۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

دولتمردان بايد به دغدغه هاي فرهنگي مقام معظم رهبري توجه كنند/ آدم‌های مریض «آتش به اختیار» را بد تفسیر کردند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: دولتمردان بايد به دغدغه هاي فرهنگي مقام معظم رهبري توجه كنند و نباید اجازه داد سیستم فرهنگی در کشور ضعیف و کم‌توان شود.
دولتمردان بايد به دغدغه هاي فرهنگي مقام معظم رهبري توجه كنند/ آدم‌های مریض «آتش به اختیار» را بد تفسیر کردند
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با بيان اينكه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نماد و مظهر عمل به تقوا هستند، اظهار كرد: بايد سيره و سبك زندگي ائمه را سرلوحه كار و زندگي خود قرار دهيم و در اين راه قدم برداريم تا به رستگاري و تقوا برسيم.
 
وي با بيان اينكه تقوا به معناي بازداشتن و جلودارنده نفس از بدي ها و پليدي هاست، تصريح كرد: اسلام ميوه و ثمره تقوا است و لذا انسان ها و مومنان بايد با رعايت تقوا راه سعادت را در پيش گيرد و از پروردگار اطاعت كند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به هفته قوه قضاييه، گفت: قوه قضاييه بر طبق دانش محوري، تسهيل روندپيگيري قضايي و عدالت و اعتدال و دور از هر شائبه اي به خوبي عمل مي كند و اين اقدامات قوه قضاييه مورد انتظار و توجه رهبري است.
 
وي ادامه داد: قوه قضاییه بعنوان یک دستگاه مهم در جامعه اسلامی ایران وظیفه بسبار مهمی برای اجرای عدالت و مقابله با مجرمان و ظلم و فساد بر عهده دارد.
 
وي با اشاره به دغدغه هاي رهبر انقلاب در خصوص مسائل فرهنگي، ادامه داد: دولتمردان بايد دستورات مقام معظم رهبري در خصوص مسائل فرهنگي را جدي بگيرند و آن ها را پيگيري و اجرا كنند.
 
امام جمعه شهرستان خاش افزود: مجموعه هاي فرهنگي و شوراي عالي انقلاب فرهنگي نبايد در اجراي مسائل فرهنگي و دستورات رهبري در اين خصوص كوتاهي و سهل انگاري كنند.
 
وي با اشاره به ديدار رهبر انقلاب با دانشجويان و توصيه تلاش براي پيشرفت كشور و استفاده از واژه آتش به اختيار، بيان كرد: افراد مریض از کلمه آتش به اختیار بد تفسیر کردند که رهبری فرمودند معنای آن بی‌قانونی و هرج و مرج نیست و از مشکلات ما این است که افراد کودن این گونه جملات را بد معرفی و تفسیر می‌کنند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به دهم تير سالروز صنعت و معدن، گفت: صنعت و معدن هميشه بعنوان يكي از بسترها و زيرساخت هاي مهم اشتغال و توسعه در هر جامعه اي است و لذا بايد به آن توجه ويژه اي شود.
 
وي بيان كرد: بايد به مقوله صنعت و معدن توجه شود چرا كه توجه به اين صنعت سبب رونق و پيشرفت كشور مي شود.
 
امام جمعه شهرستان خاش با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای رسیدن به خداوند بود گفت: گردهمایی مسلمانان در روز عید نمادی از اتحاد یکپارچه و همدلی در امت اسلامی است.
 
وي با گرامیداشت مناسبتهای هفته، افزود: انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بدست منافقین و شهادت دکتر بهشتی و یارانش؛ روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و غيره از جمله این مناسبتها هستند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به روز قلم، بیان کرد: خدمات اصحاب قلم برای ارائه خدمت شایسته به مردم قابل تجلیل است.
 
وي با اشاره به 12 تير سالروز هدف قرار دادن ناو ايراني توسط استكبار جهاني، بيان كرد: زماني صدام قدرت برابري و مبارزه با رزمندگان اسلام را از دست داد جنايات وحشتناكي با همكاري آمريكايي ها انجام داد كه سبب شهادت تعداد زيادي از هم وطنان ايراني شد.
 
حجت الاسلام دهقان اذعان كرد: هدف از قراردادن هواپيماي مسافربري ايران در آسمان خليج فارس يك جنايت بزرگ بود و در طي اين جنايت و حمله 298 سرنشين اين هواپيما به اسم حقوق بشر به شهادت رسيدند كه واقعا لكه ننگي براي آمريكا و ايادي آنان است.
 
وي با اشاره به 11 تيرماه شهادت شهيد محراب آيت الله صدوقي، اظهار كرد: اين عالم بزرگوار از محورهاي اساسي و اصلي مبارزه در مقابل منافين بود و همورا همشورت روحانيت و بيت امام در بعد از انقلاب بوده است.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 439881
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *