۰
گزارش تفتان ما از ضعف مدیریت شهری و ناهماهنگی ادارات خاش؛

عمر كوتاه آسفالت معابر خاش زیر تیغ بی تدبیری متولیان شهری/تخریب آسفالت معابر ۲ هفته پس از اجرا/چه کسی پاسخگوی هدررفت بیت‌المال است؟

حفاری‌های مکرر شرکت‌های خدمات رسان و ترمیم نشدن آن تا مدتی طولانی، باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان خاشي شده و سبب شده تا هیچ آسفالت تازه ای در شهر بیشتر از چند هفته دوام نیاورد.
عمر كوتاه آسفالت معابر خاش زیر تیغ بی تدبیری متولیان شهری/تخریب آسفالت معابر ۲ هفته پس از اجرا/چه کسی پاسخگوی هدررفت بیت‌المال است؟
به گزارش تفتان ما، امروزه یکی از مهمترین شاخص های مدیریت شهری برای امور رفاهی مردم در هر شهر برنامه ریزی برای اهداف مورد نظر در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت است.
 
فرمانداران، شهرداران، شورای شهر و روئسای ادارات هر شهری می بایست با اراده جمعی و هدفی برنامه ریزی شده توسعه پایدار و خدمات رفاهی را برای شهروندان و مردم خود ایجاد کنند.
 
یکی از مشکلات اساسی کشور ما در بحث مدیریت شهری در بسیاری از موارد ضعف هماهنگی و برنامه ریزی مدون در جهت توسعه شهر می باشد که این ضعف موجب مشکلات و نارضایتی مردم شده است.
 
شهر خاش نيز از اين ضعف و ناهماهنگي ها جدا نيست و شهرداری خاش در دو هفته قبل محله قلندرزهي ها و بخش وسیعی از خیابان مولوی آسفالت كرده است و با توجه به اینکه در محله قلندرزهی ها، شهرداری کاری بزرگ انجام داده شده و کمتر از دو هفته از عمر آسفالت آن می گذرد متاسفانه بدون هماهنگی شهرداری کارحفاری در ابتدای خیابان مولوی توسط شرکت گاز انجام شده و این امر در حالی صورت پذیرفت که این شرکت برای عملیات لوله گذاری سه ماه وقت داشت زیرا در این مدت شهرداری کارهای زیرسازی را در این نقطه انجام می داد. خیابانی که ساکنین آن سال ها در انتظار آسفالتی مناسب بودند حال شاهد تخریب آن هستند و در زندگي روزمره و عبور و مرور مردم اين شهر اختلالات فراواني ايجاد كرده است.
 

 
حال سوال اینجاست که چرا مسئولان شهرستانی و شهری هماهنگی های لازم را در جهت امور خدماتی انجام نمی دهند تا این چنین اسراف هایی در شهر انجام نپذیرد.
 
در حال حاضر ارزش هر متر مربع روکش یک لایه آسفالت به گفته مسوولین شهرداری چیزی در حدود 25 هزار تومان است. برای مثال آسفالت یک خیابان با عرض 20 متر و طول 300 متر، 150 میلیون تومان برای شهرداری خاش هزینه در بر دارد.
 
هم اینک کار زیرسازی و آماده سازی برای آسفالت در محله ولی آباد خاش توسط شهرداری انجام است و لذا از دوستان مجموعه شرکت گاز انتظار می رود با اجرای سریع پروژه ها از تخریب معابر جلوگیری كنند تا در حقوق و اموال مردم تضییع نشود.
 
متاسفانه شنیده می شود شرکت گاز با بهانه کردن اینکه اعتبار ندارد از اجرای پروژه لوله گذاری گاز در محله ولی آباد و نقاط دیگر شهر خاش امتناع می ورزد.
 
مبحث گاز رسانی به شهر خاش و انجام عملیات لوله گذاری معابر را اخیراً نماینده مردم خاش در مجلس و فرماندار خاش متذکر شده اند لذا مردم اجرای پروژه را انتظار می کشند.
 
چندی قبل با حضور اعضای شورای اسلامی شهر؛ شهردار و نماینده شرکت گاز بر ضرورت رفع نواقص در حفاری ها و کیفیت و هم مبحث سرعت بخشیدن در کار گازرسانی تاکید شد.
 
با حفاری های گسترده و پر حجم شرکت گاز خسارات زیادی به معابر خاش وارد آمده و این موضوع سبب گلایه مندی شهرداری شده؛ که این موضوع باعث کند شدن کار در حفاری ها و عملیات لوله گذاری گاز در شهر خاش شده است.
 

 
تاکنون در سطح افزون بر هشتاد کیلومتر از معابر خاش لوله گاز کار گذاشته شده و بر اساس تعهدات شرکت گاز حدود دویست کیلومتر دیگر باید کار شود.
 
هم اینک در نقاط مختلف شهر خاش عملیات عمرانی توسط شهرداری خاش وجود دارد؛ لذا می طلبد در موضوع حفاری ها و در کیفیت بخشی و سرعت انجام کارها دو نهاد شهرداری و شرکت گاز با هم توافق نمایند تا خدمات مطلوبی به شهر و شهروندان ارائه شود.
 
* صداي ما به گوش مسئولين تنها با قلم رسانه ها مي رسد
يكي از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ما با لحن انتقادي و بسيار تندي، اظهار كرد: اين حفاري ها به دليل گازكشي انجام شده و هرگز صداي ما به گوش مسئولين امر نمرسد ولي حداقل قلم رساي شما متوجه اين عدم هماهنگي ها است و از مسئولين بخواهيد پيگير باشند.
 
قلندرزهي تصريح كرد:‌متاسفانه در گوشه گوشه شهر خاش شاهد تخريب روزانه آسفالت ها هستيم كه كنده كاري هاي بسياري انجام شده و با وجود وعده هاي مكرر مسئولين متاسفانه چشم هاي منتظر مردم بجاي آسفالت، تخريب آسفالت را مشاهده ميكند.
 
* چرا مسئولان در مصرف بيت المال رعايت نميكنند
يكي ديگر از شهروندان كه حتي نخواست نامش ذكر شود، گفت: مگر هزينه اين آسفالت ها از عوارض و ماليات هاي مردمي انجام نميشود و امام راحل و رهبر انقلاب بارها تاكيد فرمودند: "كه در مصرف بيت المال نهایت دقت را مسئولان داشته باشند؟"آيا مگر اين فرموده را مسئولين نشنيده اند؟
 

 
وي با انتقاد از عدم برنامه ريزي و هماهنگي ادارات حفار، بيان كرد: از فرماندار خاش درخواست ميكنيم كه اين عدم هماهنگي را پيگيري كند و با افرادي كه باعث و باني اين مسائل هستند برخورد كند.
 
* كنده كاري و حفاري هاي خيابان هاي شهرستان خاش تمامي ندارد
پودينه يكي از تاكسيرانان شهرستان خاش نيز به خبرنگار ما گفت: كنده كاري و حفاري هاي خيابان هاي شهرستان خاش تمامي ندارد و هر روز به بهانه هاي مختلف از ادارات مختلف شاهد اين حفاري ها و نابساماني ها در سطح شهر هستيم.
 
وي خاطرنشان كرد: وضعيت نامناسب بعضي از خيابان ها و كوچه هاي شهر خاش درخور شان شهروندان نيست و از مسئولان ميخواهيم تا از پشت ميز بلند شوند و به اين كوچه ها و خيابان ها بياييند و تدبيري ويژه بیاندیشند.
 
* تا چهار سال حق حفاری را در سطح شهر خاش بعد از انجام آسفالت را نمی دهیم
شهردار خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه سال 95 بعنوان سال نهضت آسفالت نامگذاری شده و 1200 تن قیر برای آسفالت معابر خریداری و تامین شده است اظهار كرد: از دستگاههای حفار انتظار داریم از طریق مدیران خود به فکر جذب اعتبارات لازم جهت رفع مشکلات خود باشند زیرا تا چهار سال حق حفاری را در سطح شهر خاش بعد از انجام آسفالت را نمی دهیم.
 
عبدالمجيد تمنداني به ادارات آب، مخابرات و شرکت گاز توصیه کرد با شهرداری تعامل لازم را داشته باشند تا در مسیر خدمات دهی به شهروندان مشکلات رفع شود.
 
وي تصريح كرد: انجام حفاریها علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت و بد منظر می کند خسارتهای زیادی را برای شهر و شهروندان به دنبال دارد.
 

 
تمنداني بيان كرد: حفاري ها مهمترين عامل ايجاد تخريب در آسفالت خيابان ها است و بايد يكسري از مسائل زنجيروار در ادارات شهر خاش درست شود تاشاهد اين معضل نباشيم.
 
وي اذعان كرد: يكي از بزرگترين و اساسي ترين معضلاتي كه شهرها با آن دست و پنجه نرم ميكنند، عملكرد جزيره اي و بخشي ادارات است كه علاوه بر مشكلات زيادي را در پيشرفت پروژه هاي شهري باعث هدر رفت بيت المال و اعتبارات شهر نيز مي شود كه بايد اين مشكلات حل شود.
 
تمنداني اظهار كرد: متاسفانه بر اثر وجود برخی ناهماهنگی ها و نیز مشکلات مالی، دستگاههای حفار بعد از اتمام کار آسفالت اقدام به تخریب معابر می كنند که این موضوع برای شهرداری خاش خسارت زا است.
 

.
.
.

——————————-
گزارش از محمدامين ميربلوچ زهي
——————————-
انتهای یپام/
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 433939
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *