۰
مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان سيستان و بلوچستان:

حضرت فاطمه(س) مظهر ثبات در ایمان و عقیده است/ بهترین خانواده جهان بشریت خانواده حضرت فاطمه زهرا (س) است

مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان سيستان و بلوچستان گفت: حضرت فاطمه(س) مظهر ثبات در ایمان و عقیده است و اسوه تقوی و الگوی عفت و فضیلت زنان است.
حضرت فاطمه(س) مظهر ثبات در ایمان و عقیده است/ بهترین خانواده جهان بشریت خانواده حضرت فاطمه زهرا (س) است
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام عيسي بزماني در مراسم شهادت يگانه دخت پيامبر حضرت فاطمه الزهرا ( س ) در مسجد المهدي (عج ) شهرستان خاش ضمن تسلیت این ایام اظهار كرد: این بانوی بزرگوار به عنوان بهترین الگو برای زندگی انسانی به ویژه زنان جامعه مسلمان است و باید الگوهای رفتاری این بانوی بزرگوار را در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، عبادی و تربیتی، سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
 
وي مهم‌ترین مشکل جهان امروز را دید‌گاه مادی‌گرایی دانست و افزود: با دور کردن این مسائل از زندگی و تکیه بر مسائل عبادی و معنوی مانند حضرت فاطمه (س) بشر می‌تواند به یک زندگی سعادتمند دست یابد.
 
حجت الاسلام بزماني با اشاره به عظمت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) و اهمیت پیروی از سیره‌ ایشان، تصريح كرد: بحث بی‌ثباتی مردم یکی از معضل‌ها و آسیب‌‌های مهم بشریت از دیرباز بوده، آدم‌هایی که روزی یاد خدا را در دل‌شان دارند و روزی ندارند و آدم‌هایی که نمی‌توانند در حالات معنوی‌شان ثبات داشته باشند.
 
وي خاطرنشان کرد: مردم باید برای رسیدن به ثبات از سیره‌ حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) پیروی کنند که هیچ‌گاه در ایمان‌شان به خدا دچار خلل و بی‌ثباتی نشدند.
 
حجت الاسلام بزماني تصریح کرد: عده‌ای هستند که تا چند روز کار خوب می‌کنند انتظار دارند که سریعا دعاها و خواسته‌های‌شان اجابت شود، این‌ها از اصل دین و مسائل معنوی دورند و نمی‌دانند که این مسائل پیچیده‌تر از این حرف‌ها هستند.
 
وی با اشاره به این که پیامبر (ص) در سخنانش، فاطمه (س) را از وجود خود می‌داند، بیان كرد: وجود فاطمه (س) از پیامبر جدا نیست و سیره ایشان جلوه دیگری از سیره پیامبر بوده بنابراین فاطمه (س)، ادامه راه و سیره رسول در تمام زمینه‌ها از جمله بندگی خدا، تقوا و عبادت، حجاب و عفاف و ... است.

حجت الاسلام بزماني تصریح کرد: بررسی ابعاد مختلف زندگی و شخصیت حضرت فاطمه (س) این موضوع را اثبات می‌کند که بدون شک ایشان اسوه و الگوی بی‌بدیل زنان عالم است که پیروی از ایشان می‌تواند سعادت دنیا و آخرت را در پی داشته باشد.
 
وي شخصیت والای یگانه دخت نبی اکرم (ص) را ناشناخته دانست و خاطرنشان کرد: بشر جایگاه معنوی حضرت فاطمه (س) را درک نکرده و این جای خالی در زندگی انسان‌ها با وجود تمام پیشرفت‌ها به چشم می‌خورد.
 
وی گفت: ما وقتی مسلمان می‌شویم باید این را بپذیریم که خداوند خواسته‌های‌مان را نگه می‌دارد و در عالم باقی که حد و نهایتی ندارد اجابت می‌کند چون در آن عالم ما بسیار محتاج‌تریم تا این دنیای فانی.
 
مديركل سازمان تبليغات اسلامي استان سيستان و بلوچستان اذعان كرد:‌ حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی است که با تمام وجود و حتی با مخفی کردن قبر و دفن شبانه‌اش بدون حضور دیگران به کسانی که از حضرت علی(ع) حمایت نکردند و از مقام امامت هم دفاع نکردند، اعتراض کرد و خود به دفاع از امامت پرداخت و قطعا این حمایت تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

وی تصريح كرد: حضرت فاطمه زهرا(س) همواره در طول دوران عمر با برکت خود برای مقام امامت که ولایت و حکمتی الهی است، فداکاری کردند و در این راه به شهادت رسیدند.
 
حجت الاسلام بزماني اظهار كرد: در بیان جایگاه و شخصیت ایشان همین بس که بهترین خانواده جهان بشریت خانواده حضرت زهرا (س) و بهترین انسان‌ها تربیت شده دست ایشان هستند و امام زمان (عج) الگوی خود را ایشان می‌دانند
.
گفتني است؛ اين مراسم توسط جوانان هئيت مكتب الحسين(ع) مسجدالمهدي شهرستان خاش برگزار و مردم اين شهرستان در شب يگانه دخت نبي مكرم اسلام(ص) اشك ماتم ريختند و به سوگواري پرداختند.
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 429146
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *