۰
گزارش تفتان ما از مظلومیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه؛

جاي خالي فريضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهي از منكر در دستگاه هاي دولتي/ امر به معروف و نهی از منکر عنصر اصلاح و رستگاری در جامعه

بعضي از دستگاه هاي دولتي در قبال فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر كوتاهي مي كنند و پدیده منکر بی‌حجابی در دستگاه‌هاي دولتي رایج شده و در اين خصوص در اين ادارات بايد با فسادهای مالی بیشتر مبارزه کینم چون زمینه ساز فسادهای اخلاقی و فرهنگی است و با اين اقدام ميتوان جلوي بسياري از منكرات را در جامعه گرفت.
جاي خالي فريضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهي از منكر در دستگاه هاي دولتي/ امر به معروف و نهی از منکر عنصر اصلاح و رستگاری در جامعه
به گزارش تفتان ما، فريضه مهم و حياتي امر به معروف و نهي از منكر يكي از مهمترين احكام جهان اسلام است كه بدان بسيار سفارش و توصيه شده و اين فريضه و سنت قديمي از ديرباز وجود داشته و در فضاي كنوني كشور بايد به اين فريضه بيش از پيش توجه شود.
 
علي اي حال با توجه به ورود فرهنگ هاي غلط و اشتباهي غربي به كشور ايران اسلامي و جلوگيري از فرورفتن ملت در اين گرداب بايد از فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر جهت هدايت افراد بهره گرفت و جلوي غرق شدن فرهنگ غني خود را بگيريم و نگذاريم دشمنان به اهداف پليد و شومشان دست پيدا كنند.
 
در واقع مهمترين مسئله كه آحاد جامعه در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم ميكنند راهكاراجرايي فريضه امر به معروف و نهي ازمنكر در جامعه كنوني است چرا كه در مواقعي با برخوردهاي بد از سوي افراد جامعه مواجه و برخورد ميكنيم اما نبايد در اجراي حق از هيچ سعي و تلاشي دريغ كنيم چرا كه امامان ما نيز براي اجراي اين فرامين سختي هاي زيادي را تحمل كرده اند و هرگز از هدف اصلي خود كه همان نهادينه كردن فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه بوده؛ دست نكشيده اند و تا آخرين لحظات عمر خود بر انجام اين فريضه تاكيد كرده اند.
 

 
* ماه محرم الحرام بهترین زمان براي کم کردن فاصله امر به‌ معروف و نماز است
دبير ستاد امر به معروف و نهي ازمنكر و فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه خاش در خصوص انجام فريضه مهم امر به معروف و نهي ازمنكر در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: ايام محرم زمان بسيار خوبي جهت شناخت ابعاد امام حسين(ع) است و مردم بايد اين روزها و شب ها، شناخت و معرفت خود را از واقعه مهم و عظيم عاشورا بيشتر كنند.
 
سرهنگ حسن فضلي با تاكيد بر انجام فريضه مهم و حياتي امر به معروف و نهي ازمنكر در جامعه، تصريح كرد: متاسفانه بعضاً مشاهده مي شود كه فريضه امر به معروف و نهي ازمنكر در برخي از اماكن فراموش شده كه ماه محرم بهترين فرصت جهت تاكيد برانجام اين فريضه مهم و الهي است.
 
وي بيان كرد: هدف از قيام ها و نهضت ها در طول تاريخ در حقيقت انجام فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر بوده است و عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی دو ویژگی برجسته قیام امام حسین (ع) است که برای همیشه در صفحه تاریخ، ماندگار است.
 

 
سرهنگ فضلي با بيان اينكه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین درس هاي محرم است، اظهار كرد: در عزاداراي ها حسيني بايد مُر واقعه مقدس و عظيم عاشورا از سوي مداحان و سخنرانان بازگو شود و امام حسين(ع) آنگونه كه بايد، به تمامي جهانيان معرفي شود.
 
* فرهنگ عاشورای حسيني  سرلوحه استکبارستیزی ایرانیان است
امام جماعت مسجد علي ابن ابيطالب(ع) ريگ آباد شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما بيان اينكه فرهنگ عاشورای حسيني  سرلوحه استکبارستیزی ایرانیان است، اظهار كرد: بايد با سرمشق گرفتن از قيام كربلا در جهت زنده نگه داشتن فريضه مهم و حياتي امر به معروف و نهي از منكر كوشا و سهيم باشيم.
 
حجت الاسلام عبدالواحد سپاهي با بيان اينكه عاشوراي حسيني يك نقطه عطف و واقعه اي جاودانه است، تصريح كرد: عزاداري هاي حسيني در حقيقت رمز پيروزي و بقاي اسلام است و امام حسين(ع) نماد و الگوي وفاداراي و امر به معروف و نهيي از منكر است و بايد همه آمران به معروف و ناهيان از منكر مردم را با سیره و روش سراسر صفا و صمیمت این امام به جامعه و ملت آشنا کنند.
 

 
وي بيان كرد: پيام واقعه عظيم عاشورا به تمامي جهانيان در واقع اين است كه هرزماني صدا و نداي مظلومي توسط ظالم براي اندكي خفه شود باز نیز این مظلوم است که پیامش به نسل های آینده منتقل می شود.
 
حجت الاسلام سپاهي با بيان اينكه انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر از مهمترين ضروريات جامعه اسلامي است، اظهار كرد: اباعبدالله الحسين(ع) با حركت و اقدام تاريخي خود به همگان ثابت كرد كه هرگز حكومت طاغوتيان را به رسميت نخواهيم شناخت و و شعار حركت خود را دوري از ذلت عنوان كرد.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 434999
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *