۰

اجرای متنوع برنامه های فرهنگی و اجتماعی در شهر و بخش مرکزی خاش/ شهرداری خاش افزون بر ۳۰ هزار اصله نهال را بین شهروندان رایگان توزیع کرد

در گرامی داشت هفته منابع طبیعی و نیز در استقبال از سال جدید ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان خاش در شهر و بخش مرکزی خاش اجرا شدند.
اجرای متنوع برنامه های فرهنگی و اجتماعی در شهر و بخش مرکزی خاش/ شهرداری خاش افزون بر ۳۰ هزار اصله نهال را بین شهروندان رایگان توزیع کرد
به گزارش خبرنگار تفتان ما  در روز جاری به مناسبت گرامی داشت هفته منابع طبیعی با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی و شماری از مسئولان جشن درختکاری در روستای ناصرآباد بخش مرکزی خاش برگزار و شماری نهال با دستان فرماندار و بخشدار مرکزی و مسئولان در این روستا غرس گردید.

کارکنان بهداشت و درمان و رابطان سلامت مردمی و ادارات خاش هم به همین مناسبت اقدام به کاشت نهال کردند.

با حضور فرماندار و مقامات محلی و به همت جمعیت هلال احمر طرح خادم" خانواده آماده در مواقع خطر و بلایا" با هدف آماده سازی خانواده ها برای مقابله با شرایط بحرانی در روستای ناصرآباد خاش کلید خورد.

محمدامین حسین زهی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش گفت: در راستای اجرای این طرح افزون بر 600 خانوار خاشی زیر پوشش فعالیتهای امدادی قرار می گیرند.

با هدف پاک نگهداشتن نقاط شهری و روستایی و نیز آمادگی برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی طرح روستای پاک در روستای ناصرآباد بخش مرکزی خاش به اجرا درآمد.

جواد عرب رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاش نقش دهیاران و کارکنان شهرداران و همیاران طبیعت را در جهت سالم نگهداشتن محیط زیست مهم ارزیابی کرد.
90 هزار هلالی آبگیر با حضور فرماندار خاش و مسئولان محلی به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی در بخش مرکزی این شهرستان افتتاح شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خاش گفت: این مقدار هلالی در وسعت سه هزار هکتار در منطقه دشت رباط اجرا شده است.

محمدرضا بهادرزهی افزود: برای اجرای این پروژه حدود 10 میلیارد ریال هزینه شده و 40 هزار نفر روز نیز اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه زمینه ذخیره آب باران در حجم 270 هزار متر مکعب فراهم می شود.
محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش از اقدامات ارزشمند بخشداران و مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی و شورها و دهیاران در جهت خدمت رسانی به مردم و کسب آمادگی برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی در آستانه سال جدید قدردانی کرد.

وی ضرورت پاک و سالم و با نشاط کردن طبیعت و محیط زیست و محیط های شهری و روستایی را مورد تاکید قرار داد و همکاری خانوارها را با جمعیت هلال احمر در جهت فراگیری آموزهای امدادی خواستار شد.
فرماندار شهرستان خاش با قدردانی از تلاشها و پیگیری های بخشدار مرکزی و مسئولان اداره منابع طبیعی برای حل مشکلات مردم و نیز کمک به حفظ و احیای منابع طبیعی و تقویت آب سفره های زیرزمینی و رونق بخشیدن به مباحث اشتغال و تولید گفت: در مبحث آبخیزداری اقدامات ارزشمندی در خاش انجام شده که استحصال و جمع آوری 60 میلیون متر مکعب آب باران در بهمن ماه نمونه ای از کارهای شاخص منابع طبیعی در خاش است.

محمداکبر چاکرزهی در دیدار مردم دشت رباط بخش مرکزی خاش بیان کرد: تنها در همین دو ماه اخیر افزون بر 20 میلیارد ریال فقط در مبحث برق رسانی و طرحهای آبخیزداری این منطقه توسط دولت هزینه شده است.

فرماندار خاش از پروژه ساختمان جدید اورژانس و مدارس درمحمد آباد و دشت رباط بخش مرکزی خاش بازدید و بر ضرورت رفع مشکلات بهداشتی و برق و آبرسانی به خانوارهای روستایی و تامین نیازهای مدارس در این منطقه تاکید کرد.

مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش هم گفت: بخشی از پروژه ها را با همکاری خیران و بخش خصوصی به پایان رسانده ایم و در مباحث دولتی نیز کارهای بزرگی صورت پذیرفته اما برای اجرایی کردن برخی طرحها اعتباراتی پیش بینی شده که امیدواریم با تخصیص آنها شاهد خدمات دهی شایسته به مردم محروم منطقه باشیم.

وی اظهار کرد: بخشی از پروژه ها را با همکاری خیران و بخش خصوصی به پایان رسانده ایم و در مباحث دولتی نیز اعتباراتی پیش بینی شده که امیدواریم با تخصیص آنها شاهد خدمات دهی به مردم محروم منطقه باشیم.

معاون شهردار خاش گفت: در گرامی داشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری شهرداری خاش افزون بر 30 هزار اصله نهال را بین شهروندان رایگان توزیع کرد.

عبدالوحید هاشمزهی افزود: در مدت سه روز اخیر نهالهای کاج توپی، کاج تهران، نارون، سرو، زیتون تلخ، توت کاتوزیا، نخل زینتی، سنجد، بید، شاهپسند، کرچک، ناترک، گل فصلی، گل یخ، شب بو، همیشه بهار، اطلسی، لاله عباسی، ابریشم و اوکالیپتوس بین شهروندان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: از امروز نیز کار توزیع نهال در مدارس خاش شروع شده و تا پایان هفته منابع طبیعی و اواخر امسال نهالهایی دیگر توزیع می شوند.

معاون شهردار خاش ادامه داد: از 20 اسفند تا پایان نوروز نیز کار کاشت گلها و گیاهان زینتی در شهر خاش انجام می شود.

هاشمزهی بیان کرد: با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت مراسم کاشت نهال به یاد شهیدان نیز با همکاری شهرداری خاش با دانشکده صنعت و معدن برگزار شد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۴۲
کد مطلب: 437213
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *