۰
در عملیاتی غافلگیرانه؛

بازهم اقتدار نيروي انتظامي و کشف بيش از 980 كيلوگرم موادمخدر/ دستگيري 2 قاچاقچي

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش از كشف بيش از 980 كيلوگرم موادمخدر در درگيري پليس با قاچاقچيان مسلح در اين شهرستان خبر داد.
بازهم اقتدار نيروي انتظامي و کشف بيش از 980 كيلوگرم موادمخدر/ دستگيري 2 قاچاقچي
سرهنگ غلامرضا اربابي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در اجرای طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموران انتظامی این شهرستان در پي كسب خبري مبني بر جابجایی مقادير بسیار زیادی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محور خاش به سراوان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و سریعاً وارد عملیات شدند.
 
وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، خودروهاي حامل مواد را در 25 كيليومتري محور سراوان به خاش شناسایی و ماموران با سوداگران مرگ با اجرای کمین دو خودروی سمند و پژو 405 متعلق به قاچاقچیان را متوقف کردند.
 
سرهنگ اربابي گفت: با توجه به آتش شدید یگان های عملیاتی پلیس قاچاقچیان عرصه را برخود تنگ دیدند و با استفاده از تاريكي شب، مواد مخدر را بر جای گذاشتن و به آن سوی مرز متواری شدند.
 
وي با بيان اينكه قاچاقچيان قصد داشتند اين محموله مواد مخدر را به استان هاي مركزي كشور منتقل كنند، اذعان كرد: در بازرسی از خودروی قاچاقچیان 330 کیلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف و ضبط شد.
 
سرهنگ اربابي افزود: در اين عمليات همچنين پس از پاكسازي منطقه دو نفر دستگير و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
وي همچنين از عمليات موفقيت آميز ديگري خبر داد و گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق شدند یک دستگاه وانت تویوتا حامل مواد مخدر را در محور «ایرانشهر – خاش» حوالی روستای تیغ آب شناسایی کنند.
 
سرهنگ اربابي خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ پس از مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی کردند ولی در مقابل آتش پر حجم پلیس، با‌‌ رها کردن خودروی حامل مواد مخدر از محل متواری شدند.
 
وي اذعان كرد: در بازرسی از این خودرو ۶۴ بسته ۱۰ کیلویی مواد محدر از نوع تریاک به وزن ۶۵۳ کیلوگرم کشف شد.
 
سرهنگ اربابي با بيان اينكه یکی از اصلی ترین مأموریت های پلیس، مبارزه باحمل و نگهداری، قاچاق و فروش مواد مخدر است، افزود: به هیچ وجه اجازه جولان به مجرمان حوزه مواد مخدر را نخواهیم داد.
 
وي با بیان اینکه شهرستان خاش به دلیل همجواری با کشور پاکستان مورد توجه قاچاقچیان مواد مخدر قرار دارد، اذعان كرد: بسیاری از توان نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان در مرزها صرف مبارزه با سوداگران مرگ می شود که امیدواریم با شناسایی نقاط آسیب پذیر جامعه و برنامه ریزی اصولی و عملی برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تهدیدها به فرصتهایی برای توسعه منطقه تبدیل شوند.
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش اذعان كرد: اعتیاد به مواد مخدر یک معضل اجتماعی و پدیده‌ای است استعماری که علاوه بر زمینه‌های ناسالم اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، زمینه‌های شخصی، روانی و تربیتی نیز در چگونگی ابتلا به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی بیان کرد: اعتیاد مسئله‌ای است که از دیرباز متناسب با شدت وخامت آن مورد توجه بوده است و مصرف مواد مخدر سابقه طولانی و زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بسیار سنگین دارد.
 
وي گفت: مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در این منطقه تاثیرات بسیار مثبتی داشته و بدون شک روند این مبارزه جامعه را در برابر آسیبها بیمه می کند
 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خاش با اشاره به اینکه مقابله با پدیده شوم قاچاق به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار دارد، از شهروندان خواست که هر گونه ناهنجاری و موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.
 
انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 433858
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *