۰

توجه ویژه روسای حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان به شوراهای حل اختلاف

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف و افزایش صلاحیت‌های این شورا، روسای حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای به فعالیت شوراهای حل اختلاف داشته باشند.
توجه ویژه روسای حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان به شوراهای حل اختلاف
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز در دیدار با روسای حوزه‌های قضایی سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از تلاش آن‌ها در برگزاری انتخاباتی سالم در استان اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان با کمترین تبعات منفی برگزار شد که باید از هماهنگی‌های خوبی که روسای حوزه‌های قضایی استان با سایر نهادهای متولی در برگزاری این حماسه مهم داشتند قدردانی کرد.
وی در ادامه به تبیین قانون جدید شوراهای حل اختلاف پرداخت و گفت: در قانون جدید شوراهای حل اختلاف توجه ویژه‌ای به مقوله صلح و سازش شده ‌که با استفاده از این قانون باید بیش از پیش زمینه‌های صلح و سازش را در جامعه فراهم کنیم.
حمیدی با تاکید بر اینکه باید پرونده‌هایی که جنبه سازش دارند به شوراهای حل اختلاف ارجاع شوند افزود: اعضای شوراهای حل اختلاف با انجام فعالیت‌های سازشی بار زیادی از دوش دستگاه قضایی استان برداشته و موجبات کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی را فراهم می‌کنند.
وی ضمن تاکید به روسای دادگستری‌های استان مبنی بر توجه ویژه به مباحث اداری و قضایی شوراهای حل اختلاف گفت: شوراهای حل اختلاف عضو و بدنه‌ای از دادگستری هستند و با عنایت به اینکه اعضای شوراهای حل اختلاف دخالتی در آرای شوراهای حل اختلاف ندارند و  تکلیف آنها صرفا صلح و سازش است باید آنها را تقویت کرد تا رسالت خود را به خوبی انجام دهند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از قضات با انگیزه در شوراهای حل اختلاف گفت: روسای دادگستری‌های استان نیز باید به عنوان قضات شوراهای حل اختلاف پرونده‌های مربوط به شورا را رسیدگی کنند.
حمیدی در ادامه گفت: نظارت بر عملکرد شوراهای حل اختلاف وظیفه روسای دادگستری‌ها است و باید ضمن توجه به این مهم در چارچوب قوانین و مقررات عمل شود.
در ادامه، روسای دادگستری‌های شهرستان‌های استان مباحث و مشکلات حوزه قضایی خود را مطرح کردند که در زمینه رفع آنها بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 428437
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *