۰
معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

۹۵ درصد داروهای وارده در سیستان و بلوچستان از مبادی قانونی وارد می‌شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد واردات دارو به سیستان و بلوچستان از مبادی رسمی صورت می‌گیرد و میزان قاچاق در بخش دارو بسیار پایین است.
۹۵ درصد داروهای وارده در سیستان و بلوچستان از مبادی قانونی وارد می‌شود
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علیرضا مبارکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اشاره به اینکه که خوشبختانه در استان کمبود دارو نداریم اظهار داشت: قاچاق دارو وقتی در جامعه رواج پیدا می‌کند که دسترسی مردم به دارو کاهش یابد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: داروهایی که از طریق شبکه قاچاق وارد کشور می‌شوند به صورت بازاری به فروش می‌رسند و لازم است شهروندان این نکته را در نظر گیرند و داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها تهیه نمایند.
وی با اشاره به اینکه در داروخانه‌های استان داروی قاچاق نداریم و همه اقلام از مبادی رسمی تأمین و به فروش می‌رسد افزود: با توجه به گستردگی استان خوشبختانه قاچاق دارو در استان کم است.
مبارکی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در نحوه مصرف دارو، ارائه آموزش‌ها در کارگاههای آموزشی و تهیه و توزیع بروشور یکی از اقدامات این نهاد است که با همکاری علوم‌پزشکی در سطح استان اجرای می‌شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  معاونت غذا و دارو در بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی مواد غذایی و بهداشتی و انجام نمونه‌برداری از محصولات تولیدی آنها نقش مهمی را در افزایش کیفیت و سلامت فرآورده‌ها ایفا می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی افراد نسبت به مسائل بهداشتی افزود:  توزیع محتوای آموزشی نظیر کتاب، کتابچه، پوستر، پمفلت، بورشور در طول سال با هدف افزایش آگاهی‌های عمومی شهروندان در طول سال انجام می‌شود.
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 434033
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *