۰
در راستای تحقق شعار "اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال"

بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک سیستان و بلوچستان با اعتبار ۷ میلیارد ریال در خاش راه اندازی شد/ این مجتمع صنعتی برای بیش از ۲۰۰ جوان بیکار اشتغال ایجاد می کند

بخشدار مرکزی خاش گفت: در راستای تحقق شعار "اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال"، بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک سیستان و بلوچستان با اعتبار 7 میلیارد ریال در بخش مرکزی خاش راه اندازی شد.
بزرگترین واحد صنعتی پرورش کبک سیستان و بلوچستان با اعتبار ۷ میلیارد ریال در خاش راه اندازی شد/ این مجتمع صنعتی برای بیش از ۲۰۰ جوان بیکار اشتغال ایجاد می کند
مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: در هفته دولت،  نخستین طرح پرورش صنعتی کبک استان است  با امکان  تمام چرخه تولید از تولید تخم تاتولید نهایی(گوشت) و بسته بندی در مجتمع فوق که از مصادیق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال است در بخش مرکزی خاش به بهره برداری رسید.
 
وی افزود: اجرای طرح فوق که یکی از طرحهای موفق بخش مرکزی است  به منظور گشایش  راه تولید گوشت سفید دیگر از گوشت متداول مرغ بوده و به تنوع و کیفیت گوشت سفید در استان می انجامد که بخش خصوصی مجرب و با دانش با حمایت دولت و ترغیب سرمایه گذار توسط جهاد کشاورزی شهرستان آماده بهره برداری شده است.
 
* 7 میلیارد ریال برای احداث این مجتمع صنعتی هزینه شده است
سرمایه گذار و بهره بردار طرح فوق نیز در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما گفت: مجتمع پرورش کبک دوربن بخش مرکزی خاش، در مساحت تقریبی هشت هزار متر در دامنه غربی کوه دهنه  تاسیس شده است.
 
عباس جمالزهی افزود: این‌ مجتمع دارای یک واحد جوجه کشی بیست هزارقطعه ای کبک ،کشتارگاه وبسته بندی، دو سالن کبک تخمگذار(مولد) با ظرفیت دو هزار و پانصد کبک مولد و سالن پرورش رسماً پنج هزار و گنجایش توسعه تا بیست هزار کبک گوشتی است.
 
وی بیان کرد: انبار دان طیور این واحد مجهز به آسیاب و میکسر و بالابر است که ظرفیت انبار،  تهیه وآماده سازی دان بیشتر از نیاز فعلی را دارد که امکان توسعه تولید تخم و گوشت این پرنده را میسر می سازد.
 
جمالزهی با بیان اینکه این مجتمع، نخستین واحد پرورش صنعتی کبک در استان است، افزود:  مراحل احداث این مجتمع با سقف تسهیلات سیصد و پنجاه میلیونی بانک کشاورری و سر مایه شخصی، شروع شده است.
 
جمالزهی ادامه داد: این پروژه به شکل مجتمع است که از پرورش کبک مولد(تخمگذار) و تولید تخم نطفه دار کبک شروع می شود، متعاقباً به سالن جوجه کشی و تولید جوجه یک روزه  می رسد و سپس در سالن پرورش  اول، یک تا یک و نیم ماه نگهداری شده و برای پرورش نهایی تا سن رشد(چهارماهگی) به سالن دوم پرورش انتقال می یابند و پس از چهار ماه تولید مجتمع به سالن کشتارگاه و بسته بندی منتقل می شود.
 
بهره بردار این طرح بیان کرد: مجوز پرورش این واحد 5 هزار کبک گوشتی و675  عدد تخم گذار است اما ظرفیت سالن ها و تجهیزات بیشتر است و ظرفیت نگهداری کبک تخم گذار  2 هزار و 400 عدد، ظرفیت دستگاه های جوجه کشی(ستر و هچر)20 هزار وظرفیت سالن های پرورش 25 هزار واحد است.
 
وی اظهار کرد:  سرمایه‌کذاری انجام شده تاکنون 700میلیون تومان بوده که 350میلیون آن تسهیلات بانک کشاورزی و مابقی سرمایه شخصی مصرف شده است.
 
انتهای پیام/
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 440979
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *