۰
با پيگيري هاي تفتان ما؛

كلنگ مدرسه مسلم روستاي اكبر آباد خاش بر زمين زده شد/ دو کانکس جایگزین مدارس كپري در بخش ايرندگان شد

مديريت آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: خيرين مدرسه ساز پس از مشاهده خبر تخريب سقف مدرسه مسلم روستاي اكبر آباد بر اثر بارندگي و نيز خبر مدارس كپري بخش ايرندگان در پايگاه خبري تحليلي تفتان ما و فضاي مجازي، به اين شهرستان سفر كردند و كلنگ مدرسه 6 كلاسه روستاي اكبر آباد بخش مركزي را بر زمين زدند و همچنين 2 كانكس نيز جايگزين مدارس كپري بخش ايرندگان كردند و قول ساخت هر سه مدرسه را نيز دادند.
كلنگ مدرسه مسلم روستاي اكبر آباد خاش بر زمين زده شد/ دو کانکس جایگزین مدارس كپري در بخش ايرندگان شد
قاسم كوچكزايي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه در شهرستان خاش 32 هزار دانش آموز و 18 هزار پرسنل مشغول به فعاليت هستند، اظهار كرد: برخي  از مدارس اين شهرستان قدمتي بالاي 50 سال دارند كه ضرورت دارد در اين خصوص هم دولت و هم خيران همكاري كنند.
 
وي با بيان اينكه بيش از 36 مدرسه فرسوده در شهرستان خاش وجود دارد، تصريح كرد: اين مدارس از زمان جهاد سازندگي است و با كوچكترين بارندگي مشكلات بسياري را براي دانش آموزان ايجاد مي كند.
 
كوچكزايي بيان كرد: در حال حاضر 50 خير مدرسه ساز در خاش فعاليت دارند كه بايد در كار مدرسه سازي، بازسازي، نوسازي و تجهيز مدراس همكاري داشته باشند.
 
وي با بيان اينكه سرانه فضاهاي آموزشي در استان كمتر از سرانه كشوري است، گفت:  آموزش و پرورش مجموعه وسيع و فراگير است و كمبود فضاهاي آموزشي از دغدغه هاي اساسي و اصلي است.
 
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش با تاكيد بر حضور پررنگ و گسترده خيرين بومي، بيان كرد: در چند روز اخير همايش مجمع خيرين مدرسه ساز در اين شهرستان برگزار شد كه خوشبختانه چندفضاي آموزشي در بخش مركزي در حال بازسازي و احداث است.
 
وي افزود: كارخانه سيمان خاش نيز بعنوان تنها كارخانه فعال در اين شهرستان بايد در امر مدرسه سازي با آموزش و پرورش همكاري كند.
 
كوچكزايي با بيان اينكه خيرين فضاي مجازي را رصد مي كنند، گفت: با توجه به حجم پيام ها از مدرسه مسلم روستاي اكبر آباد بخش مركزي و تخريب قسمتي از سقف مدرسه پس از بارندگي در سايت و كانال خبري سايت تفتان ما، خوشبختانه تعدادي از خيرين با مشاهده اين پيام ها به اين شهرستان سفر كردند و از نزديك اين مشكلات را رصد و جهت احداث مدرسه جديد قول دادند كه در چندروز اخير نيز كلنگ اين مدرسه 6 كلاسه در روستاي اكبرآباد بر زمين زده شد.
 
وي افزود: همچنين مدرسه 6کلاسه شهیده سرگزی  با اعتبار بالغ بر 13 میلیون ریال در 753 متر زیربنا، با حضور مسئولین شهری و استانی در محل خانه های مسکن مهر شهرستان خاش ، افتتاح شد.
 
وي با بيان اينكه پيگير ساخت چند مدرسه ديگر در بخش مركزي هستيم، اذعان كرد: همچنين با مطالب و اخبار منتشر شده در فضاي مجازي و سايت تفتان ما، دو مدرسه كپري بخش ايرندگان جاي خود را به دو كانكس موقت داد كه در آينده نيز مدرسه جديد در اين منطقه احداث مي شود.
 
كوچكزايي ادامه داد: اين كانكس ها اهدايي خيرين مدرسه ساز تهراني است كه به دو روستاي اناران و دره ملا از توابع بخش ايرندگان خاش در دامنه رشته كوه بيرك اهداء شده است.
 
وي با بيان اينكه هنوز 8 مدرسه کپری دیگر در بخش ایرندگان در انتظار کمک‌های خیران هستند، خاطرنشان كرد: از مجموع 10 مدرسه کپری ایرندگان، 5 مدرسه دارای کد و 5 مدرسه دیگر در انتظار کد گرفتن هستند.
 
مدير آموزش و پرورش شهرستان خاش اظهار كرد: مدرسه ستارخان در روستای انجیروک ایرندگان با تعداد ۲۵خانوار و پانزده دانش آموز و هنمچنین مدرسه شهید مراد بامری در روستای درگ ملاء با ۳۰ خانوار و۲۴ دانش آموز نمونه‌هایی از مدارس کپری موجود در بخش ایرندگان هستند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ ﻫﻢ ﺍﯾﻨﮏﺍﻓﺰﻭﻥ ﺑﺮ 1700 ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯾﺮﻧﺪﮔﺎﻥ خاش به دلیل در اختیار نداشتن فضای آموزشی و امکانات و تجهیزات مطلوب ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﺪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺭﺍ ﺳﭙﺮﯼ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ و  ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ‌ﺍﯼ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﮐﻤﺒﻮﺩﻫﺎ، ﺿﻌﻒ‌ها ﻭ ﺳﺴﺘﯽ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺎ ﮐﻪ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﻣﻈﻠﻮﻡ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ، ﻣﻄﺎﻟﺒﺎﺕ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼ ﻭ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 436370
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *