۰

اتمام حجت و خط نشان نماینده مردم خاش در مجلس برای مدیران دستگاههای دولتی/ نماینده مردم خاش در مجلس: یک مدیر دستگاه اجرايي باید بر حسب شاخص های خدمت مطالبات مردمی را پیگیری كند

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: رعايت اصول اخلاق اسلامي بايد محور كار مديران قرار گيرد و با مديري كه مشكل و مطالبه ارباب رجوع و مردم را حل نكند برخورد جدي مي شود.
اتمام حجت و خط نشان نماینده مردم خاش در مجلس برای مدیران دستگاههای دولتی/ نماینده مردم خاش در مجلس: یک مدیر دستگاه اجرايي باید بر حسب شاخص های خدمت مطالبات مردمی را پیگیری كند
به گزارش تفتان ما، علی کرد در جلسه شورای اداری شهرستان خاش، با تاكيد بر اهميت خدمت رساني به شهروندان و ضرورت تامين نيازهاي اساسي مردم، اظهار كرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي بايد با ارائه عملكرد موفق در راستاي رفع مشكلات از سطح جامعه گام بردارند .
 
وي افزود: مديران دستگاه هاي اجراي بايد عدالت و اعتدال را سرلوحه كار خود قرار داده و هيچگونه تبعيضي بين كاركنان زن و مرد در يك دستگاه نگذارند.
 
كرد گفت: فلسفه وجودی یک مدیر و مسئولان در اداره و ارگان این است که بر حسب شاخص های خدمت و انجام وظیفه مباحث و مطالبات مردمی را پیگیری کند و این ادبیات که مدیر و یا مسئولی به ارباب رجوع بگوید اعتبارات و نیازها را باید از نماينده بخواهيد و به نوعي بخواهد مردم را از خود براند باید از حوزه کاری حذف شود.
 
وي با بيان اينكه وظيفه يك نماينده قانونگذاري است، تاكيد كرد: نماينده مردم در مواقع حساس جهت مطالبه گري ورود خواهد كرد و به صورت جدي از حقوق مردم حوزه انتخابيه خود دفاع مي كند.
 
كرد با تاكيد بر نوشتن برامه توسعه اي هر دستگاه، تصريح كرد: مدیران در دستگاههای دولتی باید برنامه ها و رویکرد خدمت را مطابق با شرایط روز جامعه هماهنگ کنند.
 
وي گفت: در برخي از دستگاه ها شنيده شده مدير آن دستگاه در روز ساعات زيادي را خارج از اداره مي گذراند و با اينگونه مديران به صورت جدي برخورد خواهد شد و بايد خدمت صادقانه سرلوحه كار هر مسئول قرار گيرد.
 
نماینده مردم خاش در مجلس اذعان كرد: مسئول دستگاه اجرایی باید پای کار باشد و با قوت باید بتواند مطالبات مردمی را دنبال کند و اینکه در دستگاهی نتوانند کار مردم را راه بیندازند و تکریم ارباب رجوع صورت نگیرد کاری غیر قابل قبول می باشد لذا انتظار داریم مسئولان در مسیر خدمت تعامل با مردم و دولت را مدنظر قرار دهند.
 

 
وي گفت: دولت براي افزايش كيفيت استفاده نظام نيروي انساني به صورت خاص برنامه اصلاح تراكم زدايي نيروي انساني ارگان ها و نهادهاي دولتي را در اولويت كاري خود قرار داده است.
 
"كرد"خاطرنشان کرد: در مباحث تامین آب شرب، راه و زیر ساختها، ارزاق، گازرسانی، اشتغال و سرمایه گذاری، بهداشت عمومی و غیره مشکلات فراوانی وجود دارد که بصورت مداوم از سوی مردم مطرح می شود.
 
وي با بيان اينكه مالیاتها و عوارض های اخذ شده از مردم باید در مسیر خدمت به جامعه و خود آنان هزینه شود، افزود: در دفتر ارتباطات مردمی من كه در خيابان انقلاب 17 است، کارگروههای مختلفی فعال شده اند که مباحث را رصد و پیگیری می كنند و لذا از مدیران می خواهیم در این موضوع همکاری لازم را ارائه دهند.
 
وي با اشاره به مشكلات و مطالبات مردم حوزه انتخابيه خاش، تاكيد كرد: پيام هاي زيادي مبني بر گراني اجناس در بازار، كيفيت پايين نان، قطعي مكرر آب در روستاها، عدم تحويل آرد به عشاير، عدم شفاف سازي استخدامي ها در ادارات، عدم برخورد مناسب كارگران شهرداري با دست فروشي ها، افزايش تعداد متكديان در سطح شهر و دو بانده شدن محور خاش به زاهدان به دست من رسيده كه بايد مسئولان امر هرچه زودتر اين مشكلات را حل و نتيجه را اعلام كنند.
 
* رعايت اخلاق اسلامي بايد محور و سرلوحه كار مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي قرارگيرد
فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه گفت: رعايت اخلاق اسلامي بايد محور و سرلوحه كار مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي قرارگيرد و اگر در دستكاهي اين مهم رعايت نشود مطمئناً آن دستگاه نميتواند در مسير درست خدمت رساني به مردم قدم بردارد.
 
محمداكبر چاكرزهي تصريح كرد: مديران بايد نقشه راه را با دقت مطالعه كنند و مديري موفق است كه از منابع موجود بهترين بهره را ببرد نه اينكه به دنبال يافتن نقاط ضعف و كاستي ها باشد.
 
وي اذعان كرد: دولت از نمايندگان انتظار دارد تا با استفاده از ظرفيتها و استفاده از مشاوره هاي مسئولان مشكلات و مطالبات مردمي را مرتفع كنند.
 
چاكرزهي با اشاره به شعار "اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل"، گفت: اين نام گذاري همت همه ي مردم و مسئولين را مي طلبد و بايد از تمامي ظرفيت هاي اقتصادي موجود در شهرستان از جهت شكوفا نمودن اقتصاد مقاومتي كه مد نظر مقام عظماي ولايت است، استفاده شود تا شاهد شكوفايي در جامعه باشيم.
 
وي با تاكيد بر اين كه توسعه ي منطقه مي بايست منطبق با چشم انداز كشور و سند توسعه شهرستان باشد، اذعان كرد: در برنامه ريزي سند توسعه شهرستان بايد تمامي قابليت هاي كشاورزي ،دامداري، صنعتي، معدني وخدماتي مد نظر باشد و ضمن فراهم كردن زير ساخت ها به مردم توجه بيشتري شود و حس نقش آفريني و مشاركت مردم در توسعه شهرستان را بايد با تكريم به آن ها افزايش دهيم.
 

 
فرماندار خاش گفت: از نماینده مردم خاش در مجلس می خواهیم این موضوع و پروژه های مهمی مانند آبرسانی، دو بانده کردن محورهای ارتباطی، گازرسانی، راه آهن و نیز راه دسترسی به مرز را بعنوان اولویت و نیاز مهم از طریق مجلس و مجاری قانونی پیگری كند.
 
امام جمعه شهرستان خاش نيز در ادامه، گفت: اخلاق مداری، صداقت، سلامت، رازداری، امانت داری و تکریم ارباب رجوع باید مبنای رفتار مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی و نظارتی باشد.
 
حجت الاسلام محمدحسین میری با تاكيد بر خدمت رساني به مردم ، تصريح كرد: مديران و كاركنان دولت نبايد بگذارند خون شهداي ما پايمال گردد و به ياد داشته باشند هر آنچه كه نظام امروز دارد مرهون خون پاك شهيدان است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش هم با اشاره به اینکه مسئولان خدمتگذار در دولت بعنوان سردار قوم به شمار می آیند، گفت: نیاز هست که مدیران و کارکنان دولتی از فرصتهای در اختیار برای خدمت به مردم و رفع مشکلات و معضلات جدی تر بکوشند.
 

 
مولوی محمدعلی شهنوازی خاطرنشان كرد: مديران دستگاه هاي اجرايي بايد در هزينه كرد بيت المال براي مردم عدالت را رعايت كنند و كليه برنامه هاي خدماتي، اجرائي، فرهنگي و اجتماعي را براي همه ي مردم انجام دهند.
 
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم با اشاره به مشکلات مالی شهرداری های خاش و نوک آباد و معوق ماندن چند ماهه حقوق کارکنان و در اختیار داشتم ماشین آلات فرسوده و حجم بالای مشکلات ناشی از حفاری های پی در پی دستگاههای خدمات رسان اظهار کرد: تنها در حوزه شهر خاش 550 هکتار معبر خاکی داریم که تاکنون نود هکتار آن آسفالت شده و در کنار مشکلات این حوزه به شدت برای پرداخت حقوق کارکنان مشکلاتی داریم که نیاز است با همت و تلاش دولت و پیگیری های نمایندگان به حل شدن مشکلات شهرداری هایی مانند شهرداری خاش و دیگر شهرداری ها که درآمد اندکی دارند مساعدت شود.
 
گفتني است در اين نشست روساي ادارات ثبت احوال، بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی و محیط زیست گزارشهایی از اقدامات انجام شده ارائه كردند.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهاي پيام/
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 433458
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *