۰
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال خاش

سند ننگين ۲۰۳۰، مصداق بارز كاپيتولاسيون فرهنگي است/ اين سند به دنبال بي هويت كردن ايرانيان است

امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش گفت: سند ننگين 2030، مصداق بارز كاپيتولاسيون فرهنگي است و در حقيقت امضاء اين سند مصداق بارز وطن فروشي است.
سند ننگين ۲۰۳۰، مصداق بارز كاپيتولاسيون فرهنگي است/ اين سند به دنبال بي هويت كردن ايرانيان است
مولوي يونس هاشمزهي در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما اظهار كرد: سند 2030 در حقيقت كاپيتولاسيون فرهنگي جامعه اسلامي است كه متاسفانه فرهنگ زدايي و دين زدايي در بندهاي سند 2030 موج مي زند و اين نشان از ذلت كشاندن كشورهاي جهان سوم و به ويژه مملكت اسلامي است.
 
وي بيان كرد: جمهوری اسلامی از عزت و اقتدار که به آن رسیده، به برکت تبعیت از اسلام واقعی و كتاب آسماني قرآن و نيز اطاعت محض از مقام معظم رهبری و ولایت بوده است.
 
مولوي هاشمزهي با بيان اينكه تمامي نهادها باید با عزم راسخ، تابع رهبری و ولایت فقیه نه فقط در شعار بلكه در عمل هم باشند، گفت: جای تأسف است که برای مصوبه مجلس در مورد امر به معروف و نهی از منکر دستور اجرا صادر نمی‌شود، اما سند ننگین 2030 دستور اجرایش را مخفیانه می‌دهند و خوشبختانه مقام معظم رهبری جلوی اجرایش را گرفتند.
 
وي با بيان اينكه سند ننگین 2030 در سازمان ملل امضا شده است، تصريح كرد: اجرای اين سند ننگين بدون تصویب مجلس شورای اسلامی و اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی يك خيانت بزرگ است و اين سند هرگز الزام آور نيست.
 
امام جماعت مسجد بلال شهرستان خاش با بيان اينكه در اين سند ننگين آمده است هر نوع تربيت ديني در مدارس ممنوع است، گفت: طبق اين سند ننگين بايد روابط جنسی و نكات آن از پیش دبستانی به ڪودڪان آموزش داده شود و كودكان در مدارس باید روابط مختلط و آزاد را تجربه كنند كه اين موارد به هيچ وجه در كشور ايران اسلامي پذيرفتني نيست.
 
وي با اشاره به اينكه چندماه اخير خبري در رسانه ها منتشر شد مبني بر اينكه مهدكودكي در تهران، كودكان را به صورت مختلط به استخر شنا برده است، افزود: در اين سند ننگين ازدواج قانونی زیر 18 سال ممنوع می شود يعني از طرفی كودكان با مسائل جنسی درگیر می شوند و از طرف دیگر تا 18 سالگی حق ازدواج ندارند.
 
مولوي هاشمزهي با اشاره به ساير بندهاي ننگين اين سند كه توسط دولت امضاء شده است، گفت: در اين سند ننگين آمده است كه باید تعهد بدهیم كه نرخ رشد جمعیت را پایین بیاوریم و باید به رفتار همجنسگرایی احترام گذاشته و آموزش داده شود كه اين موارد هيچكدام در دين مبين اسلام جايگاهي ندارد و به شدت رد مي شود.
 
وي با انتقاد شديد از سند ننگين 2030، بيان كرد: اين سند مي خواهد كه جلوي عزاداري براي امام حسين(ع)، آموزش نظامي و بسيجي را  بگيرد و درس شهيد فهميده را نيز حذف كند معلوم نيست اين افراد با كدام عقل و درايت اين سند را امضاء كردند و اصول نظام و دين را زير پا گذاشته اند.
 
مولوي هاشمزهي با بيان اينكه اين سند ننگين بدون اجازه و تصویب مجلس در آذرماه ۹۵ اجرای آن را ابلاغ شده است، گفت: جالب این است که هیچ كشوري در آسیا و اقیانوسیه، حتی استرالیا، این سند را اجرا نكرده است.
 
وي خاطرنشان كرد: این سند با اصل 77 و 125 قانون اساسی که می گوید هر تعهد بین المللی درصورتی پذیرفته می شود كه به تصویب مجلس و شوارای نگهبان برسد.
 
مولوي هاشمزهي اذعان كرد: اين سند همچنین با اصل 153 قانون اساسی كه می گوید هر قراردادی كه سبب تسلط بیگانه بر منابع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ما می شود براساس قاعده نفی سبیل، پذیرفتنی نیست.
 
وي با اشاره به سند تحول نظام آموزش و پرورش، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنراني ها و فرمايشات گوهر بار خود بارها بر مسئله اجرايي نشدن سند تحول نظام آموزش و پرورش تاكيد كردند چرا بايد دولت به سراغ سند 2030 برود در حالي كه هنوز سند تحول نظام آموزش و پرورش اجرا نشده است؟.
 
امام جماعت مسجد بلال شهرستان خاش با بيان اينكه امضاي سند 2030 جاي تاسف دارد، اظهار كرد: امضاي سند تاسف بار 2030 در حقيقت به معناي امضاء كردن هويت ملي و عدم توجه به پرورش اسلامي و ديني است.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 438978
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *