۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

پیاده روی اربعین تجلی وحدت مسلمانان جهان است/ کشورهای اروپایی هرگز قابل اعتماد و مذاكره نيستند

امام جمعه شهرستان خاش گفت: پیاده روی اربعین تجلی وحدت مسلمانان جهان و گفتمان ديني و جهاني است و لذا مسئولان شرایط حضور گسترده مردم در پیاده‌روی اربعین را فراهم کنند.
پیاده روی اربعین تجلی وحدت مسلمانان جهان است/ کشورهای اروپایی هرگز قابل اعتماد و مذاكره نيستند
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: مومنان و نمازگزاران بايد تقواي الهي را رعايت كنند و انصاف نيز در وجود همه انسان ها است كه پستی‌ها و زشتی‌ها را از آن دور و پاکی را در وجودش قرار می‌دهد.
 
وي با تاكيد بر رعايت تقواي الهي، تصريح كرد: پروردگار متعال نسبت به مومنان بسيار آسان گير است و لذا انسان نبايد نسبت به خود سختگيري كند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به 13 آبان شهادت شهيد فهميده، گفت: سالروز شهادت اين شهيد نوجوان روز بسيج دانش آموزي نامگذاري شده و امام خميني(ره) در اين خصوص فرمودند " رهبر ما آن نوجوانی است که به خود نارنجک می بندد و به زیر تانک دشمن می رود و آن را منفجر می کند و به درجه رفیع شهادت نائل می آید.".
 
وي با بيان اينكه امسال ۱۳ آبان را با شکوه برگزار می کنیم تا در سالروز مقابله با استکبار جهانی تمام دنیا بداند در این راه راسخ و محكم هستیم، افزود: فریاد مرگ بر آمریکا در ایران اسلامي هرگز خاموش نمي شود.
 
امام جمعه شهرستان خاش با اشاره به جنايات دردناك و ضد انساني در يمن و ميانمار، ادامه داد: مردم بي دفاع و بي گناه ميانمار و يمن با فريادشان به مسلمانان می‌گویند که به داد ما برسید و دشمن هرگز جنایات رخ داده را محکوم نمی‌کند و نمی‌گویند کار آن‌ها خلاف حقوق بشر است، اما ما می‌توانیم به آن‌ها کمک و حمايت كنيم.
 
وي با اشاره به اربعين سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع)، گفت: همگان بايد در مراسم عظيم اربعين حسيني شركت كنيم و بايد شرايط شركت براي همه آسان شود.
 
حجت الاسلام دهقان ادامه داد: ایران بزرگترین پشتیبان دولت عراق است که نباید با کارهای سخیف آن را سبک کنیم، لذا از زائران تقاضا داریم بدون گذرنامه و ویزا به کشور عراق سفر نکنند.
 
وي با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامي در بين  دانشجویان دانشگاه افسری، تصريح كرد: رهبر انقلاب در ميان اين دانشجويان فرمودند که بارها عرض کردیم ثروت واقعی کشور شما جوانان هستید. این دیدگاه قرآنی و سیره ائمه است. امام عزیز در همه این دوران به جوانان تکیه کردند. پیشرفت کشور هم به علت همین است.
 
رئيس شوراي فرهنگي شهرستان خاش اذعان كرد: اگر مسئولین به جوانان توجه می‌کردند و  مشکلات حل می‌شد و لذا بايد مسئولين به اين مسئله مهم توجه كنند.
 
وي با اشاره به ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار كرد: حفظ اسلام و جلوگیری از کشتار و خونریزی بزرگترین درس اين امام بزرگوار در برابر دشمنان جاهل و نادان آن دوران بود.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 442070
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *