۰
در عملیاتی غافلگیرانه؛

۵۴۷ کیلوگرم موادمخدر در درگیری با سوداگران مرگ در خاش کشف شد/ تشدید برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف 547 كيلوگرم موادمخدر در درگیری با سوداگران مرگ خبر داد.
۵۴۷ کیلوگرم موادمخدر در درگیری با سوداگران مرگ در خاش کشف شد/ تشدید برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در خاش
سرهنگ غلامرضا اربابي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی این شهرستان در پی کسب خبری مبنی بر جابجایی مقادیر بسیار زیادی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محور ايرندگان - گوهركوه خاش سریعاً وارد عملیات شدند.
 
وی تصریح کرد: تعداد ۴ تیم از ماموران مجرب نیروی انتظامی شهرستان خاش با اشرافیت اطلاعاتی مکان مورد نظر را شناسایی و  خودرو پژو 405 متعلق به این باند شناسایی و تحت نظر قرار گرفت.
 
سرهنگ اربابي گفت: ماموران نيروي انتظامي به محض رويت خودرو مذكور فرمان ایست را صادر کردند اما راننده خودرو به فرمان ایست توجهی نکرد و پس از مدتی تعقیب و گریز با برجای گذاشتن محموله قاچاق و با استفاده از تاریکی شب از محل گریخت.
 
وی خاطرنشان كرد: در بازرسی از محل درگیری 547 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش نيز همچنين از كشف یک تن تنباکو و 560 کیلوگرم برنج قاچاق در خاش خبر داد و اذعان كرد:  ماموران این فرماندهی با هدف اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق در پلیس راه خاش- زاهدان یک دستگاه اتوبوس را برای بازرسی متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو 30 کیسه تنباکو به وزن هزار کیلوگرم که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود کشف و یک متهم دستگیر شد.

وی تصریح کرد: همچنین ماموران انتظامی خاش در ادامه ماموریت خود با بازرسی از یک دستگاه اتوبوس دیگر 14 کیسه برنج پاکستانی به وزن 560 کیلوگرم را که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود کشف و ضبط کردند.

سرهنگ اربابي خاطرنشان كرد: در این خصوص دو نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
 
وي گفت: مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در این منطقه تاثیرات بسیار مثبتی داشته و بدون شک روند این مبارزه جامعه را در برابر آسیبها بیمه می کند.
 
سرهنگ اربابی با بیان اینکه شهرستان خاش به دلیل همجواری با کشور پاکستان مورد توجه قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد، افزود: بسیاری از توان نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در مرزها صرف مبارزه با سوداگران مرگ می شود که امیدواریم با شناسایی نقاط آسیب پذیر جامعه و برنامه ریزی اصولی و عملی برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تهدیدها به فرصتهایی برای توسعه منطقه تبدیل شوند.
 
وي بيان كرد: اعتیاد به مواد مخدر یک معضل اجتماعی و پدیده‌ای است استعماری که علاوه بر زمینه‌های ناسالم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، زمینه‌های شخصی، روانی و تربیتی نیز در چگونگی ابتلا به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
سرهنگ اربابي اظهار کرد: اعتیاد مسئله‌ای است که از دیرباز متناسب با شدت وخامت آن مورد توجه بوده است و مصرف مواد مخدر سابقه طولانی و زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیار سنگین دارد.
 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 428557
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *