفتار‌ انسانی خواند و خواستار ارائه پیشنهادات مبتنی بر رفتار توسعه‌ای انسانی از سوی صاحبان فرهنگ و هنر شد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت کوتاه دو ساله عمر دولت تدبیر و امید و در شرایط بی‌پولی و تحریم‌ 9000 میلیارد تومان اعتبار برای تنها 3 پروژه عمرانی به استان تخصیص یافته که با اعتبار تخصیصی 35 سال استان برابری می‌کند.
هاشمی افزود: با رویکرد رفتار توسعه‌ای امسال برای آموزش و پرورش پایه‌گذار قوی بودیم به طوری که 12 منطقه آموزشی در سطح استان علوم پایه نداشت که با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر همه مناطق به دبیرستان علوم پایه مجهز شدند.
وی همچنین از اصحاب فرهنگ و هنراستان خواست ‌برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و مضرات ناشی ازآن در جامعه، با جریان‌سازی یک رفتار عمیق فرهنگی در ریشه‌کنی این آسیب اجتماعی به هدف مورد نظر برسیم‌.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان در حوزه فرهنگ و هنر، از تشکیل اتاق فکر فرهنگ و هنر استان خبر داد و افزود: در نمایشگاه کتاب امسال که در 25 بهمن سالجاری برگزار می‌شود از برگزیدگان کتاب سال استان تقدیر خواهد شد.
جسین مسگرانی است در پایان این جلسه از چند تن از فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان تقدیر و لوح یاد بودی نیز از سوی هنرمندان استان به استاندار سیستان و بلوچستان اهداء شد.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 426498
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *