۰
امام جمعه موقت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

خودسازی و پیروی از سیره حضرت زهرا(س) زمینه ظهور حضرت مهدي(عج) را فراهم مي كند/ استقبال از شهداي گمنام در سيستان و بلوچستان بي نظير بود

امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: خودسازی و پیروی از سیره حضرت زهرا(س) زمینه ظهور حضرت مهدي(عج) را فراهم مي كند و شهادت حضرت زهرا(س) مصيبت بسيار بزرگي براي تمام جهان اسلام است.
خودسازی و پیروی از سیره حضرت زهرا(س) زمینه ظهور حضرت مهدي(عج) را فراهم مي كند/ استقبال از شهداي گمنام در سيستان و بلوچستان بي نظير بود
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام محمد پيري زاده در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: یوم التغابن به معنای روز آشکار شدن غبن‌هاست، در آیه 9 سوره «تغابن» آمده است «یوم یجمعکم لیوم الجمع ذلک یوم التغابن» «روزی که همه شما را در آن روز اجتماع گردآوری می‌کند آن روز، روز «تغابن»» است.
 
وي با بيان اينكه رعايت تقواي الهي سبب رستگاري انسان در دنيا و اخرت مي شود و او را سعادتمند مي كند، تصريح كرد: نمازگزاران بايد در كارهاي خود عبادات و راز و نياز با معبود را سرلوحه كار خود قرار دهند چراكه برنامه‌ریزی مهم‌ترین کار هر انسان برای پیشبرد اهداف خویش است.
 
حجت الاسلام پيري زاده خطاب به نمايندگان مجلس و در پاسخ به تصويب حقوق يك كارمند تا سقف 24 ميليون تومان، گفت: اقشار كارگر و مستضعف جامعه حقوق بسيار ناچيزي دارند و چرا بايد يك كارمند اداره 24 ميليون در ماهي حقوق بگيرد؟؟
 
وي با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بيان كرد: حضرت زهراي مرضيه(س) وصيت فرمودند كه " یا علی(ع) خودت مرا غسل بده و کفن کن و انجام این وصیت‌ها برای حضرت علی(ع) با سختی همراه بود".
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش با بيان اينكه شهادت حضرت زهرا(س) مصيبت بسيار بزرگي براي تمام جهان اسلام است، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) با همسرش علي ابن ابيطالب(ع) رفتار بسيار نيكو و پسنديده داشتند و اين رفتار بعنوان الگو و اسوه براي بانوان عالم است و رفتار علی(ع) با همسرش الگوی مناسب برای مردان است.
 
وي با اشاره به حضور شهداي گمنام در شهرستان خاش، بيان كرد: تداوم و ادامه دهنده راه شهيدان باعث نااميدي و ياس دشمنان مي شود و اين راه برنامه هاي دشمنان نظام را كه با همه ابزارها جهت مبارزه با هويت مذهبي و ديني ما امدند را نااميد كرده است.
 
حجت الاسلام پيري زاده خاطرنشان كرد: حضور شهداء و تدفين آنها در مناطق مختلف استان سيستان و بلوچستان باعث آشنايي اقشار مختلف با فرهنگ ايثار و فداكاري مي شود و هميشه حضور اين شهيدان عزيز با استقبال بي نظير و باشكوه از سوي مردم استان مواجه شده است.
 
وي به 14 اسفند سالروز تاسيس كميته امداد امام خميني(ره)، ادامه داد: با گذشت 22 روز از آغاز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌های انقلاب قرار گرفت و هدف از تاسیس این نهاد کمک مادی و فکری به نیازمندان بود.
 
امام جمعه موقت شهرستان خاش گفت: همه ساله شاهد هستيم كه تعداد بسيار زيادي از افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) از چرخه حمايتي خارج مي شوند و مردم ايران اسلامي در روز 14 اسفند در همايش هاي نيكوكاري در سراسر كشور به ياري و مدد همنوعان خود در آستانه سال جديد مي شتابند.
 
وي با اشاره به آغاز هفته منابع طبيعي و روز درختكاري، گفت: اين روز بسيار پربركت و با اهميت است و هرساله رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و مسئولان و اقشار مختلف مردم براي نهال كاري به ميدان مي آيند و به اين وسيله اهتمام جدي خود را به محیط زیست نشان می‌دهند.
 
حجت الاسلام پيري زاده با اشاره به سالروز ارتحال ايت الله رباني شيرازي، اذعان كرد: اين روحاني بزرگوار از مروجين مكتب اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بود و در پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي نش اساسي دارد و از اعضای موثر در مجلس خبرگان قانون اساسی به شمار می‌رفت.
 
وي به سالروز تاسيس كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور اشاره كرد و اظهار كرد: مساجد بايد پايگاه هاي براي تربيت ياوران ولي عصر(عج) باشند و ترویج نهضت مطالعه کتاب‌های دینی باید از جمله فعالیت‌های این کانون‌ها باشد.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 437021
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *