۰
امام جمعه و خطيب نماز عيد قربان اهل سنت شهرستان خاش:

اقدام ننگین و خفت بار آل سعود در فاجعه منا هرگز از اذهان مسلمانان فراموش نمی‌شود

امام جمعه و خطيب نماز عيد قربان اهل سنت شهرستان خاش گفت: اقدام ننگین و خفت بار آل سعود در فاجعه منا هرگز از اذهان مسلمانان فراموش نمی‌شود و آل سعود در دنيا همواره در جهت اختلاف بيان مسلمانان گام برميدارد و مهمترين عامل اختلاف در جهان اسلام است.
اقدام ننگین و خفت بار آل سعود در فاجعه منا هرگز از اذهان مسلمانان فراموش نمی‌شود
به گزارش تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نماز عيدقربان که در محل عیدگاه اهل سنت(سه راهی) برگزار شد، ضمن تبریک عید قربان به همه مسلمانان جهان، اظهار كرد: اين عيد بزرگ روز استغفار و توبه به درگاه معبود حق تعالي است و در اين روز درهاي رحمت پروردگار به روي بندگانش باز است و بهتره فرصت جهت ارتباط و تقرب به پروردگار متعال است.
 
وي با بيان اينكه عيد سعيد قربان روز سرور و شادي مسلمانان جهان است، تصريح كرد: سن گاو و گاو میش دو سال، شتر پنج سال و سن گوسفند نباید کمتر از یک سال باشد و اگر بره ای سنش کمتر از یکسال باشد ولی بیننده گمان کند که آن یکساله است قربانی کردن آن جایز است.
 
مولوي شهنوازي با بيان اينكه شما نمازگزاران بايد همواره تقواي الهي را سرلوحه كار خود قرار دهيد، گفت: خداوند بعد از آفرینش و خلقت انسان اراده کرده است بندگانش به جایگاه والای انسانی در دنیا دست یابند و برای این موضوع مقرراتی را صادر فرمود تا انسان آن را به‌جای آورد.
 
وي با اشاره به جنايات ال سعود و فاجعه منا سال گذشته، گفت: سرزمين وحي امن الهي و خانه خدا بايد مديريتي توانمند داشته باشد تا شاهد فاجعه و حوادث ناگوار در اين سرزمين نباشيم و بايد مديريت حج به مجامع اسلامي واگذار شود.
 
مولوي شهنوازي اظهار كرد: رهبر انقلاب هميشه در پيام هاي خود در موسم حج اساس را بر وحدت و اتحاد مي گذارند و همواره بر وحدت و اتحاد ميان شيعه و سني تاكيد ميكنند و اين آل سعود است كه وحدت و اتحاد مسلمانان را برهم ميزند و درصدد ايجاد شكاف و اختلاف بين آنها است.
 
گفتني است؛ در نماز عيدقربان همچنين علي كرد نماينده مردم شهرستان خاش و محمداكبر چاكرزهي فرماندار و جمعي از علماء اهل سنت اين شهرستان  نيز در ادامه به ايراد سخنراني پرداختند.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 434728
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *